Kirjoittaja Aihe: Teräsnyrkki  (Luettu 16810 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nikopol

• Jäsen
Vs: Teräsnyrkki
« Vastaus #45 : 21.12.2012 klo 21:10:28 »
Kenneth Bulmerin tuotantoa on suomennettu myös ainakin Fregatti-sarjan pokkareissa. Suositeltavaa luettavaa merisotakirjallisuuden ystäville suurten purjelaivojen aikakaudelta. Näissä julkaisut salanimellä Adam Hardy. Vetävimpiä meriseikkailuja, joita olen itse lukenut. Sarja jää kuitenkin harmittavasti tavallaan kesken, vaikka haalin käsiini myös suomentamattomat julkaisut englanninkielisinä versioina.

Teräsnyrkkiinkin tullee taas tutustuttua, jahka kirja löytyy ale-laarista. Ja jos näin ei käy, niin täytynee turvautua julkisiin palveluihin. Lapsena näistä ainakin pidin.

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #46 : 22.12.2012 klo 12:43:28 »
Teräsnyrkki iski ainakin minuun jollakin volttimäärällä. Todella nopeatahtista sarjakuvaa ja jatkuvasti kiperiä cliffhangereitä, että pakko oli jatkaa lukemista yhteen pötköön, kun ei malttanut jättää kesken. Harmi jos ei tule lisää. Mustanaamiostahan näitä olen lukenut viimeksi pienenä.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #47 : 29.01.2013 klo 21:16:57 »
Luin nyt viimein divarihankintani, kolme 70-luvun Teräsnyrkkiä. Egmontin uutukaisen arviotelussa todettiin näin: "Suurrikollinen Crandell on toisessa tarinassaan itkupilli, joka lähes jokaisen kaksisivuisen päätteeksi ruikuttaa surkeuttaan tai huutaa "aaagh". Kauas on jäänyt edellisen tarinan psykoottinen mestaririkollinen!"

Noissa aikaisemmin julkaistuissa tarinoissa, jotka kaiketi ovat siis uudempia, Teräsnyrkin hamo on muotoutunut paremmin. Jokaisessa tarinassa hän on 'maailman vaarallisin' salainen agentti, joka näkymättömäsi muuttuessaan pystyy ratkaisemaan pulman kuin pulman. Sitä minä vaan ihmettelin, realistinen sarja kun on kyseessä, että miksi myös Teräsnyrkin vaatteet muuttuvat näkymättömiksi sähköiskun jälkeen. Ja miksi itse nyrkki ei muutu?

Miellyttävä niitä juttuja oli lukea, mutta ei tämä todellakaan ole ihan sellaista sarjakuvaa, josta viitsisin kovin paljon maksaa. Toivottavasti Teräsnyrkki on kuitenkin löytänyt lukijoita ja sarja jatkuisi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Petke

• Jäsen
« Vastaus #48 : 11.04.2015 klo 14:12:33 »
Vähän pöllö kysymys - montako numeroa kyseistä sarjakuvaa ilmestyi 70-luvulla?
Käsittääkseni ilmestyi vain vuosina 74 ja 75?

"Kaikki" vanhat linkit sarjakuvaan aiemmissa vastauksissa - eivät toimi  :(

Tekisi hiukan mieli tutustua tuohon sarjaa.
Muistan lehden lapsuudestani...ja yhtä hyvin liimatut sivut kuin King Kongissa... ::)
Stultus est sicut stultus facit

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #49 : 11.04.2015 klo 14:39:16 »
Vähän pöllö kysymys - montako numeroa kyseistä sarjakuvaa ilmestyi 70-luvulla?
Käsittääkseni ilmestyi vain vuosina 74 ja 75?

Täysi tusina.

http://sarjakuvat.eurocomics.info/terasnyrkki.html

Petke

• Jäsen
« Vastaus #50 : 11.04.2015 klo 18:08:40 »
Kiitos paljon  :)

Pakkohan nuo on saada, vielä aika halvalla menevät  :)(olen aina iloinen kun minä olen "about ainut" se joka sarjakuvista on kiinnostunut - halpa voi olla hyvää  ::) )
Stultus est sicut stultus facit

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #51 : 11.04.2015 klo 18:48:33 »
Kiitos paljon  :)

Pakkohan nuo on saada, vielä aika halvalla menevät  :)(olen aina iloinen kun minä olen "about ainut" se joka sarjakuvista on kiinnostunut - halpa voi olla hyvää  ::) )

Sarjakuvaa voi tosiaankin kerätä myös edullisesti. Esimerkiksi Tapiiri, Kalma, Thriller, Jysäys - kaikki hyvin edullisia.