Author Topic: Vartijat (Watchmen)  (Read 208366 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Reply #240 on: 17.01.2007 klo 22:10:33 »
Ei jumanauta. Lyhyt? Kakskytä vuotta olen lukenut Watchmeniä, no ainakin kerran vuodessa uudestaan ja uudestaan, ja aina vaan sieltä poukkaa uutta esiin.
Onhan noita Mooreja muitakin: Top10, The 49ers, Helvetistä, KMHL, Halo Jonesin Balladi...

No en kai minä sitä nyt eilisen jälkeen oli ehtinyt uudestaan lukea...
Tietysti siis tulen lukemaan, mutta aivan liian lyhyt oli.
Samoten kun Täällä Pohjantähden alla.

Mutta kun olet töissä ja näistä kahdesta teoksesta alkaa poukkia uutta esiin ihan sekaisin, niin tiedät; olet lukenut Kvaakkia liian pitkälle yöhön.

Heti kun noita muitakin suomennetaan niin kyllä ostan ja luen, ja luen uudestaan. (Siis niitä mitä ei vielä olla suomennettu)

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #241 on: 17.01.2007 klo 22:12:25 »
Onhan noita Mooreja muitakin: Top10, The 49ers, Helvetistä, KMHL, Halo Jonesin Balladi...

Hauska kokemus muutaman päivän takaa, nappasin suurin piirtein parinkymmentä tradea todella satunnaisesti eri puolelta kokoelmiani, kun etsin tietynlaista asiaa piirustusmalliksi. Niistä oli VIISI Mooren teosta. Ja huomasin vasta kun olin piirustelemassa, mitään järkeä tässä ei ollut. Minulla on aika laaja sarjiskokoelma, joten sattuma oli melkoinen.

Joo, alkaa Vartijat kadota hyllyiltä joka paikassa. Kävisikö niin uskomattomasti, että Egmont joutuu uusintapainoksen ottamaan? Ehkä ei kannata kuitenkaan pidättää hengitystä.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #242 on: 17.01.2007 klo 22:23:03 »
Tietysti siis tulen lukemaan, mutta aivan liian lyhyt oli.
Samoten kun Täällä Pohjantähden alla.

Timo Koivusalon elokuvaversio Wartijoista olisi varmaan aika... mielenkiintoinen.
Vesa-Matti Loiri - The Comedian
Satu Silvo - Sally Jupiter
Martti Suosalo - Rorschcah
Jussi Parviainen - Ozymandias
Markku Toikka - Nite Owl
jne...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Johnny Badhair

• Guest
« Reply #243 on: 17.01.2007 klo 22:26:54 »
Eh...Joulukuussa avopuoliso soitteli Egmontille, jossa tarjottiin auttamatta jo silloin eioota.

Tuossa Egmontin tilauspalvelussa on jotain todella outoa. Jokainen, joka sinne soittaa, saa eri tiedon Vartijoiden tilanteesta. Olen kuullut tähän mennessä neljä eri versiota eri soittajilta. Minulle itselleni sanottiin viime viikolla, että Vartijoita on suoramyyntiä varten varattuna vielä kolminumeroinen määrä jäljellä. Kaksi viikkoa aikaisemmin sieltä sanottiin, että kirjoja on parikymmentä jäljellä. En tiedä, mikä oikein on totuus. Olisi mielenkiintoista kuulla uusien soittajien kokemuksia.

Johnny Badhair

• Guest
« Reply #244 on: 18.01.2007 klo 06:51:41 »
Akateemista odotellaan.

Keijo, miten sä sen teit?

Oulu-lehti 17.1.2007: "Akateeminen syksyllä Ouluun 

Akateeminen kirjakauppa avaa ovensa Oulussa 10.10. 2007. Oulussa Akateemisella kirjakaupalla oli liike viimeksi kymmenen vuotta sitten, mutta vuonna 1997 liike myytiin Suomalaiselle kirjakaupalle. Kaupan ehtona oli tuolloin, ettei Akateeminen kirjakauppa tule Ouluun kymmeneen vuoteen.

– Kauppa liittyi Stockmannin linjaukseen, että Akateemisia kirjakauppoja ylläpidetään vain tavaratalojen yhteydessä. Tuolloin ei vielä ollut päätöstä Oulun tavaratalon rakentamisesta, Oulun Stockmannin tavaratalojohtaja Pentti Korhonen selittää.

