Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1019478 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

hte

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #1035 : 19.04.2007 klo 09:25:56 »

55 sisältää myös hankalia numeroita ja koko vuosikertakin huonon paperilaatunsa takia ja sitten tietysti vain tilaajille tulleet 65:t....tarkkaa käsitystä ei oikein noista muodostunut kun sain molemmat vuosikerrat ostettua kokonaisina

Itse ostin ainakin vuoden 1965 vikan Texin kioskilta, olisi tietysti pitänyt ostaa ne edellisetkin, kun sai 45 penniä kappale...

Kaipa näissä vähän on ollut alueellisia eroja liuskojen saatavuudessa. Hyvä kaveriverkko kyllä on ollut avuksi vaikeiden numeroiden hakemisessa; kiitoksia vaan teillekin keskusteluun osallistujille!

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1036 : 19.04.2007 klo 10:43:34 »
Mitkä 65:t sulta vielä puuttuu, ne on varmaan niitä vaikeimpia sillä olethan keräillyt noita jo jonkin aikaa...

Multa puuttuu numerot 10 ja 14.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #1037 : 23.04.2007 klo 21:39:37 »
Tex- keskusteluihin kaivataan totisesti ammattilaisnäkökulmaa, jotka Tex-ihmisiä ovat. Ilmoittautukoon Roikonen ja Wallu (jep, tunnukset niillä täällä on ja hyvät kokoelmat), sekä Juba Production Oy!

Saadaan taiteellista arviointia tänne julkisestikin.
Wade Koivurinne

redfox

• Mestengo
  • Jäsen
  • Extra ordinem
« Vastaus #1038 : 26.04.2007 klo 13:59:48 »
Huuto.netissä Tex leffa myynnissä, jos jotain kiinnostaa
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=52176653

Itse en lähde tarjouskilpailuun mukaan (mikäli siitä edes sellainen kehkeytyy) koska alkuhintakin on jo noin korkea  :)

Wade

• Jäsen
« Vastaus #1039 : 26.04.2007 klo 17:14:46 »
Noniin ja nyt on saatu Kuumista hyllylle. Näppärä pikkuruinen taskukirja.

Läpi en ole kerennyt selata, mutta
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Hyvää jälkeä kaikenkaikkiaan...
Wade Koivurinne

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1040 : 26.04.2007 klo 17:56:01 »
Wade sai tietysti kuumiksen ennakkoon, mutta onko mitään käsitystä koska se on Waden hyllyn lisäksi kaupan hyllyltä poimittavissa? Ehtiikö ennen vappua?
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Wade

• Jäsen
« Vastaus #1041 : 26.04.2007 klo 17:56:49 »
Spoilaan tänne heti, mitä mieltä olen, kun kerkeän lukemaan (eli kun faija lopettaa lukemisen).

Ja Hannu, tuskin normaalikaupan hyllyltä koskaan. Kai se tulee vaan suomalaiseen ja akateemiseen (tms. kirjakauppoihin).

Jannen suomennos on hienoa, Poussa ei vakuuta yhtä paljoa.
Wade Koivurinne

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1042 : 26.04.2007 klo 18:15:29 »
Onko kukaan nähnyt tuota Tex-leffaa? Olen kuullut, ettei se olisi ihan oscar-ainesta, vaikka näytteleehän siinä itse Giovanni Luigi Bonellikin.

Itse en ostaisi. Liian kova hinta ja muinainen formaatti. Olen jostakin lukenut, että tällaista vhs-tekniikkaa käyttivät vain harvat ja edistyksellisimmät heimot joskus liitukaudella.

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1043 : 26.04.2007 klo 19:12:59 »
Tuota Tex-leffaa saa dvd:lle käännettynä ainakin yhdestä jenkkiläisestä kaupasta. Ostaa voi jos on Visa. Kerran kysyin hintaa ja muistaakseni pyysi 30. Nyt en tosin enää muista oliko ne dollareita vai olinko muuttanut sen euroiksi.

http://www.cinefear.com/spaghettiwesterns.html

Tuosta linkistä löytyy ja kun rullaa vähän alaspäin, niin osuu ennen pitkää kohdalle.

Itse sanoisin, että on se ihan katsottava leffa noin Tex-keräilijän kannalta, mutta muuten ei ole mitenkään kovin erikoinen.

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1044 : 26.04.2007 klo 21:12:42 »
Elokuvia(kin) on tullut kaukomailta tilailtua, mutta vain euroalueelta. Kannattaa kaikkien innokkaiden muistaa, että jenkkien R1 dvd:t ei noin vain toimi Euroopan R2 alueella. Pitäisi olla erikoissoitin. R0 on tietysti asia erikseen.

Noh, tämä meni nyt vähän ohi otsikon.

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1045 : 26.04.2007 klo 21:30:17 »
Tuolta Cinefearista saa pyytämällä myös R2:sta. Eli toimii sitten täälläkin.

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #1046 : 26.04.2007 klo 21:47:25 »
Itse sanoisin, että on se ihan katsottava leffa noin Tex-keräilijän kannalta, mutta muuten ei ole mitenkään kovin erikoinen.

Juuri näin. Eiköhän tuo leffa ole haukuttu jo tarpeeksi monessa paikassa, ettei enää minun(kaan) tarvitse. Mutta....silti se on Tex-intoilijan näkökulmasta mielenkiintoinen katsottava. Suomenkielellä tuota ei taida tosin mistään saada.

Myös hollantilainen Tex-intoilija Erik kertoo välittävänsä englanninkielistä dvd-versiota:
http://home.wanadoo.nl/texwiller/te_koop_UK.htm

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1047 : 26.04.2007 klo 21:49:52 »
Tuolta Cinefearista saa pyytämällä myös R2:sta. Eli toimii sitten täälläkin.

No sitten ei kun Visa vinkumahan. Vai pitäisikö kuitenkin odotella HD-DVD julkaisua Tex-leffasta? Hm...

redfox

• Mestengo
  • Jäsen
  • Extra ordinem
« Vastaus #1048 : 26.04.2007 klo 23:23:52 »
Onko kukaan nähnyt tuota Tex-leffaa? Olen kuullut, ettei se olisi ihan oscar-ainesta, vaikka näytteleehän siinä itse Giovanni Luigi Bonellikin.

Mulla oli joskus se traileri koneella, mutta hävitin sen jotenkin mystisesti  >:( Täytyy kyllä sanoa että sen vähän perusteella mitä näin, leffa on tosi schaisse, mutta kyllähän tuon hyllyyn voisi ostaa jos jostain kohtuullisella hinnalla saisi..

Se kuka näyttelee Tiger Jackia on muuten tosi läppä!  ;D

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1049 : 27.04.2007 klo 12:04:34 »
Kuumasta Iltapäivästä toteaisin, että olipa todellakin odottamisen arvoinen. Luettu on ja tarkasti. Omat pikkumokat sieltä tietysti ensimmäisenä osuivat silmään, mutta jostain syystä ne eivät haitanneet ainakaan omaa mielenrauhaani. Rennen käännös Brazosissa oli mahtavaa, ei voi kuin ihailla. Repesin täydellisesti tämän kohdalla "Eipä puhuta tuhmia! Olet sivistyneessä seurassa!" ;)  Asiayhteyden voi kukin sitten erikseen tarkastaa...

Sitten, kun usiampi on sen lukenut, niin pieni tietoisku Texin hepasta...
"Tex-tieteen yli-morisco"