Kirjoittaja Aihe: Kemi Online  (Luettu 13189 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
Re: Kemi Online
« Vastaus #30 : 23.05.2006 klo 10:28:04 »
Oli taas paras Kemi mitä ikinä!

Kiitos kaikille kavereille, uusille tutuille ja meidän huoneen Euriviisu katsomolle:
lauantain euroviisu-huuma oli kyllä huikea. Meidän huone oli varmasti hotellin äänekkäimpiä
Kiitos myös paluumatka ryhmälle. Väsymys aiheutti sellaisen hermottoman olotilan että 12 tuntia matkaa ei enää tuntunut missään. Tuli matkan ratoksi leikittyä taputusleikkejä ja huudettua..

Pekkalla oli osuvia kuvia. Onneksi nämäkin vähän valottavat mun "valokuvamuistiani" Kemistä. Olin tyystin unohtanut ton Alfauros läpän, mutta onneksi se ei tullut mun suusta. Muuten taas suuni suolsi niin paljon käsittämättömiä asioita, että voin taas taputella itseäni olkapäälle..

Onnea voittajille! Ja vielä kerran onnea Vesalle, Jarnolle, Pauliinalle ja Lordille!

Kivvoo oli ja kutsun teidät kaikki lokakuussa sitten tänne Lahteen, kun meillä on Sarjakuvan Lokakuu tapahtuma.

Niiaus ja kumarrus!

Rmäki

• Vieras
« Vastaus #31 : 23.05.2006 klo 10:36:29 »
Suuuuri kiitos Pekalle valokuvista. Tuntuu jo niinkuin ois itsekin ollut paikalla.
Outoa, mullekin tuli ihan vastaava fiilis! Oman kameran filkka kehityksessä, jos siellä on kuvia muista kuin Jopesta saatan skannata tänne ensi viikolla. Kiitoksia kaikille ja anteeksipyyntöjä kanssa roppakaupalla, eritoten Jarnolle. Hauskaa kai silti oli, onneksi tällä kertaa hukkasin vaihteeksi vaan muiden tavaroita (noh, oman muistini lisäksi).
Rmäki

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #32 : 23.05.2006 klo 12:27:30 »
Sehän on käytännössä olennainen osa ujon ihmisen syndroomaa.

Ehkä mä vielä joskus opin olemaan hermoilematta jolloin minusta tulee fiksu ja filmaattinen ja puhun ihmisille normaalisti ja järkevästi. Tuli kyllä kaikille muillekin löpistyä sekavia. ::)

Pekka muuten, se ei ollu "porvari" jonka Jope joutui piirtämään, vaan "puritaani".

laureline

• Vieras
« Vastaus #33 : 23.05.2006 klo 13:19:21 »
Oli kyllä mukavat festarit, kiitos Kati ja muut! Grezen joutui piirtämään aakkossarjiskirjaan "Uniseksin" ja piirsi maripaidan vaikka ehdotin tuulipukua. Itse olen huono piirtämään muita kuin possuja, pingviini epäonnistui täydellisesti...

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #34 : 23.05.2006 klo 13:38:49 »
Jep jep
Ensimmäinen kerta Kemissä takana ja hauskaahan tuolla oli. Päiväkirjan piirtäminen tosin jäi vähän vähemmälle, mutta olen sitä yrittänyt tässä korjailla sitä mukaa kun asioita palautuu mieleen.
Tuttuja oli paikalla paljon, tosin myös tuntemattomia ja sellaiseksi jääneitäkin jonkin verran. Humalassa tuli oltua, lehdet myytyä ja lihapullia syötyä.

Ja kun ihmiset vuosien kuluttua muistelevat missä olivat kun Suomi voitti euroviisut niin ainakin joukko sarjakuvapiirtäjiä muistaa täyteen ahdetun Kemiläisen hotellihuoneen. Muistaakseni jopa Jyrki Vainio innostui tapailemaan voiton ratkettua kyseisen kappaleen sanoitusta.

Ensi vuotta odotellessa.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #35 : 23.05.2006 klo 17:02:41 »
Pekka muuten, se ei ollu "porvari" jonka Jope joutui piirtämään, vaan "puritaani".

Joo, kiitti. Korjasin kuvatekstin.

laureline

• Vieras
« Vastaus #36 : 23.05.2006 klo 17:25:36 »
Kävimme kuuntelemassa myös Boilet'n haastattelun. Vaikken hänen tuotannostaan olekaan kiinnostunut, on aina mielenkiintoista kuunnella, miten sarjakuvataiteilijat työskentelevät.

Sunnuntaina pyöräilimme kuuntelemaan Lloydia. Tämä haastattelu oli paljon mielenkiintoisempi kuin Boilet'n haastattelu - varsinkin kun V niin kuin verikosto oli tullut luettua ihan äskettäin. Harmi vain, kun jätimme kirjan kotiin, niin emme voineet pyytää siihen omistuskirjoitusta. On aina mukavaa huomata, kuinka vaatimattomia ja ystävällisiä tuollaiset kovan luokan tekijätkin voivat olla

Aurelia oli myös tosi mukava, saunoimme sunnuntaina, järkyttyi varmaan ressukka löylyistä  ;D. Lloyd oli myös tosi mukava, hukkasimme Katin ja muutkin sarjisporukan, olimme karaokebaarissa sitten kahdestaan katsomassa Lordin voittoa. Lloyd jutteli kännykässä mun pikkuveljen kanssa pitkät pätkät ... ja oli ihmeissään kun karaokebaarissa oli suomenlipuin varustettuja  Lordi-faneja ihan päissään. Sitten kun lordi voitti, minä vain epätoivoisesti soittelin Katille ja muille sarjisihmisille, en saanut ketään kiinni. Lloyd sanoi että suomi voitti, minä vain että älä höpötä en usko... ;D Oli sillä ainakin hauskaa. Sillä oli tosi hyvät jutut, meinasin kuolla nauruun...

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #37 : 23.05.2006 klo 21:01:30 »
David Lloydin tarinointia puolestaan oli oikein mukava kuunnella. Hämmästytti tosin kuinka vähän hän keräsi kuulijoita.

Ymmärsin että kulkuyhteydet hätistivät väkeä ennen aikojaan pois?

Pjr

• Jäsen
  • :)
« Vastaus #38 : 24.05.2006 klo 16:23:07 »
Oli kyllä kemissä perkeleen hauskaa ja krapulakin alkaa pikkuhiljaa selvitä. Onneksi sarjis festareita on vain 2 kertaa vuodessa.

Ollihietala

• Ihiminen
  • Jäsen
  • Nake me happy
« Vastaus #39 : 24.05.2006 klo 16:41:39 »
Kivaa oli Kemissä juu. Tuli tosiaan tutustuttua vähän porukkaan ja kännättyä. Sunnuntain krapula oli todiste siitä että kivaa oli.

Kendo ja "Kossaajat" pelotti kovasti. Varsinkin "Kossaajat"...

Ensi vuodeksi änkeän ilmeisesti Naamakustannuksen pöytään ja hankin jotain omaakin myytävää (ja tietty piirreskellään joku Naama-julkaisukin?). Naaman menestys oli inspiroivaa ja niillä on tosi kiva lyhyt maskotti. :)

Niin Mari, koska mennään kahville baariin?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #40 : 24.05.2006 klo 17:02:32 »
Oli kyllä kemissä perkeleen hauskaa ja krapulakin alkaa pikkuhiljaa selvitä. Onneksi sarjis festareita on vain 2 kertaa vuodessa.

Saikos kukaan muuten tallennettua valokuviksi sitä lauantain perförmanssiä? Happy Horse meets Otto Sinisalo, meinaan...?

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

mari

• Jäsen
« Vastaus #41 : 24.05.2006 klo 17:25:29 »
Ensi vuodeksi änkeän ilmeisesti Naamakustannuksen pöytään ja hankin jotain omaakin myytävää (ja tietty piirreskellään joku Naama-julkaisukin?). Naaman menestys oli inspiroivaa ja niillä on tosi kiva lyhyt maskotti. :)

Niin Mari, koska mennään kahville baariin?

Mennään heti baariin kahville ku keretään... muutki oululaiset saa tulla mukaan, eikö? :)

Ja ollista tulee ehdottomasti uusi naama meille! kyl me aateltiin että jo helsingin festarielle seuraava pöytä pystyyn... pitää vaan varata sellanen...

hei, onko kellään mitään luonnoskirja juttuja, mitä haluaisi jakaa??  mun blogissa on jotaki juttuja (muttta ei paljoo...) http://www.ahokoivu.blogspot.com/

Rami?? sulla ny ainaki pitäis jotain olla!!

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #42 : 24.05.2006 klo 18:45:45 »
Saikos kukaan muuten tallennettua valokuviksi sitä lauantain perförmanssiä? Happy Horse meets Otto Sinisalo, meinaan...?
Mä sain talteen vaan perfon Ari meets Vesa.

Ari ja Vesa bileihmisinä päättivät pitää juomakisat. Vesa antoi tasoitusta ottamalla tölkin. Koituiko itsevarmuus sitten kohtalokkaaksi? Ari Kutila tuulettaa, Vesa tyrmättynä kanveesissa.

Itseasiassa kuva on Jopen ja Vesan jatkoilta. Paikalla oli vain Ari Kutila ja fyysisesti läsnä Vesa Kataisto. Rupattelimme Arin kanssa missä oikeat jatkot mahtoivat olla, kun paikalle porhalsi Harri Römpötti, joka vaati kriittisellä äänensävyllä hänelle tarjottavan viinaa.

Kaikennähneinä otimme arvostelun vakavasti ja toteutimme vaatimukset. Tässä vaiheessa Vesan suunnalta kuulemma kuului jotain, mutta itse en saanut selvää.

Pian sitten lähdinkin nukkumaan, onneksi koska vähän ajan päästä paikalle oli tullut mm. Jope, jonka myöhemmät illan vaiheet ovat liian arveluttavia tässä kerrottaviksi.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #43 : 24.05.2006 klo 19:02:26 »
hei, onko kellään mitään luonnoskirja juttuja, mitä haluaisi jakaa??  mun blogissa on jotaki juttuja (muttta ei paljoo...) http://www.ahokoivu.blogspot.com/

Rami?? sulla ny ainaki pitäis jotain olla!!
Muutamat "reportaasisarjikset" Kemistä oli herkullisia. Esmers Ollin. Olli, vie Marille. Ja Ramilla saattaa olla muitakin.

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #44 : 24.05.2006 klo 19:06:58 »
Ihanin kuva on tähän mennessä ollut Kaskisten blogissa. Kaskiset ja Jyde:
http://kaskinen.blogspot.com/2006/05/jydejydejydejydejydejydejydejyde.html
Niin paljon ihanuutta yhdessä kuvassa että varokaa ettette tuu sokeeksi... <3<3<3
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.