Kirjoittaja Aihe: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Luettu 45191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Tilaaminen tulee kyllä monella tapaa halvemmaksi, ja aikaa säästävämmäksi.

Mutta kunto voi olla sitten postin jäljiltä hiukka kulunut.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Tuon takia OSTAN kaikki sarjakuvani kaupasta.Kerran noin 2-vuotta sitten kun tilasin Spider-mania niin yksi numero ei tullut,oli pakko ostaa kaupasta se numero.Edelleen on mysteeri mihin tämä yksi numero katosi? Nolla_avaruuteen?
Kello- viiden- tee.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Noh, itselleni alkaa ensikuussa niin X-men kuin Spider-man tulemaan ilmaiseksi, kun äitykkä halusi helpottaa ankeata rahatilannettani edes hiukan synttärilahjan tiimoilla.1

Mutta on tuossa kyllä perää. Vaikka lehtien sivut/kansi ovatkin kestävämpää tekoa nykyään, olisi toivomuksena että nuo laitettaisiin semmoisiin kaupassakin nähtyihin muoviin, jottei tarvitsisi kohta alkaa hakea lehteään postin konttorista...

Vaikka moinen toki työlistäisikin oivasti postin henkilönkuntaa, pitäisi postin pystyssä, lisäisi verojen tuloa ja...

No, muovit olisivat silti hyvä juttu.
Eli toivotaan, että joku Egmontin väestä osuu internetissä surffatessaan tälle keskustelulle.

1Eräs Kaverini tosin sanoi, että harrastuksen helpottaminen on kulttuuriteko, eikä rahatilanteen helpottaminen.  :laugh:
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
Egmont on tietysti eri juttu...

Tässä suhteessa ei kyl ole, aina on tullut hienosti uusi kappale tilalle joko runnellun tai rutatun tai kastuneen korvaavaksi.

Gothicus

• Jäsen
Mutta kunto voi olla sitten postin jäljiltä hiukka kulunut.
Posteljooni on kiikuttanut Spider-Manit kiltisti postiluukkuuni jo vuosikaudet, eikä lehtien kunnossa ole ollut vielä kertaakaan mitään valittamista. Edes kulmat eivät ole olleet ruttaantuneet tai taittuneet. Kestotilaus on siis mun juttuni, ei nimittäin tarvitse seurata ilmestymisaikoja, se on kaikin puolin vaivatonta ja siinä säästääkin vähän.

Vaikka olenkin lehtien tilaamisen kannalla, niin jostain kumman syystä X-Menit olen ostanut säntillisesti ja vuodesta toiseen irtonumeroina, mikä on sinänsä aika hölmöä. Syytän tästä, leikillisesti, Humberto Ramosia ja hänen kuvitustaan, jota kavahdan kun Nosferatu aamun ensi säteitä. Ei ole uskaltanut tilata, jos vaikka Ramos sattuisi vakiinnuttamaan paikkansa X-Menissä pitkäksikin aikaa. Hämistä olin tilannut jo pitkään, ennen kuin Humberto teki sen sivuilla valitettavan debyyttinsä. Pysyin tiukkana, keräsin kovuutta ja jatkoin tilaamista siitä huolimatta. Ja se kannatti. Humberton kuvitus Spider-Manissa karaisi minut kestämään sitä myös "äksissä"?
« Viimeksi muokattu: 21.08.2009 klo 10:53:47 kirjoittanut Claudius Gothicus »
"Ihminen on ihmiselle kettu."

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Kyllä tuopista saa enempi irti. Droppaan Hämiksen aina muutaman vuoden välein koska (anteeksi kaikille faneille ihan hirveesti) välillä se alkaa puuduttaa kun eihän se nyt kauheesti etene tuo Hämiksen stoori - etenkin kun otetaan näitä "Uusi alku"-tyyppisiä takaisinvetoja joiden oikea "uutuus" on nollaluokkaa tarinointiin nähden.

