Author Topic: LUKITTU: Näytä kyntesi!  (Read 81425 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Näytä kyntesi!
« Reply #330 on: 25.02.2004 klo 10:00:00 »
Mutta webbi se on tana paivana kaikkein tehoikkain. Sita kautta voi sitten kiinnostuneille nayttaa originaaleja.
Tästä olen samaa mieltä. Minä oon saanut suunnattomasti töitä weppisivujeni takia. Se on oikein hyvä tapa näyttää osaamistaan. Paikan päällä asiakkaan luona olen käynyt hyvin harvoin.
Eli, tehkää komiat sivut!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #331 on: 25.02.2004 klo 10:31:31 »
Mutta webbi se on tana paivana kaikkein tehoikkain. Sita kautta voi sitten kiinnostuneille nayttaa originaaleja.

Yhdyn edellisiin mielipiteisiin. Vähäiset kuvitushommani olen kaikki saanut nettisivujeni kautta. On silti syytä pyytää yhteistyötahoja vierailemaan niillä. Harva sinne kuitenkaan eksyy ilman syytä. Toista se on jo kuuluisilla tekijöillä.

Fyysinen portfolio on kiva ottaa mukaan ja näyttää sitä vaikka kaffepöydän äärellä kavereille, muille tekijöille ja mahdollisille yhteistyökumppaneille. En niitä kuitenkaan välttämättä jakelisi kauhiasti nyt kun nettisivut on käytettävissä.

8)

Holle

• Jäsen
« Reply #332 on: 25.02.2004 klo 10:39:52 »

Myös samaa mieltä.
 Henkilökohtainen käynti on tietysti arvossaan mutta nettisivut voi olla se kanava jota kautta siihen päästään.  
Kuvantekijälle netti on tehokas väylä. Lehdessäkin olen mainostanut joskus mutta hyötysuhde netissä on eri maailmasta.
Myös suoramainonta sitä kautta on halvempaa ja nopeampaa.
Aloitin tässä kuussa sivuillani "Kuukauden taiteilija"-sarjan , jossa esittelen mm. sarjakuvantekijöitä. Jos jotakuta kiinnostaa niin mukaan mahtuu.
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #333 on: 25.02.2004 klo 14:38:41 »
Ps. Ootko ammatiltasi kuvittaja / toimittaja / tms.?

Sekä että... ja lisäksi vielä tiettyjen alojen freelance-konsultti. Osa mun töistä on ns. sesonkiluonteisia, eli monille mun töille on tietty aika, milloin ne menevät parhaiten kaupaksi. Konsultin työt tarkoittavat tässä tapauksessa lähinnä opetustyötä kouluissa ja päiväkodeissa sekä muutamissa muissa koulutusalan laitoksissa sekä opastettuja matkoja erilaisille ryhmille. Nämä työt keskittyvät pääasiassa kasvukauteen eli karkeasti pääosin huhti-syyskuun väliselle ajalle. Paitsi, että monia opetuskeikkoja teen pitkin vuotta. Muut ajat sitten kuvitan ja jatkuvasti teen myös säännöllisen epäsäännöllisesti toimittajan töitä muutamalle aikakauslehdelle ja sanomalehdelle... ja kaiken tämän ohella yritän vielä tehdä varsinaista, toistaiseksi vielä lähes palkatonta työtäni biologian kentässä...

Kiva, että voin olla avuksi...  ;)

« Last Edit: 25.02.2004 klo 14:40:07 by Axuz »

Hanna

• Jäsen
« Reply #334 on: 25.02.2004 klo 21:20:11 »
Teetkö sarjakuviakin?

Tässä olis yks, vähän vanha kyllä jo (ja taas puuväreillä väritetty...), unohdin laittaa sen noiden aiempien sekaan. Tyyli on sittemmin muuttunut johonkin suuntaan.

http://gamma.nic.fi/~ilmonen/vaalikampanja.jpg
Tein tämän Ylioppilaslehden poliittisen sarjakuvan kilpailuun. Ei pärjännyt, eikä tämä nyt sinänsä kovin poliittinenkaan ole.
Klik klik --> Sarjisblogini

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #335 on: 25.02.2004 klo 22:12:34 »
Hyvin sinulla Hanna on tuo väritys hallussa. Tuosta sarjakuvasta ei joka kohdassa edes puuväriksi tunnista. Sen verran tasaista on väritys.
Aika hauskahan tuo sarjakuva oli. Sen takia ei varmaan menestynytkään poliittisen sarjakuvan kilpailussa.  ;D