Uusi kirjakauppa rakennetaan nykyisen Stockmannin tiloihin.

– Siitä tulee täyden palvelun kirjakauppa, ja koska se rakennetaan nyt, se on myös kaupungin nykyaikaisin, hän lupaa.

Stockmann osti Akateemisen kirjakaupan vuonna 1930."

http://epaper.suomenmaa.fi/olepaper/2469838.htm

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #245 on: 18.01.2007 klo 08:21:21 »
Uusi kirjakauppa rakennetaan nykyisen Stockmannin tiloihin.

– Siitä tulee täyden palvelun kirjakauppa, ja koska se rakennetaan nyt, se on myös kaupungin nykyaikaisin, hän lupaa.

Stockmann osti Akateemisen kirjakaupan vuonna 1930."

Hihhei. Oulusta tulee nyt kulttuurikaupunki.

Vai riittääkö tuo?

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Reply #246 on: 18.01.2007 klo 15:07:27 »
Olen metsästänyt Vartioita jo monista Kirja-kaupoista, mutta mistään en ole sitä löytänyt.Nyt kylläkin yhteen luvattiin tosin tilata se.

Jaana S.

• Guest
« Reply #247 on: 18.01.2007 klo 15:10:39 »
Olen metsästänyt Vartioita jo monista Kirja-kaupoista, mutta mistään en ole sitä löytänyt.Nyt kylläkin yhteen luvattiin tosin tilata se.
Tampereelta löytyy yksi kpl Tampereen kirjakaupasta ja yksi Lukulaarista.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Reply #248 on: 18.01.2007 klo 20:34:39 »
Timo Koivusalon elokuvaversio Wartijoista olisi varmaan aika... mielenkiintoinen.
Satu Silvo - Sally Jupiter
Martti Suosalo - Rorschcah
Jussi Parviainen - Ozymandias
Markku Toikka - Nite Owl
jne...

Markku Toikka? Eikö Suomesta parempaa tule? Eihän se sovi siihen ollenkaan. Martti Suosalo olisi ilmeinen, mutta täydellinen valinta. Jep.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #249 on: 18.01.2007 klo 23:15:44 »
Tänään oli päivällä yksi kpl Turun Akateemisessa.

Timo

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #250 on: 19.01.2007 klo 08:17:25 »
Markku Toikka? Eikö Suomesta parempaa tule? Eihän se sovi siihen ollenkaan. Martti Suosalo olisi ilmeinen, mutta täydellinen valinta. Jep.

Mutku Suosalo sopisi Rorschcha-chaksi niin hyvin... no Mikko Kivinen sitte Nite Owliksi. Ehdottakaa omat visionne...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Irene

• Jäsen
« Reply #251 on: 19.01.2007 klo 13:03:40 »
Tampereelta löytyy yksi kpl Tampereen kirjakaupasta ja yksi Lukulaarista.

Kiitos tästä vinkistä. Lukulaarista lupasivat postittaa mulle tuon viimeisen kappaleen. :)

Täytyy sanoa, että Lukulaari saa kohta olla paljosta kiitollinen Kvaakille, koska esimerkiksi minä olen tilannut sieltä varmaan 3-4 lastia sarjakuvia, enkä ikinä ole paikassa käynyt saatikka että olisin edes kuullut siitä ilman Kvaakkia.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Rmäki

• Guest
« Reply #252 on: 19.01.2007 klo 13:12:42 »
Täydellinen valinta, parempaan ei pysty Hollywoodkaan. Simo Salminen voisi näytellä Nixonia.

Jaana S.

• Guest
« Reply #253 on: 19.01.2007 klo 15:43:46 »
Kiitos tästä vinkistä. Lukulaarista lupasivat postittaa mulle tuon viimeisen kappaleen. :)
No enää ei ole Tampereella yhtään kun kävin juuri Tampereen kirjakaupassa ja se viimeinen kpl oli myyty, joten Tampereelta niitä ei siis enää liikkeistä saa. Tilaamalla suoraan kustantajalta kyllä varmaan vielä voi hankkia opusta.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Reply #254 on: 19.01.2007 klo 20:22:21 »
Suomennos on siis jo olemassa, "ainoa" mitä sille täytyy tehdä on painaa se paperille. Olisiko siis mahdollista, että siellä aiotaan ehkä tuupata uusi painos pihalle, jahka se elokuvakin rantautuu?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.