Kirjoittaja Aihe: Manu Larcenet  (Luettu 51476 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mattipekka Ratia

• Jäsen
Vs: Manu Larcenet
« Vastaus #105 : 28.11.2013 klo 18:51:07 »
Pieniä voittoja on nyt arvosteltu.

tertsi

• Vieras
Vs: Punaparta (Hubinon & Charlier)
« Vastaus #106 : 24.10.2014 klo 19:11:08 »

Odottaminen ei lisää tuotteen myyntiä. Jospa me perinteisen seikkailun ystävät iloitsisimme yhdestä integraalista kerrallaan ja ostaisimme aina sitä niin että katetta syntyy kustantajalle riittävästi seuraavaa varten?
Ihan itsekkäästi olen nykyään sitä mieltä, että mä oon tukenut noin neljänkymmenenviiden aktiivivuoteni aikana kustantajia enemmän kuin tarpeeksi.

Blastin mahdollinen keskeytyminen oli mulle se viimeinen pisara. Kolme kallista järkälettä ostatetaan asiakkailla ja ratkaisualbbu jätetään julkiasematta. Mua ei enää huijata.

mlietzen

• Jäsen
Vs: Punaparta (Hubinon & Charlier)
« Vastaus #107 : 24.10.2014 klo 19:35:51 »
Blastin mahdollinen keskeytyminen oli mulle se viimeinen pisara. Kolme kallista järkälettä ostatetaan asiakkailla ja ratkaisualbbu jätetään julkiasematta.

Blastin jatkuminen on hyvin mahdollista, ei ole Polzaa hylätty.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #108 : 24.10.2014 klo 23:53:07 »
Siis täh, nikä tämä juttu on Blastin mahdollisesta hyllyttämisestä?
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

tertsi

• Vieras
« Vastaus #109 : 25.10.2014 klo 07:00:22 »
Se on ihan vaan mun omaa spekulaatiota:
Eikös Blast ole julkaistu joka vuosi Helsingin sarjisfestareille?
Mites oli tänä vuonna? Ei taida ilmestyä edes kirjamessuille? Miksihän ei?

Mä en nää oikein mitään syytä, miksi jatkosarja ei ilmestyisi vähintään kerran vuodessa, jos alkuperäismateriaalia on saatavissa.

No, yksi syy sentään tulee mieleen. Viimeinen osa taisi tulla ranskaksi toukokuussa ja Blasthan on paksu teos. Ehkä kääntaämisessä ja tekstauksessa on vain niin paljon hommaa, että ne eivät ole ehtineet vielä valmistua.

Toivotaan parasta.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2014 klo 07:07:37 kirjoittanut Tertsi »

mlietzen

• Jäsen
« Vastaus #110 : 25.10.2014 klo 15:37:31 »
Mä en nää oikein mitään syytä, miksi jatkosarja ei ilmestyisi vähintään kerran vuodessa, jos alkuperäismateriaalia on saatavissa.

No, yksi syy sentään tulee mieleen. Viimeinen osa taisi tulla ranskaksi toukokuussa ja Blasthan on paksu teos. Ehkä kääntaämisessä ja tekstauksessa on vain niin paljon hommaa, että ne eivät ole ehtineet vielä valmistua.

Ei se kyllä tekstattavana vielä ole, mutta alkuvuonna voi ollakin. Huoli pois! Löytyyhän tuon tiedot jo muutamasta nettikirjakaupastakin:

Adlibris Kansallinen kirjakauppa

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #111 : 26.10.2014 klo 10:10:22 »
Aivan ihana tieto, että on jo asetettu ennakkotietona verkkokauppoihin. Blast 4:sta siis odotellessa  :)

mlietzen

• Jäsen
« Vastaus #112 : 13.02.2015 klo 19:15:49 »
Neljäs ja viimeinen Blast, Toivottavasti buddhalaiset ovat väärässä (Pourvu que les bouddhistes se trompent), on käännöksen ja tekstauksen osalta valmis. Kevään aikana kaupoissa.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #113 : 13.02.2015 klo 19:21:12 »
Neljäs ja viimeinen Blast, Toivottavasti buddhalaiset ovat väärässä (Pourvu que les bouddhistes se trompent), on käännöksen ja tekstauksen osalta valmis. Kevään aikana kaupoissa.

Loistava uutinen ja upeat näytteet! Tätä onkin jo odotettu.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #114 : 19.03.2015 klo 22:00:56 »
Blast 4 - Toivottavasti buddhalaiset ovat väärässä - tuli juuri uunista ulos. AdLibriksen kautta laitoin heti tilauksen hintaan 19,50 egee ja nyt vaan odottamaan ensi viikkooa ja erikois-super herkun päätösjakson pariin pääsemistä <3

TQ

• Jäsen
  • Piruparka
« Vastaus #115 : 20.03.2015 klo 09:59:54 »
Pakko-ostos Kupliilla!

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #116 : 17.05.2015 klo 16:06:04 »
Larcenet’n erityispiirre sarjakuvantekijänä ovat ihmiset. Hän juurtaa keskeiset hahmonsa syvälle todellisuuteen.

Jukka Laajarinne kirjoittaa Larcenet'n sarjakuvista blogissaan.

YokoTsuno

• Jäsen
« Vastaus #117 : 12.07.2015 klo 12:43:02 »

Mambrinon kypäri

• lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
« Vastaus #118 : 22.09.2015 klo 05:54:40 »
Blast 4 arviossa. Blastia pitää katsoa kokonaisuutena, vaikka osat onkin arvioitu yksi kerrallaan.

Sain aikaiseksi käytyä kirjastossa ja eilen luetuksi osan neljä. Olen melko vaikuttunut, mutta jälkivaikutelma: ristiriitainen. Tämän tarkemmat luonnehdinnat mitä ajattelin sanoa tuntuvat latteuksilta, joka sekin on latteus.

Koko teoksen rytmityksen osalta oikeastaan olen ihan tyytyväinen että ei tullut viidettä osaa, ainakaan jos se olisi vain jatkanut maatilajaksoa.

Poliisikaksikon epilogi toisaaltaan oli oikein emotionaalisesti sopiva lopetus, mutta kuitenkin samalla hyvin hämmentävä. Sellaisen perinteisen (?) television rikosdokumentin vaikutelma (valaistus, kauheiden asioiden toteaminen asiallisesti shokeraavalla brutaaliudella, still-kuvien yleinen kylmyys) välittyy hienosti.

Ketjun alkupuolella linkatuissa haastatteluissa Larcenet kertoi kuinka teos tuli uniin sitä tehdessä. Voin vain kuvitella. Tunnelma ainakin on koko sarjassa unenomainen.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #119 : 24.01.2016 klo 19:55:24 »