Ihan hauskaa välipalaa joskus tuo Hämyri ja hyvin piirrettyjä mutta...siinä se sitten onkin. 15 min ja lehden on lukenut...(tuoppi kestää muuten kauemmin)

Gothicus

• Jäsen
(tuoppi kestää muuten kauemmin)
No ei läheskään aina. Ehkä loppuillasta.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

TOSA

• Jäsen
Tuon takia OSTAN kaikki sarjakuvani kaupasta.Kerran noin 2-vuotta sitten kun tilasin Spider-mania niin yksi numero ei tullut,oli pakko ostaa kaupasta se numero.Edelleen on mysteeri mihin tämä yksi numero katosi? Nolla_avaruuteen?
En ehdi lukemaan tilaamiani lehtiä mitenkään nopeassa tahdissa joten ne siirtyvät postilaatikosta yleensä suoraan kaappiin odottelemaan sopivaa aikaa. Tästä johtuen huomasin vasta seuraavan numeron ilmestyttyä että yksi hämiksen numero ei ollut minulle saapunut ollenkaan. Soitto Egmontille ja sieltä löytyi vielä edellinen numero joka saapui nopeasti postissa  :).
Yhden kerran on käynyt niin että samana sateisena päivänä postilaatikkoon oli saapunut kolme lehteä, olisikohan ollut Ryhmä-X, Aku Ankka ja joku muu. Kaikki olivat reilusti kastuneet mutta huomasin tämän vasta parin kuukauden päästä enkä alkanut soittelemaan sitten niistä enää. Jos olisin itse hakenut postin sinä päivänä olisin varmasti soitellut ja pyytänyt uudet numerot  :(.
Tilauksessa on/ollut parinkymmenen vuoden aikana useita lehtiä jatkuvasti ja satunnaisesti esim Spider-man, Ryhmä-X, Sarjakuvalehti, Myrkky, Aku Ankka, Aku Ankan sarjisekstra, Roope-setä, Marvel/Mega-Marvel/Mega, Spider-man seikkailee, Star wars, Tom & Jerry, Mustanaamio yms yhtenä vuotena taisin olla jopa yhdeksän lehden tilaaja. Hämistä on tullut tilattua varmaan pisimpään vuodesta 1989 tähän päivään. Ryhmä-X:n tilauksen aloitin jo 1988 mutta siinä tuli usean vuoden katkos lehden lopettamisen ja sen jälkeen ilmestyneiden spesiaalien takia. Mieleen tulee vain kaksi Myrkyn numeroa, mainittu hämis ja kaksi megaa jotka on pitänyt tilata uudestaan erilaisten repeämien ja kastumisien takia. Loppujen lopuksi posti on aika hyvin kohdellut lehtiä ja 99% on saapunut uuden veroisessa kunnossa kotiin. 1% sitten pieniä kolhuja, repeämiä tai kastumisia mutta kokonaisuutena olen aika tyytyväinen postin toimintaan. Plussana vielä se mitä säästää vuodessa kun tilaa eikä osta irtonumeroita. Ei siitä kyllä haittaa olisi jos lehdet lähetettäisiin kirjekuoressa tai muoviin pakattuna.   

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
No ei läheskään aina. Ehkä loppuillasta.

Kyllä kestää - etenkin jos on rahat vähissä kuten eilen kun olin seuraamassa Blankan kisaa töllöstä. Eihän minulla SIIHENKÄÄN olisi ollut varaa mutta...well, ei kai sitä elämistä voi lopettaa  :laugh:

Mutta siis ihan oikeasti, ostan jo nyt (ja etenkin tässä kuussa moninkertaisesti kuin normaalisti, Turun reissu etc.) ihan hirveästi sarjiksia ja osa niistä on tyyriitä (Parker-sarjis maksoi siis 28 ecua) joten jostain on vaan pakko niidenkin osalta välillä karsia. Ja leikkuri osuu usein kyllä noihin Hämiksiin tai sellaisiin (usein) suom. kokoomiin jotka ovat jo liiankin tuttuja (kuten se Kubertin sotajuitsu, Hexinkin kokoomien ostamisen taidan jo lopettaa jos lisää tulee).

