Hanna! Totta tosiaan... olen pahoillani, kun ei tullut tämä ensimmäisenä mieleen, mutta olen samaa mieltä kaikkien portfolio-asiaan minun jälkeeni kommentoineiden tekijöiden kanssa. Hyvin tehdyt omat kotisivut on tottakai nykymaailmassa kova juttu ja käy sellaisenaan sähköisenä portfoliona. Ei vain tullut mieleen, kun en ole vieläkään saanut itse sellaisia aikaiseksi, mutta portfolion teko-ohjeista on yhä hyötyä, sillä monilla taiteilijoilla ja kuvittajilla on kotisivuillaan erikseen erityinen portfolio. Nettiinkään ei siis kannata mitä hyvänsä laittaa ja varsinaiseen virtuaaliportfolioonkin kannattaa laittaa vain sellaisia töitä, jotka "kuuluvat" sinne, kuten joku jo täällä muistuttikin.
Eli joka tapauksessa sun on tehtävä niitä töitä erityisesti portfolioasiaa silmällä pitäen. Oli se sitten fyysisenä tai sähköisenä kansiona, sen tulee ilmentää parhainta osaamistasi ja sitä, mihin kaikkeen sinusta kuvituksen saralla ylipäätään on. Kiinnitä sen tekemiseen erityistä huomiota...
Jos tällaisia juttuja tekee työkseen enemmänkin, kannattaa myös panostaa käyntikorttiin. Niihin voi sitten kirjoittaa kotisivuosoitteen ja mahdollinen työnantaja, jonka luona olet joko ensin käynyt tai mahdollisesti lähettänyt jonkun tarjouksen käyntikorttisi kera, voi sitten käydä omana aikanaan kotisivuillasi ja mahdollisesti tulostaa sieltä itse portfoliosi tai joitakin näytteitä mahdollisiin tuleviin kokouksiinsa. Siis niihin kokouksiin ja palavereihin, missä päätetään lehden/julkaisun seuraavista linjavedoista. Teki sen portfolion sitten nettiin tai käsinkosketeltavaksi lärpykäksi, se on silti fyysisesti ensin tehtävä. Jakelu on sitten kokonaan toinen juttu ja tottakai siihen kannattaa käyttää kaikkia mahdollisia nykyajan mahdollisuuksia...
Ei muuta kuin tsemppiä kunnon kansion tekemiseen. Sähköisesti tai ilman... tai sekä että...

Ossin hommista olisin erittäin kiinnostunut tietämään lisää. Olen nyt saanut sellaisen käsityksen, että operoit tälläkin hetkellä Japanissa? Näin se vain maailma kutistuu netin myötä! Asutko vakituisesti vai oletko vain käymässä? Olen tulossa vuoden vaihteessa käymään ja jos yhä silloinkin pyörit maisemissa siellä, tarvitsen varmasti sinua johonkin... vinkki vinkki...