Kirjoittaja Aihe: Peter Bergting - ruotsista  (Luettu 9832 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Vs: Peter Bergting - ruotsista
« Vastaus #30 : 30.09.2010 klo 08:40:31 »
Jahas jahas. Juuri tuli kirjastosta mulle varausilmoitus tästä. Jos on hyvä niin ostan, jos on ns. kerran luettava (vaikkakin ok) niin en osta itelleni. Aikoinaan se ruåtsinkielinen kirjakaupassa kyllä herätti innostukseni. Ans kattoo nyh.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #31 : 05.02.2011 klo 18:57:48 »
Jengisota 145 on mainio opus, joka ei etukäteen silmäiltynä herätä suurempaa mielenkiintoa, mutta joka kiskaisee väistämättä lukijansa tarinan syövereihin.

Toimivaa ja tehokasta kerrontaa, jonka dekkarimainen tyyli on toisinaan hiukan kornia, mutta toisaalta genreen ja haettuun tyyliin sopivana helppo sivuuttaa.

Omaa ruotsalaista realismia tässä on kuten Wallanderissakin. Hienoa, ettei tästä ole koetettu tehdä jenkkimallista sylttyä!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #32 : 05.02.2011 klo 19:00:54 »
Omaa ruotsalaista realismia tässä on kuten Wallanderissakin. Hienoa, ettei tästä ole koetettu tehdä jenkkimallista sylttyä!

minä tulen katumaan tätä varmastikin, mutta avaisitko "jenkkimallista sylttyä" fraasia hiukan lisää?
Oletan ettet viittaa 100 bulletsiin , Criminaliin tai Scalpedin.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #33 : 05.02.2011 klo 19:23:51 »
minä tulen katumaan tätä varmastikin, mutta avaisitko "jenkkimallista sylttyä" fraasia hiukan lisää?

Arvelit nyt väärin, koska ei tässä mitään vastakkainasettelua ollut. Jengisota 145:n henkilöhahmot ja ympäristöt ovat rehellisen ruotsalaisia, mikä tuo oman mausteensa tarinan tunnelmaan. Heti tapahtumat käynnistävät tapahtumat on tietyllä tavoin inhimillisen inhottavasti kuvattu seuraavine puhelinsoittoineen jne.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #34 : 06.02.2011 klo 01:23:35 »
no hyvä sitten. tämän tosin Jens Lapidus on pariin otteeseen sanonut tulevan henkiseltä oppi-isältään: James Ellroylta.

Itse yritän saalistaa Bergtingin kuvittamaa Rick Remenderin kanssa tehtyä Strange girl vol4 albumia kun laatukuvitukseen on ns. narahtanut.

Bergting itse on vääntänyt myös vaimonsa Sofian kanssa useita nuortenfantasioita ja ensi kesänä tulee omatekoinen fantasiaromaani.

itse toivon että Gängkriget 145 saa jatkoa. Onhan se ruotsin vankiloiden luetuin teos.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #35 : 25.07.2011 klo 22:19:45 »
olin unohtaa laittaa sen Finncon-Animecon 2011n hyvän annin: kunniavieras Richard Morgan on paitsi science fiction ja fantasiakirjailija ja käsikirjoittanut Marvelille Black Widow-minisarjoja, niin on tehnyt käsistä Crysis 2 peliin ja pelin esiosaan..sarjakuvamuodossa.

Syy tähän ketjuun postaamisesta on kuvittaja Peter Bergting.
Morganin kommentti Bergtingin taidoista ja jatko "miten ****n nopeakin kaveri vielä on"
tämän hommaan tasan varmasti jossain välissä, jostain.

Tänään tuli tehtyä löytö akateemisen alepöydästä, ei olluty tullut mieleenkään että Bergtingin ja vaimonsa fantasiasarjaa myytäisiin suomessa jossain.
oli -60% pöydässä. Dödens drottning.
lievän syyllinen olo ostaa liian halvalla laatua. mutta vaikkette ruotsia osaisi kirja kannattaa yksin jno kuvituksen takia ostaa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #36 : 31.07.2011 klo 13:54:24 »
Ja koska Peter Bergting on paitsi lahjakas myös nopea...
Tekee Joe R Lansdalen(!) käsiksen/sovituksen pohjalta IDWlle H.P.Lovecraft's Dunwich horror

IÄ!

jotenkin nyt tuntuu siltä että Tähdet, ne ovat oikein.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #37 : 26.05.2013 klo 17:34:39 »
Peter Bergting on tässä välissä tehnyt fantasiaromaanisarjankin mutta kummasti vaan on tulossa Dark Horselta DOMOVOI

Eli jenkkikustantamolta Tukholmaan vanhaan kaupunkiin sijoittuva tarina.

mlietzen

• Jäsen
« Vastaus #38 : 26.05.2013 klo 18:00:15 »
Peter Bergting on tässä välissä tehnyt fantasiaromaanisarjankin mutta kummasti vaan on tulossa Dark Horselta DOMOVOI

Eli jenkkikustantamolta Tukholmaan vanhaan kaupunkiin sijoittuva tarina.

Pieni traileri ja fbook-sivu också.

Kissa näkyy olevan kovasti pääosassa, varma hitti siis.

JV

• Jäsen
« Vastaus #39 : 26.05.2013 klo 18:20:33 »
Veikkaan, ettei mene kauan ennen kuin Bergting on Mignolan tallissa piirtämässä B.P.R.D.:tä.

Erittäin hyvänäköistä jälkeä trailerissa, viiva rentoutunut Jengisota 145:stä paljon.