Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1134445 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

TOSA

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #4605 : 19.11.2025 klo 11:12:55 »
Tex & zagor kansimateriaali vain tuntuu olevan aika herkkä. Kaupan ylähyllyllä, johon valo osui suoraan ja näytti hyvin kaikki kolhut ja taitokset, en viidestä kappaleesta löytänyt yhtäkään virheetöntä. Täytyy koittaa käydä toisessa kaupassa katsomassa

Nokus

• Jäsen
« Vastaus #4606 : 19.11.2025 klo 16:43:04 »
Tex & zagor kansimateriaali vain tuntuu olevan aika herkkä. Kaupan ylähyllyllä, johon valo osui suoraan ja näytti hyvin kaikki kolhut ja taitokset, en viidestä kappaleesta löytänyt yhtäkään virheetöntä. Täytyy koittaa käydä toisessa kaupassa katsomassa

Siinä sitten etsimistä, itse löysin mintti painoksen prisman hyllyltä, kunhan valkkasi päällimmäisen pois!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #4607 : tänään kello 17:35:32 »
Nyt on koko Tex Willer tietosivusto päivitetty!!!
https://haapola.fi/

Tullut uutena esim:
tarina haku
palautelomake
Julkaisemattomat tarinat
kalenteri
tarinoiden ulkonäkö
ja paljon muuta.

Olet paneutunut aiheeseen ihailtavasti. Hienoa! Kuitenkin yhdyssanojen kirjoittamiseen ja muuhun oikeinkirjoitukseen olisi hyvä panostaa lisää. Ihmettelen myös miksi tarinoiden nimissä joskus kaikki sanat ovat isolla.

LurkerTony

• Tex -Tietosivuston perustaja ja suuri Tex-fanaatikko
  • Jäsen
« Vastaus #4608 : tänään kello 17:45:48 »
Olet paneutunut aiheeseen ihailtavasti. Hienoa! Kuitenkin yhdyssanojen kirjoittamiseen ja muuhun oikeinkirjoitukseen olisi hyvä panostaa lisää. Ihmettelen myös miksi tarinoiden nimissä joskus kaikki sanat ovat isolla.

Tarinan nimet yms. ovat Texyklopediasta, jos niissä on ollut kirjoitusvirheitä, ne on tullut mukana, plus on voinut omiakin tippua välissä, mutta mitä meinaat tällä

Ihmettelen myös miksi tarinoiden nimissä joskus kaikki sanat ovat isolla.
antaisitko jonkun esimerkin, koska olen laittanu tarinoiden tulostuksen siten, että ne tulostetaan otsikoina eli isot alkukirjaimet jne. Plus jos löytyy kirjoitusvirheitä, laita vaikka palautelomakeella minulle, niin käyn korjaamassa ne. ;)

TexMex

• Jäsen
« Vastaus #4609 : tänään kello 18:15:20 »
Eikös tuo kaikkien sanojen isolla kirjoittaminen tarinoiden nimissä tms. ole ikäänkuin käytäntö, ainakin monissa muissa kielissä, joskus kai Suomessakin.

Johtuuko siitäkin, että ei taida Toni ihan kaikkea käsin lisätä tuonne yksitellen, tuleeko esim. tulevat julkaisut jonkinlaisella automaatiolla esim. jotain Bonelli Editoren APIa hyödyntämällä? En siis tiedä miten on toteutettu, kunhan arvailen...
« Viimeksi muokattu: tänään kello 18:16:51 kirjoittanut TexMex »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #4610 : tänään kello 18:17:54 »
No siis jos klikkaan sivustolta auki kohdan ”Tarinat”, siellä tulee kaikki nimet kirjoitettuna tyyliin ”Santa Fen Tuho” ja ”Viisi Yhtä Vastaan”. Tätä kirjoitustapaa ihmettelen. Sehän ei ole suomea.

Kirjoitusvirheitä on niin paljon, että et voi olettaa, että käyn ne kaikki läpi. Saat itse kaivaa ja korjata ne. Mietipä mikä on väärin vaikkapa ilmaisuissa ”Tex Willer julkaisut”, ”Pataässä kopla” tai ”tarina haku”.

Aina kun pannaan julki tekstiä, se pitäisi hioa kauniiksi. Olet tehnyt valtavan urakan ja itse sisältö on sinulla aivan loistavassa kunnossa, mutta muoto eli kieli ei ihan vielä ole. Haluan vain kannustaa sinua parantamaan sivua!

LurkerTony

• Tex -Tietosivuston perustaja ja suuri Tex-fanaatikko
  • Jäsen
« Vastaus #4611 : tänään kello 18:54:07 »
Eikös tuo kaikkien sanojen isolla kirjoittaminen tarinoiden nimissä tms. ole ikäänkuin käytäntö, ainakin monissa muissa kielissä, joskus kai Suomessakin.

Johtuuko siitäkin, että ei taida Toni ihan kaikkea käsin lisätä tuonne yksitellen, tuleeko esim. tulevat julkaisut jonkinlaisella automaatiolla esim. jotain Bonelli Editoren APIa hyödyntämällä? En siis tiedä miten on toteutettu, kunhan arvailen...

Kaikki tiedot olen lisännyt itse yksitellen, ja Jwaatti lisäsi pokkareiden tietoja.

No siis jos klikkaan sivustolta auki kohdan ”Tarinat”, siellä tulee kaikki nimet kirjoitettuna tyyliin ”Santa Fen Tuho” ja ”Viisi Yhtä Vastaan”. Tätä kirjoitustapaa ihmettelen. Sehän ei ole suomea.

Otsikot tulostetaan näin, koska olen itse tottunut englannin käytäntöön. Mutta jos se häiritsee useampia, kyllä sen pystyy käsittääkseni muuttamaan niin, että vain ensimmäisen sanan alkukirjain on iso.