Kirjoittaja Aihe: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Luettu 65142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Oma veikkaus olisi Daredevil, jota on muutenkin tuutattu noissa kokoomissa, ja jolla pyörii koko ajan sarjat Netflixissä. Mutta jännä nähdä mitä sieltä on tulossa!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Oma veikkaus olisi Daredevil, jota on muutenkin tuutattu noissa kokoomissa, ja jolla pyörii koko ajan sarjat Netflixissä. Mutta jännä nähdä mitä sieltä on tulossa!
Tää voisi olla hyvä arvaus. Toinen voisi olla Kostajat, kun elokuvakin on tulossa. Toisaalta olisi mukava, jos tulisi Marvel/Sarjakuvlehti/MegaMarvel/Mega-tyyppinen lehti, jossa julkaistaisiin eri hahmojen ja ryhmien seikkailuja.

En oikein usko, että hämähkkiaiheinen lehti olisi ja nyt syksyllähän on tulossa Leen ja Ditkon Hämähäkkimiehiä kokoelmana suomeksi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

• Ylläpitäjä
Erittäin tervetullutta joka tapauksessa. Erinomainen piristysruiske, joka parhaimmillaan (?) täysin hypoteettisesti voi saada kokeilemaan myös eurooppalaisen ja ihan kotimaisenkin sarjakuvan julkaisua.

Vaikka piireissä pienuutta ja " ostan vain tätä rajattua asiaa" onkin erittäin hyvä.
Näistä:
Voisikohan tulossa olla Spider-Man - Hämähäkkimies Klassikko?

Meinaan vaan, että kaikki Egmontin viime vuosina julkaisemat Marvel-albumit on tehty yli 30 vuotta sitten. Joten se sopisi Egmontin linjaan, jossa uuden materiaalin sijaan suositaan klassikoita.

Tää voisi olla hyvä arvaus. Toinen voisi olla Kostajat, kun elokuvakin on tulossa. Toisaalta olisi mukava, jos tulisi Marvel/Sarjakuvlehti/MegaMarvel/Mega-tyyppinen lehti, jossa julkaistaisiin eri hahmojen ja ryhmien seikkailuja.

Olisin itse Veli Loposen kanssa samassa tuon jälkimmäisen suhteen. Kyllä, lehdestä toiseen vaihtuvuus on riski, mutta enemmän sovitettavissa millä on muuta medianostetta = elokuva, TV/suoratoisto - sarja, peli yms

Ryhmä- X:n paluu olisi sekin kova veto joka myös osuisi osin nostalgian lapaan.

Mutta mieluiten tosiaan Megan tai Marvelin tapainen lehti.
On monia hyviä syitä miksen ole Jouko Ruokosenmäki koska minä tekisin Marvel Multiversumi lehden mutta Agentti X9/Thriller periaatteella: kuukausittainen lehti aina neljä viisieri jenkkilehteä kerralla tyyliin Nostajat, Daredevil, Kuuritari, Deadpool ja joku minisarja sekaan ja sitten vaihdolla.

Sarjakuvaa tarvitaan lisää.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
On monia hyviä syitä miksen ole Jouko Ruokosenmäki koska minä tekisin Marvel Multiversumi lehden mutta Agentti X9/Thriller periaatteella: kuukausittainen lehti aina neljä viisieri jenkkilehteä kerralla tyyliin Nostajat, Daredevil, Kuuritari, Deadpool ja joku minisarja sekaan ja sitten vaihdolla.
Tuo olisi munkin mielestä paras. Mutta ilmeisesti sen kaltaiset eivät ole oikein pärjänneet jostakin syystä. Tosin eipä niitä supersankaripuolella ole hirveästi yritettykään. DC:n puolelta on tosiaan Thriller sekä myöhempi DC Spesiaali, joka tosin lopussa muuttui MARVELin kaltaiseksi. Mutta vastaavasti on sitten vaihtelevasti ollut joka tapauksessa kakkossarjoja, mikä on tavallaan sama asia.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

TOSA

• Jäsen
Luvattu julkaisu taitaa olla tuo kostajat sota halki aikojen (war across times 1-5/2023) joka näyttää tulevan lokakuussa. Silloin ilmestyy myös Batman yön ritari

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Luvattu julkaisu taitaa olla tuo kostajat sota halki aikojen (war across times 1-5/2023) joka näyttää tulevan lokakuussa. Silloin ilmestyy myös Batman yön ritari

Nyt oli siis kyseessä lehtipisteisiin tuleva uusi julkaisu. Nuo pehmeäkantiset on kirjakauppakamaa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

• Jäsen
Niin se oli lehtipisteisiin tuleva. Mielenkiintoista. Toivottavasti on jotain kohtalaisen tuoretta ja jatkuu enemmän kuin pari numeroa.

Piti oikein ottaa uusin hämis esille (Ryhmä-x ja hämis tuli aina luettua samalla kerralla ja kun ryhmä-x loppui niin sen jälkeen hämis mennyt vain lukemattomana suoraan muoveihin) ja tosiaan palstalla jotain muuta marvel-tarjontaa lupaillaan juurikin lehtipisteisiin.

Jotenkin en usko että tulisi uusi lehti hämikselle. Toisaalta eihän sekään ole mahdotonta kun miettii Tex Willerin julkaisua useassa eri muodossa. Hämis olisi ehkä riskittömin vaihtoehto kun se näyttää olevan ainoa jonka suosio riittää ja julkaisu jatkuu vuodesta toiseen.

Kostajat ei ole kovin paljon julkaisuja suomeksi saanut tähänkään mennessä (eikä pitkäikäisiä) niin riittäisikö uusi elokuva tosiaan että siihen ryhmään liittyvällä lehdellä lähdetään liikkeelle. Ottaen huomioon senkin että marvel elokuvien suosio kuitenkin hiipunut. Oikea aika olisi ollut ehkä ensimmäisten avengers elokuvien aikana jos leffan avulla myyntiä yritetään saada aikaiseksi.

Ryhmä-X julkaisu lopetettu jo kaksi kertaa niin jotenkin vaikea nähdä että siihen enää kolmatta yritystä tehtäisiin.

Daredevil oli kyllä isossa osassa sarjakuvalehdessä mutta oma lehti. Hmmm... ainoana nosteena disney+ sarja jota kaikki eivät näe. Itsellä on disney+ tilaus mutta eipä ole tullut koko sarjaa edes vilkaistua. Netflix sarjakin jäi aikoinaan yhden jakson katsomisen jälkeen itsellä tauolle joka on nyt kyllä jatkunut jo monta vuotta. Luen parhaillaan daredevil essentiaalia joten sarjakuvassa ei mitään vikaa.

No aika näyttää mitä sieltä tulee ja sen toteutuuko koko homma. Lupailuja on vuosien varrella ollut jotka eivät ole sitten lopulta ikinä päässeet kauppojen hyllyille. Eipä ole kyllä enää montaa kauppaa jonka hyllyille toteutuessaan edes pääsisi kun sarjakuvat yms kadonneet aika monesta täysin.