Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 34113 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TOSA

• Jäsen
No onneksi ei ollut ihan hinnalla pilattu ostos. Tätä vähän arvelin mutta ei näyttänyt selattuna yhtään tutulta. Johtuu arvatenkin tuosta lukutauosta joka tainnut jatkua jo kahdeksan vuotta. Aloitin lukemisen alusta kronologisessa järjestyksessä mutta jumitin sitten 1995 tai 1996 vuosikertaan kun ei vain jaksanut enää hämistä. Voisi kesälomalla jatkaa

Edit. Itse asiassa tämähän ei ole Slottin  vaan jose molina/simone bianchi hämistä. Nopeasti selailin 2016-2019 hämiksiä eikä tätä mielestäni niissä näkynyt joten onkohan sittenkään suomeksi tullut?
« Last Edit: 09.05.2022 klo 23:33:14 by TOSA »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Edit. Itse asiassa tämähän ei ole Slottin  vaan jose molina/simone bianchi hämistä. Nopeasti selailin 2016-2019 hämiksiä eikä tätä mielestäni niissä näkynyt joten onkohan sittenkään suomeksi tullut?

Riitasoinnun tarina ainakin tuli täällä Slottin Hämiksien loppuvaiheissa kakkossarjana.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Niko Haapala

• Jäsen
  • Insta: @nik0lukee
Egmont blogista saadun vinkin perusteella marssin kauppaan ja ostin ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen uusimman Hämiksen (9/22). Houkuttimena oli Steve "The Dude" Ruden kuvitus, eikä työnjälkeen todellakaan ollut pettyminen. Myös Fabian Niciezan tarina kolahti hyvin -- jos Egmont painaa lisää tällaisia klassikkoja, niin kukkaroni nyörit aukenevat kyllä jatkossakin. Btw, Ruden kuvituksesta tuli mieleen, että Nexus olisi mainio joukkorahoituksen kohde... (vinkki, vinkki, hint, hint).  ;)
First time caller, long time listener.

Arto

• Jäsen
Egmont blogista saadun vinkin perusteella marssin kauppaan ja ostin ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen uusimman Hämiksen (9/22).

Tuo on vaarallista, ostin itsekin kesällä pari numeroa ja se aiheutti sen että piti ostella eri lähteistä kaikki 2021 ja 2022 numerot ja tehdä tilauskin jopa lehdestä. Tuntuu, että oman ikäiset vähän alta viiskymppiset nuoret ovat innostuneet viime aikoina Hämiksestä uudelleen enenevissä määrin.

X-men

• Jäsen
Aika jäljessä ollaan Suomessa Jenkki-TASMia kun uusimmassa Suomi-Hämiksessä oli vuoden 2018 seikkailuja ja joskus ennen wanhaan oltiin vain pari vuotta jäljessä.

Lehdessä ollut Sinister/Superior/Frightful Four oli muuten tuttu (no siis Elektro oli toki kokenut sukupuolen vaihdoksen ed. Kloonihötössä) mutta pyörätyyppi oli aika tuntermaton.

Miika

• Uusi jäsen
Aika jäljessä ollaan Suomessa Jenkki-TASMia kun uusimmassa Suomi-Hämiksessä oli vuoden 2018 seikkailuja ja joskus ennen wanhaan oltiin vain pari vuotta jäljessä.

Lehdessä ollut Sinister/Superior/Frightful Four oli muuten tuttu (no siis Elektro oli toki kokenut sukupuolen vaihdoksen ed. Kloonihötössä) mutta pyörätyyppi oli aika tuntermaton.

Ainakaan ei olla hypitty liika oleellisten tarinoiden yli. Plus, pessimistisesti pohtien, kun Hämis aikanaan päättyy täällä, on jatkoa helpompi tilata sit muualta. Silti, itse kyllä hankkisin pari-kolme kovakantista Hämiskirjaa joka vuosi jos se auttaisi vähän kuromaan eroa kiinni.

X-men

• Jäsen
Ainakaan ei olla hypitty liika oleellisten tarinoiden yli. Plus, pessimistisesti pohtien, kun Hämis aikanaan päättyy täällä, on jatkoa helpompi tilata sit muualta. Silti, itse kyllä hankkisin pari-kolme kovakantista Hämiskirjaa joka vuosi jos se auttaisi vähän kuromaan eroa kiinni.

No Parker Industriesin loppu oli pakko näyttää, "lähitulevaisuudessa" Symbiootti-seikkailut tullaan hyppäämään yli ja niissä säästyy n. vuoden numerot yhteensä ja muutakin crossoveria löytynee.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Loppuvuodesta ilmestyy Kravenin viimeinen jahti yksissä kansissa, kertoo Rmäki sarjismiesten podcastin uusimmassa jaksossa!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

X-men

• Jäsen
Loppuvuodesta ilmestyy Kravenin viimeinen jahti yksissä kansissa, kertoo Rmäki sarjismiesten podcastin uusimmassa jaksossa!

Viimeinen ja "viimeinen". Aika hyvin tämä vielä metsästää.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Viimeinen ja "viimeinen". Aika hyvin tämä vielä metsästää.
:-X :-[

Hoh hoijaa. Oikeasti voisitko olla postaamatta ollenkaan jos ei ole mitään järkevää sanottavaa?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Niko Haapala

• Jäsen
  • Insta: @nik0lukee

Tämä on kyllä tervetullut uutinen! Toivottavasti Salattujen Sotien menestys rohkaisee Egmontia julkaisemaan enemmän supersankareita muutoinkin. Tuossa samaisessa podissa Rmäkihän pahoitteli, kun Ditkon Hämiksiä ei ole Suomessa – vielä – pahemmin nähty. Toivottavasti tämä tarkoittaa, että myös Ditkon nimi pidetään mielessä uusia julkaisuja mietittäessä.
First time caller, long time listener.

TOSA

• Jäsen
Todella vähän vain saadaan mitään kovakantisia marvel julkaisuja ja vielä vähemmän uutta materiaalia. Luotetaan vain vanhojen uusintaan. Salatut sodat, kostajat krii-skrull-sota ja nyt kraven.

Viimeksi tainnut tulla aiemmin julkaisematonta marvelia kovakantisena 2020?

« Last Edit: 10.03.2023 klo 15:30:58 by TOSA »

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
Todella vähän vain saadaan mitään kovakantisia marvel julkaisuja ja vielä vähemmän uutta materiaalia. Luotetaan vain vanhojen uusintaan. Salatut sodat, kostajat krii-skrull-sota ja nyt kraven.

Tämä on kyllä harmillista. Toki kaikkien mainittujen tarinakokonaisuuksien ensijulkaisuista suomeksi on jo kymmeniä vuosia, mutta olisihan sitä kaikenlaista suomentamatontakin tarjolla.

X-men

• Jäsen

Tuttua ja turvallista julkaista noita ennen nähtyjä (muodossa tai toisessa).

Oiksteri

• Uusi jäsen
Näkisin kuitenkin positiivisena asiana että viime vuonna tuli se Salatut Sodat, joka myytiin ilmeisesti viikossa loppuun jonka innoittamana Egmont julkaisee kaksi kokoelmakirjaa tänä vuonna.

Nämä jos myyvät hyvin niin luulisi lisäävän uskallusta ja luottoa markkinaan julkaista ennen julkaisemattomiakin kokoelmia suomeksi. Toki varmasti Egmont seuraa mitä MCU elokuvia/sarjoja on tulossa ja julkaisee sen mukaan mihin tarinoihin nämä leffat perustuu.

Tässä olisi parhaimmillaan tekeillä neronleimaus jos joku kiinnostuu lukea tulevan Kraven elokuvan takia tämän Kravens Last Huntin ja huomaa että kuinka alkuperäinen sarjakuva voi ylittää elokuvaruudulle tulevan version. (En odota juuri ihmeitä tulevalta elokuvalta Sonyltä)

Toisaalta valtavirralle elokuva voi olla ensimmäinen kosketuspinta kyseiseen hahmoon ja vieraannuttaa entisestään sarjakuvista jos se on Morbiuksen tasoinen tuotos jota ei melkein viitsi elokuvaksi kutsua.