Kirjoittaja Aihe: Vartijat (Watchmen)  (Luettu 205978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Vartijat (Watchmen)
« Vastaus #225 : 15.01.2007 klo 13:51:46 »
Jonkunkinmoinen joukkio ihmisiä on lainannut Watchmenin kirjastosta (tai kaveriltaan), ja jatkanut sarjishankintojaan ostamalla jotain sellaista mitä ei vielä ole lukenut.
Kuten minä. Mutta siksi viittasinkin niihin, joita se kiinnostaa "vähänkin enemmän".
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #226 : 15.01.2007 klo 14:16:54 »
Kuten minä. Mutta siksi viittasinkin niihin, joita se kiinnostaa "vähänkin enemmän".

Mua se on kiinnostanut vuosikaudet aika pirusti, mutta jostain syystä ei vaan ole tullut hommattua englannin kielellä. Luin sen eka kerran suomeksi.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #227 : 15.01.2007 klo 14:50:58 »

Samixii  ;D

Mut hei, kyllä mä oikeasti itseni lasken semmoiseen joukkoon joita se kiinnosti "vähänkin enemmän" (Alan Moorelle on oma paikka mun kirjahyllyssä), ja jonka se siis olisi pitänyt ostaa jo. Niinkuin olisikin pitänyt, mutta ei vaan ollut tullut hankittua. Niin paljon loistavaa kulttuuria, niin vähän aikaa...
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #228 : 15.01.2007 klo 22:09:50 »
Kännykkä piippasi juuri äsken. Tekstiviestissä kerrottiin, että Oulun Keskustan Antikvariaatista oli vielä tänään löytynyt "Vartijoita" 25 euron asevelihintaan, eli sinne vaan Keijo ja kumppanit, jotka eivät ole opusta käsiinsä saaneet.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #229 : 15.01.2007 klo 22:42:08 »
Kännykkä piippasi juuri äsken. Tekstiviestissä kerrottiin, että Oulun Keskustan Antikvariaatista oli vielä tänään löytynyt "Vartijoita" 25 euron asevelihintaan, eli sinne vaan Keijo ja kumppanit, jotka eivät ole opusta käsiinsä saaneet.
Kokeilinpa tuotattaa sieltä (niin ikään tekstiviestillä), kiitos vinkistä.
(Tosin ostatin se jo Myyrmannista toisen kelpo vinkin ansiosta, mutta pitää odottaa seuraavaan palkkapäivään että ystävällä on varaa postitukseen. Tulkoon sitte useita, onhan mulla kaks silmääki.)

Niin, moni muistutti että tilaamalla saa. Mutta kellään ei ole varaa tilata kaikkea suositeltua sarjakuvakirjallisuutta. Pitää olla mahdollisuus nähdä mitä haluaa.

Sitä mahdollisuutta ei tarjoa ainakaan Suomalainen kirjakauppa, josta yritin tänään ostaa ainoata suomenkielistä kunnon väriopin kirjaa - mutta "ei ole hyllyssä".

Jos kirjojen myynnistä ei haluttaisi vain maksimaalista voittoa, jos haluttaisiin palvella yleisöä, kirjoja laitettaisiin hyllyihin niin kuin divareissa ja kirjastoissa ja pidettäisiin isoa varastoa. Nyt samaa kirjaa voi olla rivissä sata pöydällä ettei muuta mahdu. Koskaan, siis koskaan en ole saanut Suomalaisesta kirjakaupasta mitä olen kysynyt.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2007 klo 22:50:02 kirjoittanut keijoahlqvist »

Johnny Badhair

• Vieras
« Vastaus #230 : 16.01.2007 klo 08:59:39 »
Pitää olla mahdollisuus nähdä mitä haluaa.

Onneksi Fantasiapelit tarjoaa Oulussa (ja Helsingissä, Kuopiossa, Joensuussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Turussa) tämän mahdollisuuden. Albumivalikoima on erinomainen 130 000 asukkaan kaupungiksi. Sieltä löytyy Castle Waitingit, Cerebukset, Astro Cityt, Rabbi's Catit, Palestinet ja monet muut, jopa verkkosarjakuva The Order of the Stickin kokoelma-albumit. Veikkaanpa, että sieltä monet oppilaannekin saavat päivittäisen mangansa, paikan pitäisi kyllä olla tuttu. (En tienaa näillä mainoksilla, mielestäni hyvästä vain pitää levittää tietoa.) Sarjakuva, varsinkin manga, muodostaa kuulemma merkittävän osan liikkeen myynnistä.

