Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1020310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Tex Willer
« Vastaus #3495 : 28.02.2014 klo 23:33:32 »
PASQUALE RUJU haastateltavana Tex Willer -blogissa (käännetty Googlella englanniksi, kohtuullisen hyvin tuo konekäännös toimii nykyään).

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #3496 : 02.03.2014 klo 21:51:52 »
Ruju:

Klamathien maassa, 11/2005
Tulikoe, 16/2010-1/2011
Musta suo, 13/2012
Puoliverinen, 15-16/2012
Syyllisyyden kahleet, 5-6/2013
Sumuisten maiden rosvot, 3-4/2014

Rujun osalta meikäläisen kirjan tiedot ovat siis jo osittain vanhentuneet. Sehän ilmestyi syksyllä 2012. Niin se aika rientää. Jos nyt tekisin sitä kirjaa, niin Ruju saisi siinä kattavamman käsittelyn, varsinkin, kun hän on nyt vakiinnuttanut paremmin asemaansa sarjan kirjoittajana.

Ylläpidän edelleen listausta tarinoista, joten ei ole ongelma tällaisten yhteenvetojen tekeminen. Yksärilläkin saa kysyä, jos ei täällä uskalla ;).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #3497 : 02.03.2014 klo 21:57:18 »
Ruju:

Klamathien maassa, 11/2005
Tulikoe, 16/2010-1/2011
Musta suo, 13/2012
Puoliverinen, 15-16/2012
Syyllisyyden kahleet, 5-6/2013
Sumuisten maiden rosvot, 3-4/2014

Rujun osalta meikäläisen kirjan tiedot ovat siis jo osittain vanhentuneet. Sehän ilmestyi syksyllä 2012. Niin se aika rientää. Jos nyt tekisin sitä kirjaa, niin Ruju saisi siinä kattavamman käsittelyn, varsinkin, kun hän on nyt vakiinnuttanut paremmin asemaansa sarjan kirjoittajana.

Ylläpidän edelleen listausta tarinoista, joten ei ole ongelma tällaisten yhteenvetojen tekeminen. Yksärilläkin saa kysyä, jos ei täällä uskalla ;).

Jep, kiitti Janne. Tuun hakee sulta signeerauksen kirjaan seuraavilla festareilla. Sellaista ryöpytystä tosiaan tuli muutamalta asialliseksi kuvittelemaltani tyypiltä kysymykseeni että hoidan yksärillä jatkossa vastaavat tarpeet. Mutta se sun indeksi olisi silti kiva saada yleiseen hyvään ;)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #3498 : 03.03.2014 klo 10:51:49 »
En minä sitä aio mihinkään nettisivuille pistää, kun minulla ei ole omia nettisivuja. Mutta jos joku osaa sanoa, mihin word-asiakirjan voi helposti liittää kaikkien luettavaksi, niin sitten voin harkita. Siihenkin tosin tarvitsisin kirjan kustantajan luvan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #3499 : 03.03.2014 klo 15:51:06 »
En minä sitä aio mihinkään nettisivuille pistää, kun minulla ei ole omia nettisivuja. Mutta jos joku osaa sanoa, mihin word-asiakirjan voi helposti liittää kaikkien luettavaksi, niin sitten voin harkita. Siihenkin tosin tarvitsisin kirjan kustantajan luvan.

Veikkaisin että et edes tarvitse kustantajalta lupaa, koska eikös koko kirja ole sinun tuotoksesi ja ainoastaan kuvat Bonellilta? Kvaakissahan on muitakin hienoja listauksia kuten Gottfredsonin suomessa julkaistut tarinat sekä Tarzanin indexit joten miksei sinunkin Tex-taulukkosi voisi toimia sivuna yhtälailla. Toki siihen voi joutua pientä viilausta tekemään eikä se välttämättä suoraan tallennu oikein mutta uskoisin näiden olevan pieni juttu. Sen jälkeen meillä olisi ihan oma I.N.T.E.X. johon kaikki voisivat tehdä hakuja ja yhdistellä muista lähteistä (kuten Antin sivusto ja Bonellin sivusto) saatavia tietoja.

Mutta nämä vain minun kaksi senttiäni asiasta.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3500 : 03.03.2014 klo 15:55:50 »
I.N.T.E.X.

Loistava nimi Tex-indeksille!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #3501 : 03.03.2014 klo 16:17:37 »
Loistava nimi Tex-indeksille!

Avustavalla välähti? ;-)

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3502 : 03.03.2014 klo 18:39:44 »
Hyvä välähdys olikin. Ja nimen lisäksi kehittelemisen arvoinen idea. Voiskohan I.N.T.E.X.iä viedä vähän niinkuin wikipedian suuntaan? Lauri Vartiaisen sivuillahan on tekijätietojen lisäksi linkitetty kansikuvat ja tarinalyhennelmät.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #3503 : 03.03.2014 klo 21:17:10 »

Google Drive: http://drive.google.com. Lataat tiedoston Driveen ja jaat julkiseksi. Ohjeita: https://koppa.jyu.fi/avoimet/hum/tvt/sosiaalinen-web/google-docs

*Mika*

• Jäsen
« Vastaus #3504 : 04.03.2014 klo 12:01:43 »
Egmontin blogissa on mainittu maaliskuulle uusi Max ja kirjasto. Tietääköhän joku, milloin kronikka 38 ilmestyy? Nro 37 poistuu myynnistä tällä viikolla:

http://www.lehtipiste.fi/fi/kirjat/524758/Tex+Willer+Kronikka+Mingo+kapinallinen+%252f+painajainen/

Muuten, muistan kun joskus noin 2005 oli Bananassa myynnissä Tex Willer - t-paita, mutta poistui myynnistä.

Tilasin pari Tex -paitaa Vistaprintistä. Siellä kun voi painattaa mitä t-paitoja vain. Vaikka Tex-aiheisen mukin, kyniä ja vaikka mitä  8]

http://www.vistaprint.fi/miesten-t-paidat.aspx?mk=t-paidan&ad=p&crtv=25185710096&psite=mkwid|nxh4CxZ5&device=c&GP=3%2f4%2f2014+5%3a01%3a29+AM&GPS=3120532221&GNF=1

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #3505 : 04.03.2014 klo 12:50:56 »
Tampereella asuessani painatin Koskikeskuksen jossain paitapainattamossa tms. Tex-teepaidan. Ekassa pesussa lähti Texin naama, kaikki muu jäi jäljelle. Menin luonnollisesti marmattamaan. Ei myyjä ottanut asiaa vastuulleen. Minulla oli kuulemma jäänyt psukoneeseen avainnippu, joka oli raapinut justiin Texin naaman paidasta. Sanoi, että hän voi antaa rahat, niin voin käydä ostamassa askartelukaupasta tekstiilitussin hänen liikkeeseensä, niin voin piirtää Texin naaman uudelleen hänen kustannuksellaan. Oli kyllä uskomaton tyyppi. Piruuttani otin rahat ja hain tekstiilitussin, jotta tulisi ukolle edes jotain kuluja. Piirsin sillä sitten Texin naaman uudestaan ja yllättävän hyvä tuli. Paita oli käytössä vuosia. Kostoksi vielä selitin ja marmatin asiani liikkeessä suureen ääneen, niin että varmasti kaikki läsnäolijat kuulivat ja saivat tietää liikkeenharjoittajan palvelualttiudesta.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3506 : 04.03.2014 klo 12:59:36 »
Ei sinulla ole paidasta mitään kuvaa jäljellä? :)
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #3507 : 06.03.2014 klo 00:00:36 »
Eipä taida. Tapahtumastakin lienee jo suunnilleen 15 vuotta.

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #3508 : 06.03.2014 klo 09:11:14 »
Miksi muuten virallisten Tex&Carson paitojen myynti lopetettiin?

Ja asiasta toiseen en ole libriconin postituslistalla(ei tarvis, asun kohtalaisen lähellä) frendini mainitsi uusimmassa mailissa oli maininta yli satasella tilaaville Tex 2014 kalenteri kaupanpäälle. (Tämän tiedon oikeellisuudesta en takaa mutta tuskin kaiffa puutaheinää puhui)..

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #3509 : 06.03.2014 klo 11:40:15 »
Miksi muuten virallisten Tex&Carson paitojen myynti lopetettiin?

Eivät sitten olleetkaan virallisia.
Vuorovaikutus Bonelli Editoren kanssa oli tuolloin todella minimalistista. Jollekin jostain vastaavalle hemulille laitoin sähköpostiviestiä ja mallikuvaa paidasta ja sain myönteisen vastauksen. Ilmeisesti toisaalla Italian toimituksessa joku sai silmiinsä Suomen pokkarista Tex Shopin ilmoituksen ja reklamoi äänekkäästi moisesta omavaltaisuudesta, etenkin kun Giolittin "bang bang"-kuva oli niin väkivaltainen ja tylyilmeinen. Saatiin anteeksi, olihan Ilpo Lagerstedt ehtinyt esiintyä se päällä telkkarissa silloisen juhlavuoden kunniaksi (Italian viiskymppiset, jos en väärin muista)... Paidat vedettiin nopeasti markkinoilta, mikä kävi helposti, koska vain Banana Press levitti niitä ja painatukset tehtiin pieninä erinä paikallisella Paita-Elviksellä tilausten mukaan.

Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela