Author Topic: Rinnat sarjakuvissa  (Read 322603 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Reply #450 on: 10.02.2012 klo 23:10:16 »
No Veli Loponen asian jo ilmaisikin. En minä erota automerkkejäkään toisistaan. Tai tankkeja.

Indenttisiä niinkuin esim tässä? Olen monesti miettinyt, trollaatko sinä ihan vain siksi, ettei ole muuta tekemistä vai mitä oikein yrität?

Okei, yksi on lihava. Mutta muuten ovat samannäköisiä.

Mun mielestä on lievästi koomista, että Michael Riddle kyllä erottaa laihat, karvattomat miehet, mutta ei naisnyrkkeilijää naiskoripalloilijasta.

Hetkinen. Missä minä noin olen sanonut? Eiku joo. Nyt tajusin yhteyden.
No tuossa yhteydessä pointti olikin eri, enkä minä sanonut että minä niitä toisistaan erottaisin.

Mitä eroa sitten on naisnyrkkeilijällä ja koripalloilijalla? En minä edes osaa etsiä eroja, jos niitä ei kerrota.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Reply #451 on: 10.02.2012 klo 23:18:39 »
...tarkoittaako tämä nyt sitä, ettet erota koiraa kissasta?
« Last Edit: 10.02.2012 klo 23:22:21 by Emppu »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Reply #452 on: 10.02.2012 klo 23:38:53 »
...tarkoittaako tämä nyt sitä, ettet erota koiraa kissasta?

Erotan. Mutta en erota pientä rottaa hiirestä jos ne ovat molemmat samannäköisiä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
« Reply #453 on: 11.02.2012 klo 00:06:54 »
Mä en kyllä kutsuis neiti riukua ja neiti "tapan sinut vaikka unissani" samannäköisiksi sen takia, että niillä on tissit ja pidemmät hiukset...
Vaikka Rey Mysterio ja Micheal Jordan aktiiviajastansa olisivat saman pituisia ja saman värisiä, ei nekään näyttäisi keholtansa samanlaisia. Ehkä Mysteriolla ei ole tappavia lihaksia, mutta kyllä mä hänet minua lyhyempänä koen uhkaavammaksi kuin Jordanin.
« Last Edit: 11.02.2012 klo 00:13:58 by Emppu »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #454 on: 11.02.2012 klo 00:25:06 »
Syytän niitä amerikkalaisia (supersankari- ja Archie-)sarjakuvia, joissa kaikilla naisilla on sama kroppa ja kasvot, vain hiukset ja niiden väri vaihtuu.

Timo

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Reply #455 on: 11.02.2012 klo 01:06:36 »
Vaikka Rey Mysterio ja Micheal Jordan aktiiviajastansa olisivat saman pituisia ja saman värisiä, ei nekään näyttäisi keholtansa samanlaisia. Ehkä Mysteriolla ei ole tappavia lihaksia, mutta kyllä mä hänet minua lyhyempänä koen uhkaavammaksi kuin Jordanin.

Minä en ole ihan varma, voiko showpainijaa kutsua urheilijaksi lainkaan. Katsokaa mieluummin vaikka Muhammad Alia.

Periaatteessa voisi kuvitella, että monet palloilulajit ja nyrkkeily (varsinkin se amatööriversio jossa ei yritetä oikeasti hakata vastustajaa muusiksi) kehittäisivät vähän saman näköistä kroppaa. Tarvitaan nopeutta, voimaa ja kestävyyttä kaikkia (eli mitään niistä ei voi vetää tappiin asti, koska muut kärsisivät) ja koko kroppaa.

Olennaista tietysti on, että kestävyysurheilijat ovat useimmiten sellaisia "kuivan kesän oravia", kuten nuo gallerian maratoonarit – tai polkupyörällä Ranskaa kiertävät. Sitten taas kun kierretään rataa pari kierrosta kerrallaan, seuraa tällaisia koipia (näky on tiemmä aiheuttanut fyysistä kuvotusta useille).

I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #456 on: 11.02.2012 klo 01:14:41 »
Minä en ole ihan varma, voiko showpainijaa kutsua urheilijaksi lainkaan.

Siinä missä rallikuskia.

...pari kierrosta kerrallaan, seuraa tällaisia koipia-

Ohoh. Minä kun luulin kuvittelin, että pyöräily kasvattaisi ennemminkin pohkeita.

TImo

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Reply #457 on: 11.02.2012 klo 01:19:38 »
Siinä missä rallikuskia.

Ralli on fyysisesti vaativa laji, jossa yleensä taitaa jopa paras voittaa (autot ovat käsittääkseni tätä nykyä aika tasaväkisiä). Showpainissa sen sijaan on mm. käsikirjoitus eikä siinä muutenkaan tapella ihan oikeasti. Siispä ei ole mitään takeita siitäkään, onko "parhailla" "lajiin" "parhaiten sopiva" ruumiinrakenne – tai varmaan onkin. Näyttävä.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
« Reply #458 on: 11.02.2012 klo 02:13:25 »
Mutta noissa kuvissa verrattuna Kathy Colleen yhteenkään muuhun kestävyysurheilijaan erottuu selkeästi noine hartioineen. Tietenkään en mikään ammattilainen ole kuntoilussa, mutta en ehkä ekana menisi ryttyilemässä hänelle. Call it instinct or common sense, mutta näinpä se habitus vaikuttaa ihmisiin.
Just sen takia tykkään edelleen Ross Campbellin muijista, kun niitä on niin moneen lähtöön ja vaikka hänellä se touhu ei mene niin naurettavaksi kuin joillakin jenkkitekijöillä, se antaa sen oman mausteensa hahmojen asennoitumiseen näin lukijana.
« Last Edit: 11.02.2012 klo 02:15:34 by Emppu »

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Reply #459 on: 11.02.2012 klo 10:34:46 »
Minä en ole ihan varma, voiko showpainijaa kutsua urheilijaksi lainkaan. Katsokaa mieluummin vaikka Muhammad Alia.

Periaatteessa voisi kuvitella, että monet palloilulajit ja nyrkkeily (varsinkin se amatööriversio jossa ei yritetä oikeasti hakata vastustajaa muusiksi) kehittäisivät vähän saman näköistä kroppaa. Tarvitaan nopeutta, voimaa ja kestävyyttä kaikkia (eli mitään niistä ei voi vetää tappiin asti, koska muut kärsisivät) ja koko kroppaa.

Olennaista tietysti on, että kestävyysurheilijat ovat useimmiten sellaisia "kuivan kesän oravia", kuten nuo gallerian maratoonarit – tai polkupyörällä Ranskaa kiertävät. Sitten taas kun kierretään rataa pari kierrosta kerrallaan, seuraa tällaisia koipia (näky on tiemmä aiheuttanut fyysistä kuvotusta useille).

Noi pitkänmatkanjuoksijat on tosiaan aika hassun näköisiä tuossa seurassa kun ovat niin lyhyitä rimpuloita...paitsi tietysti kun vähän tarkemmin katsoo niin onhan siellä aika tiukan näköisiä lihaksia, vaikkei niille massaa olekaan kasvatettu.
Sama juttu noiden voimistelijoiden kanssa, ekassa linkitetyssä kuvassa se toinen on ihan teinitytön näköinen ja toisellakaan ei juuri lihakset korostu (mutta toki tiedämme että heillä ynnä myös vaikka balettitanssijoilla sitä voimaa oikeasti riittää).
Heitto- ja työntölajien harrastajat näkyvät olevan aika karhumaisia, yläruumiissa on massaa mutta rasvaprosentti ei näytä olevan kovinkaan tärkeä asia.

Minun silmääni ne tasapainoisimmat vartalot jotka useimmiten vastaavat supersankarisarjiksien hahmoja näkyivät kymmenottelijoilla ynnä muilla moniottelijoilla, vähän kaikkia lihasryhmiä tarvitaan muttei mennä kehonrakentajien lihasmassaan ja lihasten erottumiseen. Ja showpainijoilla voi myös kiinnittää huomiota siihen että monilla näkyy kasvavan myös sellaiset lihakset joita ei normaalisti juurikaan treenata...(jotkut piirtäjät toki sitten suosivat kehonrakentaja- ja showpainijamalleja).

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Reply #460 on: 11.02.2012 klo 10:48:52 »
Syytän niitä amerikkalaisia (supersankari- ja Archie-)sarjakuvia, joissa kaikilla naisilla on sama kroppa ja kasvot, vain hiukset ja niiden väri vaihtuu.

Nyt en ihan ymmärrä mistä syytät niitä. Siis siitä että en erota noiden kuvien naisia, jotka ovat mielestäni samannäköisiä, toisistaan? Siis vaikutuksenhan pitäisi olla päinvastainen jos olisi lukenut mainitun tyyppisiä sarjakuvia, koska jos on nähnyt samanlaisia naisia kokoajan, pitäisi pienenkin eron huomata ja se tulla järkytyksenä? Sori, nyt en ihan käistä logiikkaasi.

Toisaalta, jos pointti on päinvastainen, että koska on lukenut supersankari sarjakuvaa jossa itseasiassa kaikki naiset ovat erilaisia, ja sitten ei erota noita kuvien naisia toisistaan, olet silloin kyllä oikeassa, koska näinhän se asia on.

Marko K

• Guest
« Reply #461 on: 11.02.2012 klo 10:52:43 »
Mä olin yllättänyt, miten hyvännäköiseltä harteikkaammat naiset voivat näyttää.

Ja sitten vertailun vuoksi tällaista (VAROITUS; proanojen suosikkimalli, että niin) ihan vain sen takia, että miltä naiset näyttäisivät, jos ne revittäisiin eräiden tekijöiden sarjakuvista.

Voi Helvetti Sentään. Joku Youtuben kävijöistä olikin kommentoinut:
"KILL IT BEFORE IT LAYS EGGS"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #462 on: 11.02.2012 klo 13:05:48 »
Aiheeseen liittyen osa voi huokaista (hetkeksi) helpotuksesta Power Girl saa uuden asun(taas) josta uupuu Power girlin ...logo.
Koko artikkeli comics alliancessa

eli tästä:

mentiin tähän:

Olen arvostanut George Perezia piirtäjänä mutta Power girlin "uudistus" on retroheitto 50-luvun taa huonolla tavoin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #463 on: 11.02.2012 klo 13:30:16 »
Mun mielestä toi uusi asu on valtava parannus. Edellinen aiheutti lähinnä myötähäpeää, kun piirtäjät yrittivät piirtää valtavia hehtaaritisseja siinä kuitenkaan onnistumatta. Nyt Power Girl näyttää siltä, että sillä on jokin muukin erikoisominaisuus kuin ilmapallotissit.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

janne luokkanen

• Jäsen
« Reply #464 on: 11.02.2012 klo 13:45:33 »
Nyt Power Girl on sitten Ihmenaisen ja Teräsmiehen tytär.