Itse odotan Akateemisen Kirjakaupan paluuta Ouluun kuin kuuta nousevaa. Kun he myivät myymälänsä Suomalaiselle, he sopivat, etteivät 10 vuoteen tule takaisin. Se aika alkaa vähitellen täyttyä. Saataisiin lopulta kunnolla kilpailua.

Silti uskon, että Suomalainen kyllä ottaa valikoimiinsa puuttuvia sarjakuvan ja kuvataiteen alan perusteoksia, kun niiden statuksesta ja potentiaalisesta myynnistä heille kertoo. Heillä, kuten ei kenelläkään, voi olla joka alan asiantuntemusta sisäänosto- ja varastointivalinnoissaan samoissa määrin. Asioihin voi vaikuttaa itse eikä vain tyytyä valittamaan niistä (ei sillä, että väittäisin sinun niin tehneen). Varmasti he silti voisivat leiviskänsä paremmin nytkin hoitaa, en pidä heitä minään kirjakauppa-alan valikoiman ja palvelun multihuipentumana.

Itse tein teini-iässä 80-luvulla syvältä maaseudulta pyhiinvaellusmatkoja Oulun elokuvateattereihin, pelikauppoihin ja Akateemisen sarjakuvahyllyjen ääreen. Tekisin niin edelleen, mutta Akateeminen on vain vaihtunut Fantasiapeleiksi.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #231 : 16.01.2007 klo 09:15:04 »
Onneksi Fantasiapelit tarjoaa Oulussa (ja Helsingissä, Kuopiossa, Joensuussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Turussa) tämän mahdollisuuden. Albumivalikoima on erinomainen 130 000 asukkaan kaupungiksi. Sieltä löytyy Castle Waitingit, Cerebukset, Astro Cityt, Rabbi's Catit, Palestinet ja monet muut, jopa verkkosarjakuva The Order of the Stickin kokoelma-albumit. Veikkaanpa, että sieltä monet oppilaannekin saavat päivittäisen mangansa, paikan pitäisi kyllä olla tuttu.
...
Itse odotan Akateemisen Kirjakaupan paluuta Ouluun kuin kuuta nousevaa. Kun he myivät myymälänsä Suomalaiselle, he sopivat, etteivät 10 vuoteen tule takaisin. Se aika alkaa vähitellen täyttyä. Saataisiin lopulta kunnolla kilpailua.
"Fantsukauppa" on tuttu, mutta unohtuu jos etsii suomenkielistiä tavaraa. Akateemista odotellaan. Kun sivusin Akateemisen työntekijän kanssa ongelmaa, hän mainitsi kilpailuviraston toistaiseksi estävän Ouluun tuloa, enkä ymmärtänyt miten se on mahdollista.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #232 : 17.01.2007 klo 15:55:48 »
Jokohan lienee kaikki Vartijat kaupittu kvaakilaisvihjeidenkin ansiosta. Ei ehtinyt bulvaani tiistaina saada oululaisdivarista kappaletta meidän koululle, loppuunmyyty oli.

Johnny Badhair

• Vieras
« Vastaus #233 : 17.01.2007 klo 20:41:51 »
Jokohan lienee kaikki Vartijat kaupittu

Egmontin puhelintilauspalvelusta kannattaa vielä yrittää. Heidän myyjänsä sanoi vielä maanantaina, että niitä on edelleen siellä jäljellä. Kiireen pitäminen ei kuitenkaan varmasti ole pahitteeksi.

Oma muhkea Vartijat-albumini saapui eilen. Ja voi pojat, että se on hieno! Samoin kuin V niin kuin verikosto, tämä teos on ilo omistaa -- ja lukea.

Tietääkö kukaan, onko uusintapainosajatusta ilmassa? Oliko Vartijat yhteispainos muiden maiden kanssa? Silloin uusikin painos varmaan edellyttäisi sitä, loppuunmyynti pelkästään Suomessa ei ehkä riitä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2007 klo 20:46:38 kirjoittanut Johnny Badhair »

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #234 : 17.01.2007 klo 20:48:40 »
Tietääkö kukaan, onko uusintapainosajatusta ilmassa?

Mä tuossa pari sivua sitten kyselin samaa, ja silloin valistettiin että kustantaja ei harkitse uutta painosta ainakaan vielä.

