Leffa on nähty ja viihdyttäväksi todettu.
Täällä on ollut paljon tekstiä Batmanin möreästä äänestä, mutta ei se minua vaivannut. Kuvittelin sen olevan paljon pahempaa täällä saadun huomion perusteella. Sen sijaan ihmettelen miksi kukaan ei ole kirjoittanut sanaakaan elokuvan älyttömimmästä kohtauksesta, jossa
Batman saa selville sormenjäljen seinään ammutun luodin palasista.
Käsitän, että tämä on fantasialeffa, jossa otetaan tiettyjä vapauksia todellisuuden suhteen, mutta tuo oli jo niin levotonta, että tunnelma meinasi latistua.
Toinen, minun makuuni, liian älytön juttu oli
puhelimien käyttö Thaimaassa ja Jokerin paikannuksessa. Ehkä se otettiin mukaan, kun se näytti niin hienolta ja/tai haluttiin kommentoida Amerikan poliittista tilannetta, joka mahdollistaa kaikkien puheluiden salakuuntelun, mutta minusta siinä oli liikaa Matrixin makua.
Vioistaan huolimatta leffa oli sen verran hyvä, että eiköhän se jossain vaiheessa päädy DVD-hyllyyni.
Viime viikolla katsoin myös Constantinen ja Herrasmiesliigan. Ne olivat onnistuneita esimerkkejä siitä miten sarjakuvia ei pidä siirtää filmille. Molemmat pystyi katsomaan kerran, mutta mielellään en niitä uudestaan näkisi. Constantine on eräässä suhteessa ainutlaatuinen elokuva. Koskaan aiemmin en ole havainnut, että leffasta tehty sarjakuvasovitus voi olla parempi kuin itse leffa.