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #336 on: 25.02.2004 klo 23:22:04 »
Hanna: Ihan kiva sarjis. Tykkäsin yksinkertaisesta tarinasta, jossa oli hyvä pointti. Tyylikin on ihan ok, mut ei sinänsä mitenkään suurempaa fiilistä saa aikaan. Tarinassa oli hyvää se, että siinä oli annettu tarpeeksi aikaa eri touhuille. Tuli sellainen maku, että pääsee tunnelmaan. Kyllä susta vielä tulee jotain... eiku hetkinen... sähän olet jo!

Tsemppiä!

8)

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #337 on: 26.02.2004 klo 00:08:21 »
Hanna! Totta tosiaan... olen pahoillani, kun ei tullut tämä ensimmäisenä mieleen, mutta olen samaa mieltä kaikkien portfolio-asiaan minun jälkeeni kommentoineiden tekijöiden kanssa. Hyvin tehdyt omat kotisivut on tottakai nykymaailmassa kova juttu ja käy sellaisenaan sähköisenä portfoliona. Ei vain tullut mieleen, kun en ole vieläkään saanut itse sellaisia aikaiseksi, mutta portfolion teko-ohjeista on yhä hyötyä, sillä monilla taiteilijoilla ja kuvittajilla on kotisivuillaan erikseen erityinen portfolio. Nettiinkään ei siis kannata mitä hyvänsä laittaa ja varsinaiseen virtuaaliportfolioonkin kannattaa laittaa vain sellaisia töitä, jotka "kuuluvat" sinne, kuten joku jo täällä muistuttikin.

Eli joka tapauksessa sun on tehtävä niitä töitä erityisesti portfolioasiaa silmällä pitäen. Oli se sitten fyysisenä tai sähköisenä kansiona, sen tulee ilmentää parhainta osaamistasi ja sitä, mihin kaikkeen sinusta kuvituksen saralla ylipäätään on. Kiinnitä sen tekemiseen erityistä huomiota...

Jos tällaisia juttuja tekee työkseen enemmänkin, kannattaa myös panostaa käyntikorttiin. Niihin voi sitten kirjoittaa kotisivuosoitteen ja mahdollinen työnantaja, jonka luona olet joko ensin käynyt tai mahdollisesti lähettänyt jonkun tarjouksen käyntikorttisi kera, voi sitten käydä omana aikanaan kotisivuillasi ja mahdollisesti tulostaa sieltä itse portfoliosi tai joitakin näytteitä mahdollisiin tuleviin kokouksiinsa. Siis niihin kokouksiin ja palavereihin, missä päätetään lehden/julkaisun seuraavista linjavedoista. Teki sen portfolion sitten nettiin tai käsinkosketeltavaksi lärpykäksi, se on silti fyysisesti ensin tehtävä. Jakelu on sitten kokonaan toinen juttu ja tottakai siihen kannattaa käyttää kaikkia mahdollisia nykyajan mahdollisuuksia...

Ei muuta kuin tsemppiä kunnon kansion tekemiseen. Sähköisesti tai ilman... tai sekä että...  ;)

Ossin hommista olisin erittäin kiinnostunut tietämään lisää. Olen nyt saanut sellaisen käsityksen, että operoit tälläkin hetkellä Japanissa? Näin se vain maailma kutistuu netin myötä! Asutko vakituisesti vai oletko vain käymässä? Olen tulossa vuoden vaihteessa käymään ja jos yhä silloinkin pyörit maisemissa siellä, tarvitsen varmasti sinua johonkin... vinkki vinkki...  ;)

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Reply #338 on: 26.02.2004 klo 04:08:16 »
Joo, kayntikortti kannattaa tehda. Mikali rahaa on, se kannattaa myos kayda painattamassa oikeassa painossa, eika printata itse. Oikean paperin valitsemalla ja lisavarilla saa aikaiseksi kivaa jalkea. Omaperaisyys on tietysti myos aina toivottavaa. Suomessa ei valitettavasti kayntikorttikulttuuri ole kauhean kehittynytta.

Ossin hommista olisin erittäin kiinnostunut tietämään lisää. Olen nyt saanut sellaisen käsityksen, että operoit tälläkin hetkellä Japanissa? Näin se vain maailma kutistuu netin myötä! Asutko vakituisesti vai oletko vain käymässä? Olen tulossa vuoden vaihteessa käymään ja jos yhä silloinkin pyörit maisemissa siellä, tarvitsen varmasti sinua johonkin... vinkki vinkki...  ;)

Juu, Japanissa ollaan. Minun touhuistani taalla ja yleensakin voi lukea enempi kotisivuiltani, mutta sen verran voin sanoa, etta katselen mahdollisuuksia jaada tanne vakituisesti toita tekemaan. Kilpailu on kovaa joten ei voi jaada lepaamaan laakereilleen vaan on pakko kehittya. Se on aika houkuttelevaa.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #339 on: 26.02.2004 klo 17:00:40 »
Juu, Japanissa ollaan.

Onnen pekka. Pääsisinpä minäkin. Vaan ei tuo kieli taivu vielä hirveästi Kore wa nan desu kaa tai Anata wa kireina hito desua pidemmälle...

Ehkäpä harjoitus tekee metsurin. Tosin rahaakaan ei ole, joten täytyy odotella senkin takia. :P

-----------

Hanna. Pidin vaalikampanja teoksestasi. Väritys oli sööttiä( ;D) ja idea oli oivaltava.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #340 on: 26.02.2004 klo 19:43:05 »
Juu, Japanissa ollaan. Minun touhuistani taalla ja yleensakin voi lukea enempi kotisivuiltani,

Jee, erinomaisen mielenkiintoista luettavaa! Tosin vasta "loppuun" päästyäni huomasin että uusimmat lisäykset on alussa ja järjestys on ikäänkuin käänteinen. No, ei haitannut kovasti. Mielenkiintoista ja hauskaakin luettavaa.
Ja muutenkin sulla on hienot sivut. Komeita kuvia.

Timo

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #341 on: 26.02.2004 klo 19:55:41 »
Joo... minäkin kävin vihdoin Ossin sivuilla ja täytyy sanoa, että oli aika työlästä ja hidasta surffailla siellä. Jokaisen kuvan ja bannerin kohalla täytyy venata latausaikaa (lue=stressinnostatusaikaa) ja yksinkertaisesti väsähdin muutaman kuvan jälkeen. Sen sijaan Ossin nettipäiväkirja elämästä Japanissa on mielenkiintoinen. Reissaat maan sisällä aika lailla. Pitää jossain vaiheessa lukaista tarkemmin ja oikein syventyä...

Monet kuvat ovat valtavan hienoja... Toi oli myös hieno idea maalata matkalaukku, jotta sen erottaa lentokentältä. Kaikilla kun tuntuu nykyisin olevan Samsonite...  ;)

MMikael

• Jäsen
« Reply #342 on: 27.02.2004 klo 15:41:31 »
Ossin kuvat onvat kyllä aika hyviä että  :o .

Hitaat sivut on kyllä mutta kyllä sitä jaksaa ottaa kun työt on noin hyviä. Mutta mutta kun nyt kuitenkin tämä on niin kuin nätä mitä teet niin tässäpä yksi oma.

hitsi miten se noin pineltä näyttää.

http://koti.mbnet.fi/mmikael/netkuvat/jalitysvali.JPG

No tämä jää kesken kun ei toi naama luonnistu.
« Last Edit: 27.02.2004 klo 15:44:16 by MMikael »

Hanna

• Jäsen
« Reply #343 on: 27.02.2004 klo 16:10:18 »
http://koti.mbnet.fi/mmikael/netkuvat/jalitysvali.JPG

Onpas hieno toi tiikeri! Tytsy ei oikein miellytä mua, jotenkin vähän päälle liimatun oloinen, sen paita vois esim. olla vähän "maanläheisemmän" värinen kuin silmille hyppäävä violetti. Taivas ja ruohoaro on hyvin onnistuneita. Tee kuva ihmeessä valmiiksi!
« Last Edit: 27.02.2004 klo 16:11:14 by Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #344 on: 27.02.2004 klo 16:11:20 »
laitas MMikael tuohon kuvaan image tagiin kuvan koot niin että se näkyy oikeissa mittasuhteissa.

esim:

[img width=666 height=666] kuva.gif[img]

jossa 666:n tilalle laitat kuvan pituud4enja leveyden.

Todella hieno kuva muuten. Milläköhän ohjelmalla olet tuon tehnyt?
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!