Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 33450 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Extra 1 (1986):n kansi oli otettu TASM Annual 19:stä ja siinä oli Mary Jane Hämärin puvussa.

Siinä oltiin aikaansa edellä ja siltikin hiukan erehdyttiin naispuolisesta Hämiksestä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Pitkästä aikaa tuli huono_numero ostettua.Puhun nyt uusimmasta Spiderin numerosta eli 10/09. Riveran kuvitus ei sovi mielestäni Hämppyyn,ja juoni oli New wayssin jälkeen harvinaisen huono.Arvio:7,hyvä yritys vuoden huonoin numero.(Tähän mennessä..)
Kello- viiden- tee.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
No ka, näin ne mielipiteet risteävät. Minä pitkästä aikaa todella pidin Hämppylätyskäisestä. Riveran kuvitus oli hauskaa etenkin Tuomarin Neanderthal-version kautta (se "otsa") ja kerrankin joku "sanaili" Hämpyn hiljaiseksi (Tuomari: "Korvatulpat") niin että Hämppy-parka ei tiennyt mitä sanoa (Hämis: "Argh!"). Lopussa oleva Obama-stoori oli kyllä aikas typerä vaikka hauska kuriositeettina.

Vincent

• Jäsen
Riveran kuvitus oli ihan kohtalaista tasoa, mutta itse tarinasta en pitänyt. Syy on kylläkin Tuomarin josta en ole ikinä pitänyt ja yleensä nämä Tuomari/Hämis crossover tarinat toistavat samaa kaavaa.
Obama stoori oli ihan hauska kevennys.

Allu

• Jäsen
Kuluneen vuoden aikana olen tottunut laatuun ja ehdin jo unohtaa tällaiset keskivertotarinat. Tuomarikaan ei ole ikinä innostanut. No jaa, olen kuullut että ensi numeron tarina on hyvä.

Tarkkis

• Kirjastotätisetä
  • Jäsen
Siis mitä ihmettä? Tämä uusin numero on ehkä huonoin yksittäinen hämisläpyskä, jonka olen ikuna ostanut.

Tuomari ei vaikuttanut yhtään tuomarilta, ei ulkoisesti eikä muutenkaan. Rinnuspääkallokin oli aivan järkyttävän näköinen. Kasvoiltaankin Castle näytti enemmänkin Lil Abnerin ja Atouk-luolamiehen jälkeläiseltä kuin itseltään. Tiedä häntä, lukaisin juuri Max-sarjan punisherit loppuun... saattaa olla että tasoero korostuu vähän liikaa...

Muutenkin koko tarina meni jo vähän liikaakin farssin puolelle. Huumoria pitää hämärissä olla, mutta ei näin. Toisaalla on videopätkä jossa tapetaan lapsia, ja toisaalla hämis sählää laivan tuulilasinpyyhkijöiden kanssa... häh?

Lopun Obama-stoori oli lyhärinä ihan pikkukiva, mutta eipä paljon muuta.
When the going gets weird, the weird turn pro! H.S.T

Spunkmeyer

• Jäsen
Suomi-Hämis-kokoelmani täydentyi kirjamessujen aikana siten, että enää puuttuu kolme irtonumeroa! Makedonialaisesta kirjakaupasta tuli löydettyä harvinaisen hyväkuntoiset kappaleet joita olen aiemmin turhaan etsinyt, mutta olipahan sikamaiset hinnat. Eikä myyjä antanut paljousalennusta. Ei vissiin ole makedonialainen tapana.
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
Itse olen pitänyt tästä rebootista, vaikka tapa, miten se tehtiin, oli täyttä tuubaa. Uusin Hämis oli kuitenkin aikamoista kuraa. Nämä Tuomari/Hämis-stoorit ei oo ollu koskaan miun mieleen, eikä tämä tehny poikkeusta. Samaa paskaa kuin aina ennenkin: Hämis ja Tuomari vuorotellen pulassa ja lopussa Frank häipyy. Oisin mieluummin nähny loistavan Flashback-tarinan, mutta eipä siinä paljoa Hämistä ois ollu. Lyhyet stoorit eivät paljon lehteä parantaneet. JJJ-tarinahan oli täyttä höpötystä ja Obama-jutussa ei ollu päätä eikä häntää. Ensi numerossa varmasti paranee.
Welcome back, Frank.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Aika kritisoida uusinta Spideriä eli 11/09.Kuvittaja osaa hommansa,vähän tylsää pidemmällä aika jänteellä olisi tätä katsella.(Toisaalta mihin tahansa kyllästyy..)
Asiaan!:Käsikirjoitus oli ja on hyvä.Erillainen stoori,hyvää vaihtelua.Arvio:8.
Kello- viiden- tee.

