Olen tälläkin palstalla moittinut useaan kertaan Spider-Man -lehden sivuilla nähdyn Azacetan kuvitusta. Pahasti ylipainoinnen ja pingispallopäinen Hämis, isolla ripauksella liefeldmäistä anatomianäkemystä, on vain ollut hirveää katseltavaa. Viime päivinä olen kuitenkin alkanut ymmärtää edes hiukan sitä, miten on mahdollista, että Azacetan kuvitus on läpäissyt Marvelin julkaisustandardit.
Azacetan vahvuudet eivät siis todellakaan ole hahmojen kuvaamisessa. Sen sijaan hän on ansioitunut tunnelmien luoja, sekä realististen oloisten suurkaupunkimiljöiden kuvaaja. Azacetan varjostustyyli muistuttaa mielestäni etäisesti arvostamani mestarin Mike Mignolan vastaavaa ja juuri varjojen avulla luodaan myös tunnelmia.
Azacetan vapaalla kädellä vedelty rosoinen tyyli eroaa suuresti esimerkiksi suomalaisen X-Menin sivuilla parhaillaan nähdyn Greg Landin kliinisestä tyylistä, mutta juuri Azacetan huolettomassa rosoisuudessa on myös jotain viehättävää. Myönnän, että mieluummin näkisin jonkun muun taiteilijan näkemyksen Hämähäkkimiehestä suomalaisen Spider-Man -lehden sivuilla, mutta samalla perun osan aikaisemmista pahoista sanoistani, joita olen Azacetaan liittyen kirjoittanut ja sanonut.