Vehnän juttuun lisäisin vielä, että kyse on enemmänkin siveltimen hallinnasta. jos sivellin on parhaimmasta päästä ja kärki ohut kuin 00 -kokoisessa, saa sillä kyllä hiuksenhienoakin jälkeä, jos sivellintä osaa käyttää herkästi. Kokemuksesta ja hyvästä siveltimestähan se on lopulta kiinni. Ongelma on kuitenkin juuri siinä. Se riski, että tarkkaavaisuus ja rentous herpaantuu hetkeksikin ja länttää karvaa tiskiin hitusenkin liian painokkaasti, niin överiks menee. pienen pienessä siveltimessä on se hyvä puoli, että vaikka vähän hurjasteleekin, niin mitenkään ei saa vahingossakaan liian paksua jälkeä aikasiks. Antaa enemmän anteeks, tällaiselle tupakoinnin vuoksi horkkatautiseksi muuttuneelle tärinäkädelle...

JJ Naasilta haluaisin vielä kysyä, tai lähinnä varmistaa pari juttua... Onko noi JP Ahosen sarjakuvien varjostukset ja osa taustoista tehty lyijärillä, ku ne kovasti näyttäis olevan, mut niitä on aika paha varmuudella täältä näyttöruudulta tihrustella? Ja sit toi sun DR ym.... onko nuo mustavalkoisissa sarjoissa tehdyt valöörimaalaukset ja varjostukset tussilaveerauksia vai mustia akvarelleja? Käytätkö ollenkaan huopatusseja? Ja millä te vedätte nuo ääriviivat? Ympäristöalan matskua tekevällä Seppo Leinosella on viivan jälki samannäköistä, mut en oo vieläkään selvittäny, mikä väline tuollaista jättää. Välillä se näyttää melkein mustalta puuväriltä, välillä terävältä pastellikynältä ja välillä milloin miltäkin mun silmiin, mutta ehdotonta varmuutta en ole vielä tähän päivään mennessä saanu, vaikka olen niitä yrittäny melkein luupin kanssa tiirailla...