Allu

• Jäsen
Olen samaa mieltä Ramin kanssa. Martín osaa asiansa. Jo ensimmäinen aukeama oli hieno ja Tärisyttäjä näytti upealta. Ja juonikin oli erinomainen. Pidän siitä kun Hämis on tekemisissä tavallisten pulliaisten kanssa. Tärisyttäjänkin hahmo oli onnistunut. Klassiset roistot kunniaan! Alkuun Menninkäinen, sitten Tärisyttäjä, ja ensi numerossa vielä Liekehtijä! Geekgasm.

Olen siitä muuten kiitollinen, että tämä tarina julkaistiin yhdessä lehdessä. Ei olisi toiminut yhtä hyvin jatkotarinana. Päivääni piristi vielä oman postini näkeminen palstalla.

Vincent

• Jäsen
Oli kivaa nähdä Tärisyttäjää pitkästä aikaa, kuvitus ja tarina olivat hyviä, etenkin se epätoivoinen tunnelma välittyi hyvin. Ehkä pari ruutua pitempää matsia Hämiksen ja Tärisyttäjän välillä olis ollut kiva nähdä, mutta en nyt oikein myöskään tiedä olisko tarian tyyliin istunut silkka mättö Hämiksen ja jonkun vihun välillä, kun kyseessä oli ennemminkin selviytymis tarina, jossa esiteltiin uusi hahmo.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Spider-Man 11/2009 on arvosteltu etusivulla.

Kuten arviossa paljastuu, Marvel-lehtien vitsaus rapakon takaa, eli Dark Reign -tapahtuma, on vaihteeksi jäähyllä.

Lehti on siis kelpo viihdettä, jonka voi valita hyllyltä ilman etukäteistietoa sen viimeaikaisista uudistuksista. Itse ainakaan en pysy niissä mukana, kun en lehteä säännöllisesti seuraa.
« Last Edit: 24.11.2009 klo 18:50:46 by Jiksi »

Spunkmeyer

• Jäsen
Tiedustelin Egmontilta, löytyisikö niiden varastosta viime helmikuun numeroa ja kävi ilmi, että Egmont tuhoaa myymättömät irtonumerot. En tiedä tiesittekö te tätä, mutta itselleni tämä oli shokki.
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Gothicus

• Jäsen
Mutta mistä löytyisivät Tuomarin pohkeet, jotka olivat ainakin numeron 10/2009 perusteella hauskasti jonnekin kadonneet? Huvitti ne muuten niin härkämäisen hahmon sääret, jotka olivat kuin pianistin ranteet. Hyvin näyttivät silti jaksavan Frankin massoja kannatella.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
O hiljaa tai minä sulle pohkeet näytän Eric Caneten piirtämänä, Hämiksen ja Deadpoolin, Amazing Spider-Man # 611:n kannesta.

Jaa se ei olekaan pilakuva mikä on Marvelin sivuilla?

Ed. numeron Tuomarin piirtäjä ei ollut nähnytkään Tuomaria tätä ennen (samaan aikaan tuli uusin Ihmis jossa oli Tuomari mukana ja ero oli kuin päivällä ja yöllä), kuinkahan tulikivenkatkuisia kirjeitä Jenkkilässä mahdettiin lähettää palstalle.

Minusta uusimman numeron Shocker oli jotenkin oudosti piirretty siinä kuvassa jossa tämä oli niillä tikkailla uhoilemassa Hämikselle.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.