Ainakin Italiassa koko lähentelee a4:sta ja sivuja on muistini mukaan reilusti yli 200. En jaksa tarkistaa.
Kun nyt sylissä on muutama italian julkaisu, niin tarkennuksena, että näiden koko on selkeästi normisarjaa suurempi (60 x 84 cm), sivumäärä artikkeleineen n. 300, josta sarjakuvan osuus n. 285; eli yhteen julkaisuun mennee hieman runsas kaksi normisarjan lehteä (2.5?). Kannet selkeästi paksumpaa kuin normijulkaisuissa, lisäksi niissä on taitos joka osittain tuplaa paksuuden. Paperi (painosta päätellen) ei ihan ohkaisinta. Paino noin 400 g. Näin siis Italiassa.
[/quote]Luulen, että siinä äänestysketjussa aika moni ei-ääni tuli siksi, kun kaikki eivät malttaneet lukea ketjun aloitusta, ja luulivat, että oikeasti pitää valita kahdesta vaihtoehdosta. Vähän huonosti laadittu äänestys.
[/quote]
Eiköhän tuo äänestys ollut ihan ok. Kaikki eivät vaan oikein hiffanneet, että ei tämä ole mistään pois vaan extraa jos suomeenkin saadaan näitä värillisiä, siis oma julkaisuformaattinsa. (kuinkahan paljon muuten Suomessa aikoinaan oli niitä jotka vastustivat väri-tv:tä?)
Mutta nyt jos kerran Askon lupaus pitää, niin kaikki voivat itse päästä käsin koskettelemaan näitä herkkuja. Minulle sopisi aivan hyvin Italian malli eli joka viikko uusi väritex (mieluusti ei hesarin välissä), ja samalla nuo kaikki tulisivat viimein siinä alkuperäisessä järjestyksessä.