Pieni korjaus edelliseen. Phil Davis piirsi Taika-Jimiä jostain 1930-luvun puolivälistä 30 vuotta eteenpäin, mutta piirtäjiä tuli myöhemmin lisää. Harold Fredericks nuorempi otti homman käsiinsä 60-luvulla, eikä ole pois laskuista, etteikö Letterikin olisi kokeillut millaiselta tuntuu taika-Jimin piirtäminen.
Eihän tuo tyttö ylempänä Lilith ole. Intiaanit eivät ole navajoja, vaan selvästi uteja. Joten Tex piirittää Ute-tyttöä.
Toisaalta, intiaanikulttuurit menivät aika lailla sekaisin 1800-luvulla,kun preerioiden laitamille ilmestyi yhä enemmän kauppa-asemia, joilla myytiin kaikkea mahdollista. Sulkapäähineet tulivat länsirannikon intiaanikansoilta ja levisivät tasangoille. Mutta niitä kulkeutui myös yhä etelämmäksi. Navajo-kulttuuriin ne eivät minun tietääkseni kuuluneet vielä noihin aikoihin. Mutta Texeissä navajopäälliköillä on tainnut olla aina sulkapäähineet, joten mitäpä Civitelli tätä perinnettä menisi muuttamaan.
Siispä saattaa olla, että Tex on tässä ilmeisessä takautumassa lähdössä Lilithinsä kanssa navajokylästä, jonka päällikkö on ostanut itsetuntonsa pönkittämiseksi itselleen upean päähineen. Yleensä sulat oli ansaittava omilla urotöillä, mutta navajot olivat oppineet valkoiselta mieheltä huonoja tapoja: kaikki oli ostettavissa.
Vielä lisäys. Tex lienee uskollinen Lilithille kuolemaansa asti.