Kirjoittaja Aihe: Milla Paloniemen sarjakuvat  (Luettu 181487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re: Kiroileva siili
« Vastaus #15 : 27.01.2007 klo 00:33:59 »
Juba on hinnoitellut V&W-originaalit kovaan hintaan, mutta se on vain ja ainoastaan oikein. Semminkin kun niitä ostavilla on kuitenkin rahaa.   

Mitä maksaa?

8]

norpatti

• Vieras
« Vastaus #16 : 29.01.2007 klo 10:48:45 »
Jeah, oon kyllä tiedostanut, että siili ei toimi loputtomiin pelkällä perkele-huudolla viimeisessä ruudussa. Alunperinhän en suunnitellut hahmolle todellakaan mitään tulevaisuutta, mutta aloin sitten kehittelemään lisää strippejä, ja nyt sarjiksia syntyy lähes päivittäin. Siilistä on muodostunut hiljalleen ehdottomasti se kaikkein rakkain hahmo mulle.

Saa nähdä, mitä tästä vielä kehkeytyy. Matskua on nyt jo ainakin vielä toiseen (ellei kolmanteenkin) albumiin tämän helmikuussa ilmestyvän jälkeenkin.

Ehkäpä ne ideat loppuu lopulta.. mutta ainakin tää "mylläkkä" siilin ympärillä on rohkaissut mua valtavasti jatkamaan sarjakuvien parissa ja antanut intoa kehitellä uusia juttuja.

En pelkää kritiikkiä, mutta tuntuu silti vähän kurjalta, että heti, kun jokin sarjakuva saa enemmän ns. suuren yleisön suosiota, niin on porukkaa, joka automaattisesti kääntyy sitä vastaan.. Miksi?  Kateellinen ei ainakaan kannata kenenkään olla, enhän mä osaa edes piirtää mitään OIKEITA sarjakuvia. ;)

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #17 : 29.01.2007 klo 10:59:30 »
En pelkää kritiikkiä, mutta tuntuu silti vähän kurjalta, että heti, kun jokin sarjakuva saa enemmän ns. suuren yleisön suosiota, niin on porukkaa, joka automaattisesti kääntyy sitä vastaan.. Miksi?  Kateellinen ei ainakaan kannata kenenkään olla, enhän mä osaa edes piirtää mitään OIKEITA sarjakuvia. ;)

Jossain toisessa ketjussa jo sanoinkin että kehujen ja haukkujen määrä on vakio. Kun kehuja alkaa sataa enemmän niin se provosoi myös haukkujat pitämään ääntä itsestään. Kuuntele järkikritiikki ja unohda tylytykset.

Ei tässä kukaan muukaan osaa piirtää. Kyllä sä oot ihan oikea sarjakuvataiteilija.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #18 : 29.01.2007 klo 11:10:49 »
Mitä maksaa?

Viimeksi kun Juballa oli näyttely, niin stripit olivat (kehystettyinä) 500 euron hintaisia kpl, taulut 1500 eurosta kahteen ja puoleen tuhanteen. HUOM! Hinnoissa on mukana gallerialisä eli noin 15 %.
Kaikki meni kaupaksi.   
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

ARock

• Ope, joka strippisarjistakin tuhertelee
  • Jäsen
  • Eipä mulla muuta.
« Vastaus #19 : 29.01.2007 klo 12:25:03 »
En pelkää kritiikkiä, mutta tuntuu silti vähän kurjalta, että heti, kun jokin sarjakuva saa enemmän ns. suuren yleisön suosiota, niin on porukkaa, joka automaattisesti kääntyy sitä vastaan.. Miksi?

Joo tosta ei kannata tosiaan välittää, sinällään tosi huvittavaa huomata näitä yhtäläisyyksiä, kun tais olla just viime vkolla, kun radiosta tuli Hynysen (Kotiteollisuus) haastis ja siinä Hynynen totesi, et heti, kun Kotiteollisuus alkoi saada enemmän suosiota ja "radiohittejä", niin alkoi meiliin paukkua haukkumakirjeitä siitä, et on "myyny sielunsa" ja nyt ei voi enää sitä bändiä kuunnella jne.

Liekkö tuo sitten jotenkin suomalaisessa perusluonteessa vai mistä johtuu, mut ei sillä kyllä mitään todellista sisältöä voi olla. Hyvin sää vedät, anna dissauksen olla ihan omassa arvossaan vaan!

koikkalainen

• Jäsen
« Vastaus #20 : 29.01.2007 klo 12:35:33 »
Laitanpa tänne kun…

…Menin katselemaan google:een eri firmoja jotka tekee painatuksia paitaan ja jokos… Tadaa! "ostetuimmat" osiosta hyppäsi Kiroilevaa Siiliä paitana, kassina, autotarrana...
Varsinkin autotarra oli hieno ja hauska, juuri siihen paikalleen.

Yksinkertaista ja kaunista...

En ole kokopitkää vielä lukenut, vaikka olen festareilla pinoa vieressä tuijottanutkin.
Ja mielestäni on ollut miltei jännittävää seurata, miten taiteilijaa ja luomusta on alkanut tipahtaa vähän joka suunnasta... (no, oli jossain lehdessäkin, mun elämä on niin kiintoisaa, leikkelen teistä juttuja seinälleni…)

Suuren massan suosio ja epäilemättä valtaisat rahavirrat pistävät totta kai vituttamaan... *virne*

Minusta taiteen (sarjakuvataiteenkin) kuuluu maksaa (jotain). Jos haluaa seinälle taulun niin maksaa siitä sen mitä kärsii ja jos ei halua/kärsi maksaa maksimissa kuin 5e, niin sitten voi laittaa torilta nätin julisteen… (taidetta kaikki toisaalta)

Alussa vaatesuunnittelijatkin tekee ensin mallistoja joita tavikset voi pitää päällä ja sen suomalla rahalla/maineella he voivat sitten luoda ja esitellä tosi kipeitä taiteellisia visioitaan… ja tehdä taas välillä jotain sopivaa yleiseen makuun… Millalla on ihan selkeästi sama suunnitelma…
What ever

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #21 : 29.01.2007 klo 21:38:00 »
En pelkää kritiikkiä, mutta tuntuu silti vähän kurjalta, että heti, kun jokin sarjakuva saa enemmän ns. suuren yleisön suosiota, niin on porukkaa, joka automaattisesti kääntyy sitä vastaan.. Miksi?  

Onko se nyt automaattisesti sitten automaattisesti vastaan kääntymistä? Julkisuutta, eli enempi ihmisiä tutustuu sarjakuvaan ja sitä kautta mahdollisuus löytää myös enemmän ihmisiä jotka eivät sarjasta pidä on ihan normaali juttu.

Kyllähän negatiivistakin palautetta pitää saada antaa, onhan se jo ihan tervettäkin muuten täydellisen hehkutuksen keskellä :) Tulee perspektiiviä.

Nyt on vähän sellainen ilmapiiri ilmassa ettei saisi olla yhtäkään negatiivista mielipidettä koskien Siiltä. Se nyt vaan on niin ettei kaikkia voi miellyttää.
__
Matti Veekamo
Veksu

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 29.01.2007 klo 22:22:42 »
Kaikkia ei tosiaan voi eikä kannatakaan yrittää miellyttää... Muutamaan otteeseen olen törmännyt samaan ilmiöön ettei sarjakuva saa muka tulla suosituksi tai se menee pilalle. (Ja kun se on suosittu siitä ei voi pitää kun kaikki lukee sitä. Pitää olla pienten piirien juttu, prkl!) Tuohan kyllä pätee ihan mihin tahansa kirjallisuudesta vaatteisiin ja vaatteista musiikkiin.

Mutta uskoisin kyllä ettei Siilistä saa yhtä paljon lokaa niskaan kuin mangavaikutteista, tuli siitä sitten "liian" suosittu tai ei. :P

Irene

• Jäsen
« Vastaus #23 : 29.01.2007 klo 22:30:20 »
Kaikkia ei tosiaan voi eikä kannatakaan yrittää miellyttää... Muutamaan otteeseen olen törmännyt samaan ilmiöön ettei sarjakuva saa muka tulla suosituksi tai se menee pilalle. (Ja kun se on suosittu siitä ei voi pitää kun kaikki lukee sitä. Pitää olla pienten piirien juttu, prkl!)

