Eilen oli Rintamalottien korkkarin julkistus. Kyllä hieman huvitti, kun paikalla oli pari aitoa ex-lottaa, jotka jaksoivat rutista joka ikisestä sanasta mitä tekijät lausuivat. "Ei se ollu tommosta, ei Lotat koskaan mitään, ei ammuttu aseilla, jotkut saivat asekoulutusta vähän, kyllä MINÄ tiedän..."
Itse asiassa tiimi, Paula Arvas, Leena Lehtolainen ja Petri Hiltunen + Asko Alanen ovat olleet vähän liiankin poliittisesti korrekteja. Mitään Kauko Röyhkän "Kaksi aurinkoa" -teoksessa esitetyn tyylistä revittelyä ei lehdestä / albumista löydy. En tarkoita, että pitäisikään löytyä, mutta aitoon korkkarityyliin hahmot jäävät nyt hyvin ohkaisiksi persoonallisuuksiensa puolesta. Hiton hyvin on kyllä Hiltunen opuksen piirtänyt.
Petri kertoikin sarjakuvapiirtäjän karusta arjesta:
"Kun (sivulla 12) Lotta Palo on rautatie-asemalla kysymässä hevosmieheltä tietä, se on käsikirjoituksessa muutaman rivin kohtaus. Minä jouduin selvittämään ja piirtämään miltä näyttää asema, hevoskärryt, univormut... Taustamateriaalia ei ole koskaan liikaa. Pyydänkin aina, että lähettäkää minulle kaikki mahdolliset valokuvat ja muut lähteet."
Lisäys: Ai niin, tämä on muuten ensimmäinen Korkeajännitys joka julkaistaan myös kovissa kansissa!