Kirjoittaja Aihe: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Luettu 44286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Tänään tein jotain semmoista, jota en ole tehnyt piiiiiittkkkkkäääännnnn aikaan.
Ostin Hämähäkkimieslehden...miksi...no siksi, että siinä oleva tarina "Vanha liitto voimissa" on juuri sitä mitä haluan lukea hämiksestä.

Peter Parker on oikea aikuinen, on naimisissa Mary Janen kanssa, hänen henkilöllisyytensä ei ole paljastunut jne.
Uutta oli, että nyt Hämiksella on myös lapsi Annie Parker. No kyllähän siellä kuoli "vähän" konnia ja sankareita.

Mutta tuo avioliitto ja aikuinen Peter Parker on ainakin tämmöiselle vanhalle Hämiksen lukijalle juuri sitä mitä haluan. Voisin ostaa näitä sarjakuvia toistekin, jossa asiat ovat oikein laitettu. No noi muut kuolemat voisi perua.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Gothicus

• Jäsen
Olen ollut todella pitkämielinen suomalaisen Spider-Man -lehden suhteen ja ajatellut positiivisesti, että tästä vielä noustaan. Spider Island... luulen, että minulla alkaa olla hiljalleen aika luovuttaa.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
Olen ollut todella pitkämielinen suomalaisen Spider-Man -lehden suhteen ja ajatellut positiivisesti, että tästä vielä noustaan. Spider Island... luulen, että minulla alkaa olla hiljalleen aika luovuttaa.

Tarkoitatko nyt Salattuja sotia? Tuohan tyhjäpäinen tauhka loppuu kesän jälkeen, joten kannattaa elokuussa vilkaista. Vai tulisko jo heinäkuussa?
Welcome back, Frank.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
Juu, Renew on ollut ihan hauskaa luettavaa mutta olisi voitu vain julkaista se ja nyt oltaisiin jo TASM vol. 4 äärellä.
Welcome back, Frank.

Gothicus

• Jäsen
Tarkoitatko nyt Salattuja sotia? Tuohan tyhjäpäinen tauhka loppuu kesän jälkeen, joten kannattaa elokuussa vilkaista. Vai tulisko jo heinäkuussa?
Joo sitä juuri ja siinä varsinkin tuo Spider Island -osuus saa mielen raskaaksi. Päätösjakso taitaa tulla jo seuraavassa numerossa.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
Uusin lehti tuli ja ilouutinen oli, että TASM vol. 4 alkaa ensi kuussa.
Welcome back, Frank.

Jussi Tyni

• Jäsen
On kyllä tosiaan ollut aika raskasta luettavaa viimeisen vuoden ajan tämä suomennettu Hämähäkkimies.

Isoja eventejä eventin perään... Spider-verse meni ihan överiksi ja tää Secret Warsin Spider Island Hämis-räpellys oli aivan kauheaa. Onneksi saatiin loppuun. Renew your vows on ollut hieman parempi, mutta olisipa mukava lukea välillä pelkästään sen ihan oikean Hämiksen seikkailuja.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Nyt Ditkon kuoltua historian roskakoreista nousee kaikenlaista.

Jack Kirby ehti piirtää viisi sivua Hämistä, mutta Stan Lee tyrmäsi ne. Peter Parker oli piirretty liian komeaksi ja Kirbyn versio asusta oli liikaa Ant-Mania. Ranne-seittisingon sijaan hämiksellä oli seittipistooli.

Stan Leen ensimmäinen ajatus hahmon superkyvyistä oli, että Peter saisi hämähäkkivoimat taikasormuksesta, joka on Parkerien naapurissa päivystävän hullun tiedemiehen tekoa.

Ditko ilmoitti olevansa kiinnostunut muustakin kuin sarjan tussamisesta joten projekti siirrettiin kokonaan hänelle. Kirbyn originaali-Hämärit ovat joko tuhottu, hävinneet tai ainakaan niitä ei ole toistaiseksi julkaistu.

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Vincent

• Jäsen
Nyt oli kyllä uusinpaan Hämikseen päätynyt semmoisia painovirheitä, ettei kummassakaan tarinassa ollut mitään tolkkua. Toisesta puuttui alku ja toisesta loppu  :-\

Spunkmeyer

• Jäsen
Nyt oli kyllä uusinpaan Hämikseen päätynyt semmoisia painovirheitä, ettei kummassakaan tarinassa ollut mitään tolkkua. Toisesta puuttui alku ja toisesta loppu  :-\

Kalajuttuja kyllä riitti!
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen

Minulla ei ole nyt painettua lehteä käsillä, koska olen matkoilla vierailla mailla, mutta numeron 7/2018 pitäisi alkaa siitä, mihin "Vanha liitto voimissaan" edellisessä numerossa jäi:

Haukansilmä ja muut sankarit ovat kaukosiirtyneet Regentin tukikohtaan ja käyvät Regentin kimppuun. Tätä sivua ennen pitäisi olla kertaussivu, joka pohjustaa kyseisen tilanteen ("Mary Jane ja Annie tapasivat Haukansilmän vastarintaliikkeen, ja Hämähäkkimiehen suunnittelemalla estosirunuolella varustautuneina he tekevät lopullisen iskun Regentin linnoitukseen!"). Tämä tarina päättyy sivulle, jonka lopussa on pieni punainen hämähäkkimerkki.

Toinen tarina alkaa sivulla, jolla esitellään Parker Industriesin uusin tuote. Tätä ennen pitäisi olla myös kertaussivu, joka pohjustaa tämän tilanteen ("Hänen 'ystävällisestä kulmakunnastaan' on tullut juuri paljon isompi!"). Tämä tarina jää kesken sivulla, jonka lopussa on teksti "Jatkuu!" sen merkiksi, että se jatkuu seuraavassa numerossa.

Jos oma kappaleenne kyseisestä numerosta ei vastaa tätä kuvausta, niin siinä on todellakin painovirheitä.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Spunkmeyer

• Jäsen
Minä ymmärsin, että Vincet tarkoitti tuon vitsiksi.

"There's always a bigger fish."
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Vincent

• Jäsen
Ehei, kyllä minä ihan tosissani. Pahoittelut, että kuvat hieman epäselvät, mutta ehkä niistä saa tarpeeksi tolkkua, että pystyn demonstroimaan mikä vikana:

https://imgur.com/a/qkGIJEN

Eli siis eka tarina alkaa keskeltä alkp. amerikkalaista lehteä ja "looppaa takaisin", kun sivumäärissä pääsee kohtaan, jossa "alun" olisi pitänyt olla. Toka tarina alkaa ihan oikein, mutta sitten ennen loppua alkaakin pari sivua alusta ja jää kesken.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Eli siis eka tarina alkaa keskeltä alkp. amerikkalaista lehteä ja "looppaa takaisin", kun sivumäärissä pääsee kohtaan, jossa "alun" olisi pitänyt olla. Toka tarina alkaa ihan oikein, mutta sitten ennen loppua alkaakin pari sivua alusta ja jää kesken.

Olet selvästi saanut lehdestä maanantaikappaleen, jossa sivut ovat menneet painossa sekaisin. Mulla olevassa lehdessä sivut menevät ihan oikein.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Vincent

• Jäsen
Olet selvästi saanut lehdestä maanantaikappaleen, jossa sivut ovat menneet painossa sekaisin. Mulla olevassa lehdessä sivut menevät ihan oikein.

OK, pitääpä hakea lehtihyllystä tms. uusi kappale. Säästää ton nykyisen sit keräillyharvinaisuutena  :laugh: