Se on se markkinointi joka mättää, uskokaa pois. Taiteellinen ja sisällöllinenkin taso on kotimaisessa sarjakuvassa aivan riittävä, ei vaan osata/uskalleta myydä.
Tässä mielessä on pakko verrata elokuviin: Menestykseen ei tarvita kuin yksi ihminen, suomi-elokuvan tapauksessa Markus Selin joka osaa markkinoinnin. Hän tietää mitä kansa tahtoo, tai ainakin luulee tahtovansa. Mitenkä muuten kuvittelisitte että sellaisista kaameista könköilyistä kuin Pahat pojat, Levottomat sekä Minä ja Morrison olisi tullut menestyksiä?
Pitääkö kerpele joka ikisen kustantajan väkisin juosta mäntyyn julkaisemalla Mies/Miehen Gloria/Men´s health jne... naistenlehti miehille, joka lopahtaa alkuunsa. Tai sitten kansainvälilsistä lehdistötiedotteista kasattu elokuvalehti joka roikkuu lehtipisteissä max. puoli vuotta. Vaan kukaan ei tee vastaavilla resursseilla - edes yritä tehdä - sarjakuvajulkaisua??? Lukekaapas tulevasta Sarjainfosta (4/03) Kirsi Kinnusen raju haastattelu niin tiedätte ainakin osan siitä mikä Suomessa mättää!