Minusta kaikkein hulluinta on tämä "hei mä keksin sen ennen muita!" -päteminen. Ovatko esimerkiksi nykyiset Mozart-fanit ihan luusereita, koska joku on tykännyt Mozartin musiikista jo 1700-luvulla (vai milloin se elikään...) eli paaaaaljon ennen kuin kukaan nykyeläjä on keksinyt alkaa fanittamaan Mozzea?
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

norpatti

• Vieras
« Vastaus #24 : 29.01.2007 klo 22:38:53 »
Juu ihan totta puhut, Matti.

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #25 : 01.02.2007 klo 13:53:43 »
Itse olen lukenut Kiroilevaa siiliä harvakseltaan, mutta kuitenkin voin sanoa sarjakuvan mielyttävän minua tekstin vähyyden vuoksi.
Nopea lukea ja tajuta :)

norpatti

• Vieras
« Vastaus #26 : 12.02.2007 klo 15:14:41 »
Joo ja Aamulehden Valo-liitteessä olin. Ja kuulemma Kaupunkiuutisissa. Ja Eläinmaailmassa ja Myrkyssä ja Turun ylioppilaslehdessä ja kohtapuoliin tietääkseni myös ainaskii Annassa, Turun Sanomissa ja Habituksessa. Ja mihinähän kaikkialla ny sitte lienenkää...

Mahorotoonta touhua! Oon varsin ällistynyt moisesta suosiosta.

Nythän siis tuota tuoretta kovakantista siilialbuumia pitäis löytyä tällä viikolla hyvinvarustetuista kirjakaupoista + Sammakon nettikaupasta.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2007 klo 15:16:24 kirjoittanut norpatti »

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #27 : 12.02.2007 klo 15:46:21 »
Joo ja Aamulehden Valo-liitteessä olin. Ja kuulemma Kaupunkiuutisissa. Ja Eläinmaailmassa ja Myrkyssä ja Turun ylioppilaslehdessä ja kohtapuoliin tietääkseni myös ainaskii Annassa, Turun Sanomissa ja Habituksessa. Ja mihinähän kaikkialla ny sitte lienenkää...

Onneksi olkoon. Tavallisesti Suomessa kohdistetaan taiteen saralla moista kiinnostusta vain Tanssii Tähtien Kanssa -osallistujiin ja arkifiktiota tuottaviin esikoiskirjailijoihin. ;)
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Timo Kähkönen

• Vieras
« Vastaus #28 : 12.02.2007 klo 16:11:46 »
...Aamulehden Valo...Kaupunkiuutisissa...Eläinmaailma ssa...
...Myrkyssä...Turun ylioppilaslehdessä...Annassa, Turun Sanomissa ja Habituksessa.

Pitäisiköhän tätä yrittää sanomalehtiinkin, kun suosiota näyttää noin olevan? Mietityttää vain tuo kiroilu. Toisaalta jos TV-sarjoissa kiroillaan, miksei lehdissäkin. Jotkut lehdet vain saattavat sensuroida kirosanoja, mutta enpä toisaalta tiedä kuin yhden lehden näin tehneen.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #29 : 12.02.2007 klo 16:11:50 »
Nythän siis tuota tuoretta kovakantista siilialbuumia pitäis löytyä tällä viikolla hyvinvarustetuista kirjakaupoista + Sammakon nettikaupasta.
Tuo kaiketi siis sisältää samat matskut kuin aiemmatkin versiot?

Piti ostaa jo aiemmin mutta, taannoin kun kävin kotimaisia viimeksi ostelemassa törmäsin vanhempaan painokseen heti liikkeeseen astuessani, mutta ajattelin ottaa sen mukaan plärättyäni ensin muutkin hyllyt. Jäätyäni suusta kiinni myyjän kanssa koko homma sitten unohtui enkä ole kiireiltäni sen koomin ehtinyt ko. kaupassa vierailemaan :/