Author Topic: Tex Willer  (Read 1046822 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VilleM

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Reply #435 on: 04.11.2006 klo 19:28:07 »
Lisää äänestysehdotuksia.

Minulle juolahti mieleen, että voisi pistää pystyyn sellaisen 'paras Tex-vuosikymmen' - äänestyksen. Siinä jokainen voisi äänestää omaa suosikkiaikakauttansa Texin pitkässä historiassa ja samalla voisi vaikka esittää mielipiteitä Tex Willerin eri vuosikymmenten tasosta.

Loppuvuodesta tai ensi vuoden alussa voisi puolestaan perustaa äänestyksen, jossa pistettäisiin tämän vuoden Tex-anti pakettiin eli äänestettäisiin vuoden parasta tarinaa. (Eikös vastaava ollut viime vuodenkin Texeistä? ) Siitä voisi tulla kiinnostavaa, sillä onhan tänä vuonna jo tullut tarinat Fontilta, Ortizilta, Ticciltä, Repettolta ja Sommerilta.

Hannun ehdotus kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Bellinghamin sivuilla on muuten kansikuvat vain vuoteen 2000 asti.

Wade

• Jäsen
« Reply #436 on: 04.11.2006 klo 19:30:15 »

Loppuvuodesta tai ensi vuoden alussa voisi puolestaan perustaa äänestyksen, jossa pistettäisiin tämän vuoden Tex-anti pakettiin eli äänestettäisiin vuoden parasta tarinaa. (Eikös vastaava ollut viime vuodenkin Texeistä? ) Siitä voisi tulla kiinnostavaa, sillä onhan tänä vuonna jo tullut tarinat Fontilta, Ortizilta, Ticciltä, Repettolta ja Sommerilta.

Joo, hyvä idea
Hannun ehdotus kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Bellinghamin sivuilla on muuten kansikuvat vain vuoteen 2000 asti.

Niin muistelinkin. Olisko uudemmat sitten kaikilla heimolaisilla hyllyssä?
Wade Koivurinne

Hannu

• Jäsen
« Reply #437 on: 04.11.2006 klo 22:00:02 »
Ne löytyy kyllä Perunamaasta, Antin sivuilta, katso muutama viesti taaksepäin. Katsellaan talvikansien äänestystä hetken päästä, antaa tuon maxi-äänestyksen nyt ensin mennä ettei tule liikaa kerralla.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Wade

• Jäsen
« Reply #438 on: 04.11.2006 klo 22:40:54 »
Katsellaan talvikansien äänestystä hetken päästä, antaa tuon maxi-äänestyksen nyt ensin mennä ettei tule liikaa kerralla.

Joo, tehäämpä näin. Jos sen saisi ujutettua Maxi-äänestyksen ja vuoden 2006 parhaan normaalisarjan väliin  :o Tai sen jälkeen. Hiljaa, hyvä tulee
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Reply #439 on: 04.11.2006 klo 23:58:01 »
Minulle juolahti mieleen, että voisi pistää pystyyn sellaisen 'paras Tex-vuosikymmen' - äänestyksen. Siinä jokainen voisi äänestää omaa suosikkiaikakauttansa Texin pitkässä historiassa ja samalla voisi vaikka esittää mielipiteitä Tex Willerin eri vuosikymmenten tasosta.

Tahi paras vuosikerta! Ne äänestykset pitäisivät Texin keskustelun yllä seuraavat kymmenen vuotta! Kun joka vuosi tulisi vuoden paras sarja jne.
Wade Koivurinne

Hannu

• Jäsen
« Reply #440 on: 05.11.2006 klo 00:36:43 »
Jaa-a.. Voipi olla äänestysspesialistillakin miettimistä.. Ainakaan mä en osaa neuvoa miten saat kansien kuvat näkyviin, jos et sitten ensimmäiseen viestiin laita linkkiä vaikkapa Bellinghamin Tex-sivuille. Sieltähän ne (ainakin vanhemmat kannet) löytyy. Ja laitat vaan Toimintasankarit kohdasta aloita uusi äänestys. Kyllähän pystyt kuitenkin äänestyksen aloittamaan?
Kun nyt tarkemmin katselen, niin ei minulla kyllä missään näy vaihtoehtoa "aloita uusi äänestys", ainooastaan "aloita uusi aihe". Ehkä en ole vielä tarpeeksi meritoitunut keskustelija? Pitänee vielä harjoitella muutama vuosi...

Wade

• Jäsen
« Reply #441 on: 05.11.2006 klo 11:53:51 »
Kun nyt tarkemmin katselen, niin ei minulla kyllä missään näy vaihtoehtoa "aloita uusi äänestys", ainooastaan "aloita uusi aihe". Ehkä en ole vielä tarpeeksi meritoitunut keskustelija? Pitänee vielä harjoitella muutama vuosi...

Oli mullakin yhdessä vaiheessa sama homma. Liekö ne on tuolla ylläpidon puolella kattonu, että olen aloittanut niin monta äänestystä... Kyllä mä voin ne spesialistina ( :P) aloittaa. Pasohan pisti yhden äänestyksen pystyyn. Käykää äänestämässä
« Last Edit: 09.11.2006 klo 14:59:58 by Wade »
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Reply #442 on: 05.11.2006 klo 12:54:43 »
Yli 50 viestiä lähettäneiden pitäisi saada aloittaa äänestyksiä. Tuossa on jotain nyt vikana. Riippunee vuosiluvusta milloin on rekisteröitynyt.

Tutkitaan.
Hannu oli vähän aikaa sitten vielä uusi jäsen, nyt on viestejä kertynyt. Mun mielestä se on kans ollu niin, että silloin kun tittelin edestä häviää "uusi", niin voipi äänestyksen/aiheen aloittaa
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Reply #443 on: 05.11.2006 klo 13:09:09 »

Ei ole niin menetelty että yksittäisiltä olisi otettu äänestyksen aloittamismahdollisuus pois. Enkä edes keksinyt miten sen voisi tehdä. Häirikön pääsy voidaan estää joko kokonaan tai poistaa kirjoitusmahdollisuus, muttei äänestysrajoitusta voi antaa.

Mulla tuli äänestysten aloittamisen mahdollisuus tässä pari viikkoa taaksepäin. Oli muistaakseni muutaman kuunkierron pois. Sitä ennen pystyin kuitenkin aloittamaan äänestyxiä...
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Reply #444 on: 05.11.2006 klo 13:10:38 »
Hauskaa, tuntuu kuin kvaakissa olisi jako tapahtunut; On kvaak ja Tex Willer. Hauskaa, kuinka täällä on aivan oma tunnelmansa.(ja nyt mää tulen ja katkaisen ketjun)

Mut joo mitä mun pitikään sanoa.. Ainiin; kaksi uusinta Willeriä oli ihan huippuja, Sommerin tyyli sopi nakutetusti siihen tarinaan, lisää näiltä.

Joonas

Tällä hetkellä toimintasankareiden ykkössivulla on seitsemän tex-aiheista säiettä.. Ja lisää on tulossa... 8]
Wade Koivurinne

VilleM

• Jäsen
« Reply #445 on: 05.11.2006 klo 18:45:38 »
Uusin texi luettu. Ja tarina olikin kokonaisuudessaan harvinaisen nautinnollista luettavaa! Tämä oli parasta Bosellia ja Sommeriltakin oikein positiivinen esitys. Tunnelma oli intensiivinen ja jännittävä, käsistä ei olisi lehteä malttanut laskea lainkaan. Ainoa seikka, jota voisi hieman morkata, on taas kerran lopetus. Jäi sellainen vaikutelma, että hätä oli päässyt yllättämään tekijät pahanpäiväisesti, sillä viimeisen 20 sivun aikana nivottiin kaikki irtonaiset langanpäät yhteen oikein pikavauhtia. Tämä vain korostui, kun muuten tarinassa ei ollut alusta alkaenkaan mikään kiire kertoa asioita (vrt. eka kohtaus autiokaupungissa kesti yli 40 sivua).

Boselli olikin muuten kirjoittanut aika lailla tekstiä tarinaan, koska fontti oli tavallista pienempää ja puhekuplia paljon. Eipä voi dialogia parjata ainakaan turhan pinnalliseksi.

Sitten vielä yksi juttu pisti aika lailla silmään. Sommer oli nimittäin signeerannut kovin ahkerasti ruutujaan pitkin tarinaa, yhteensä varmaan useampia kymmeniä ’Sommereita’ luki siellä sun täällä. Kyllä muistaakseni myös muut ovat käyttäneet samaa kikkaa, mutta yleensä vasta koko tarinan viimeisessä ruudussa. Fuscokin tosin taisi ujuttaa jossain vaiheessa signeerauksiaan keskelle tarinaa, mutta ei nyt näin laajassa mittakaavassa kuin Sommer. Eipä tämä asia sinänsä häirinnyt, kiinnitti vain huomiota.

Hannu

• Jäsen
« Reply #446 on: 06.11.2006 klo 22:01:14 »
Talviaiheisten Tex kansien äänestys odottaa äänestyksen tekijää, uusi aihe avattu (Wade, käy käsiksi).

Wade

• Jäsen
« Reply #447 on: 06.11.2006 klo 22:27:13 »
Talviaiheisten Tex kansien äänestys odottaa äänestyksen tekijää, uusi aihe avattu (Wade, käy käsiksi).

Kunpa mulla olis Valvojan oikeudet. Muuttaisin tuon äänestykseksi... Voinhan tietenkin sen uudestaankin tehdä, kopioida nuo vaihtoehdot ja aloittaa äänestyksen... :(
Wade Koivurinne

Hannu

• Jäsen
« Reply #448 on: 06.11.2006 klo 22:42:01 »
Nyt oli Bonellin sivuille tullut esittely normaali-texin joulukuun numerosta; Nizzi & Civitelli seikkailu, Villan kansi on ainakin upea.

Mr. Font

• Jäsen
« Reply #449 on: 07.11.2006 klo 20:40:41 »
joo sama huomio täälläkin ^^

Nimi eli "La banda dei tre" on aika jännä kääntää. banda on suomeksi joukkio/ryhmä/kopla ja tre luonnollisesti kolme. Eli suomeksi jotain "kolmen kopla" tai muuta sellaista. Civin esittelykuvat olivat hienot, ja Villan kansi rautaa. Innolla odotan. Ilmestyy kait 5-6/07 numeroissa, mikäli en laske väärin.