Hämis polkee ainakin minun mielestäni taas paikoillaan. Nuff said tältä erää.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Kestotilaus on siis mun juttuni, ei nimittäin tarvitse seurata ilmestymisaikoja, se on kaikin puolin vaivatonta ja siinä säästääkin vähän.

Puhumattakaan siitä, miten nuo kuitenkin tyrkkäävät kaikenmaailman tarjousta kehiin melko säännöllisesti. Ja Hämiksen kohdalla säästä tällä nykyisellä meiningillä peräti kahden numeron edestä. X-menin kohdalla yhden. Mutta toisaalta, sivumäärät eroavat. Halvemmaksi tulee jokatapauksessa niin monella tavalla.

Kyllä tuopista saa enempi irti.
------
15 min ja lehden on lukenut...(tuoppi kestää muuten kauemmin)

Aion vielä tänä iltana lähteä testaamaan teoriaasi, mutta ota huomioon, että sen Hämiksen pariin voi palata aina vain uudelleen. Sitä tuoppia sie et takasin saa.
Mutta on totta että sarjakuvat kalliita, näin lyhyesti sanottuna.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Itseasiassa olen huomannut etten ole pahemmin palaillut Hämisten pariin viime aikoina uudelleen eli ei pidä paikkaansa (minun kohdallani). Kertakäyttökamaa.

Tuoppien aikaisista tapahtumista saa takaisin jos ei muuta niin muistoja. Kunhan ei kumoa LIIKAA tuoppeja tietty  :laugh:

(olen muuten ypöyksin töissä, kuka hullu täällä nyt enää perjantaina olisikaan...)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Posteljooni on kiikuttanut Spider-Manit kiltisti postiluukkuuni jo vuosikaudet, eikä lehtien kunnossa ole ollut vielä kertaakaan mitään valittamista. Edes kulmat eivät ole olleet ruttaantuneet tai taittuneet.

Ei minullakaan yleensä mutta ed. äXsä oli hiukan saanut ruttua. Muut lehdet mitkä tulevat ovat sitten hyvässä kunnossa muta ne ovatkin sarjiksia yhtä kokoa isommat. Ei se ruttu mitään haittaa kun en mitään minttejä haluakkaan. Tosin ei kaupastakaan saa mitään huippukuntoista aina kun näkyy jäljet missä kohtaa paketin pidike on mennyt ja ala- täi yläpää on hiukan aaltoilevaa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Vincent

• Jäsen
Huomasiko kukaan muu, kuinka Normanin hiukst välillä leikkaantuivat itsestään sivusta ja olivat sitten kasvaneet takaisin seuraavassa ruudussa? Lisäksi Venomin ja Anti-Venomin koot vaihtelivat. Milloin olivat Hämistäkin pahempia ruikkuja ja milloin Hulkin tasoa muskeleissa

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Naurahdin niille Normanin_hiuksille.Huomasin siis (oho)!!1
Pitää kai katsoa uudelleen jos Venomien koot vaihtelivat. :)
Kello- viiden- tee.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Hain uusimman numeron  kaupasta,takakannessa on VIRHE!
Siinä on kolmen albumin mainos,tuttuun tapaan.Tässä keskinmäisessä lukee alla :RYHMÄ-X TEKIJÄNÄ CHRIS CLAREMONT ja kuvassa on Wolverine:Ase-X.
Samassa mainoksessa lukee IHMENELOSET:TEKIJÄNÄ JOHN BYRNE,ja kuvassa on Alan Davisin Kapteeni Britannia.Itse numeroon:Uusia tapoja kuolla sitten loppui,ja kuvitus sekä käsikirjoitus oli rautaa.Toivon mukaan jatkossakin taso pysyy yhtä korkealla.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2009 klo 11:36:28 kirjoittanut Korro »
Kello- viiden- tee.