Meidänkin lähikirjastoon oli ehditty hankkia tämä. Hyvä juttu että saivat hommattua tämän, moni ihminen saa siitä nauttia...
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #235 : 17.01.2007 klo 21:04:53 »
Kuten ennenkin olen sanonut: tuskin tulee 2. painosta ainakaan nyt keväällä.
Aina on mahdollisuus että käy vanhanaikaisesti, ekat 2000 myytiin "hetkessä", vastaavan kokoista (pienempää ei ainakaan kannata ottaa) uusintaa menisi ehkä 500...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Poika nro 3,141

• Tiedonimijä
  • Jäsen
  • Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.
« Vastaus #236 : 17.01.2007 klo 21:24:25 »

Itse sain eilen oman kappaleen. Kyllä huokaisin helpotuksesta kun se saapui Egmontilta. Olin pistänyt kaksikin tilausta kun ensimmäinen ei saapunut kahdessa viikossa. Onneksi toisesta kului alle kaksi viikkoa, niin kirja löytyi laatikosta.
Kuinkakohan paljon tälläiset kanavat kuten Kvaak vaikuttavat ihmisten ostaskäytökseen?
Itse olen löytänyt useita hyviä sarjoja Kvaakin kautta.

Jos jotain oikein mainostettaisiin voimallisesti sivustoilla ja käyttäjät isolla joukolla sitoutuisivat ostamaan mahdollisia suomennoksia jostakin ei muuten suomennettavasta sarjakuvasta, niin olisikohan sillä riittävästi voimaa saada jotakin  uutta suomennettua ja julkaistavaksi?
Pohdintaa... Voisikohan se toimia...?

litiumtomu

• Jäsen
  • "Ettehän te osaa piirtää" -Wagner (HS 24.2.2005)
« Vastaus #237 : 17.01.2007 klo 21:37:36 »
Egmontin puhelintilauspalvelusta kannattaa vielä yrittää. Heidän myyjänsä sanoi vielä maanantaina, että niitä on edelleen siellä jäljellä.

Eh...Joulukuussa avopuoliso soitteli Egmontille, jossa tarjottiin auttamatta jo silloin eioota. Sitten opusta yritettiin tilata Suomalainen.comista, jossa Vartijoita piti vielä varastossa olla. Tilausvahvistukset ja kaikki muut härpäkkeet tuli, mutta kolmen viikon odottelun jälkeen otettiin jälleen puhelin käteen ja yhteyttä tuonne. Todettiin kaikki kappaleet myydyiksi ja jostain syystä kellään siellä ei juolahtanut mieleenkään ilmoittaisi asiasta meille. Sitten metsästimme sarjakuvaa Suomalaisista kirjakaupoista ympäri maan ilman tulosta, kunnes vihdoin Booky.fi:stä sattui inventaarion jäljiltä löytymään yksi ainoa kappale, jonka tietenkin omimme heti. Maanantaina sitten paketin vihdoin saatuani ja tarinaa aikani ahmittuani huomaan kahden sivun revenneen huomattavissa määrin. Siinä vaiheessa sinkoili ärräpäitä melkolailla tiuhasti :-\.

Nyt sitten odotellaan mitä tapahtuu seuraavaksi. Joko tuosta saa tuntuvan alennuksen (jolloin joutuisin kärsimään valmiiksi risasta keräilyhelmestä), palautan tuon ja jään taas ilman tai sitten metsästävät minulle jostain ehjän kappaleen. Perskules.
Läänintaiteilijasika menettää kohta uskonsa.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #238 : 17.01.2007 klo 21:56:39 »
Hiihoo, omani tuli eilen. Suoraan Egmontilta.

Kauhian lyhyt tuo vaan tuppaa olemaan, olisi saanut pirempi olla. Ainakin kaks kertaa pidempi.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #239 : 17.01.2007 klo 22:05:02 »
Kauhian lyhyt tuo vaan tuppaa olemaan, olisi saanut pirempi olla. Ainakin kaks kertaa pidempi.

Ei jumanauta. Lyhyt? Kakskytä vuotta olen lukenut Watchmeniä, no ainakin kerran vuodessa uudestaan ja uudestaan, ja aina vaan sieltä poukkaa uutta esiin.
Onhan noita Mooreja muitakin: Top10, The 49ers, Helvetistä, KMHL, Halo Jonesin Balladi...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama