Kirjoittaja Aihe: Kamikaze Kaitou Jeanne  (Luettu 12415 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seph

• Vieras
Re: Kamikaze Kaitou Jeanne
« Vastaus #15 : 18.05.2006 klo 18:14:15 »
Mjaa... Itse vierastan vähänTanemuran söpöilytyyliä, varsinkin kun Kyokokaan nyt ei ihan valloittanut minua. Tanemuran heikkous on mielestäni se, että hahmot ovat niiiin samannäköisiä. Katsoo vaikkapa Kyokosta tuttuja hahmoja: Kyoko ja bestiskaveri Karen. Ainoa ero mustavalkoisessa mangassa on Karenin kiharat.
Sitäpaitsi Kyoko lässähti loppua kohti. esitellä nyt 6 hahmoa samalla sivulla!

Mutta kuten Rama totesi, onhan Jeanne nelisen kirjaa pidempi. Toivo elää.

krista

• kaksimielinen tyyppi
  • Jäsen
  • sokea lepakko iskee jälleen!
« Vastaus #16 : 23.05.2006 klo 10:33:53 »
mistä tässä KKJ:ssa on oikein kyse? tai siis mistä se kertoo? pidin kyokosta muuten, mutta se loppui jotenkin liian nopeasti... mutta tässähän on enemmän osia joten tämä ei varmaankaan lopu yhtä ärsyttävästi... eihän?
-kalkkunat helvettiin!-

Dina

• Jäsen
  • "Lahjakkuteni suorastaan pelottaa minua" -Muumit-
« Vastaus #17 : 09.06.2006 klo 22:45:59 »
Kamikaze Kaitou Jeanne ilmestyi torstaina ja minä olen lukenut sen jo viiteen kertaan. Tykkäsin tästä  todella ja ostan koko sarjan!  En osaa sanoa mikä KKJ:ssä ihastuttaa mutta jokin kumma juttu siinä on. no jaa....Pari kuvaakin olen jo kerennyt rustailla. Tanemura saa vain jotenkin eräät lukiat piirtämään... (esim minä :-[)
Gan <3 Sayako
(c) Dina

Kyocho

• Uusi jäsen
« Vastaus #18 : 28.06.2006 klo 10:42:43 »
Itse luin KKJ:tä nettissä englanniksi, kunnes luin anime-lehdestä ilouutisen KKJstä.Ehdin lukea englanniksi neljä ensimmäistä pokkaria joten oikeastaan tarkistan suomenkielisestä versiosta ymmärsinkö kaikki sanat oikein.

Neisi

• Miss harvapää
  • Jäsen
  • Neisi kuittaa.,. :)
« Vastaus #19 : 03.08.2006 klo 10:48:52 »
 Joo kkj:tä olen itsekkin enkuksi lukenut kun kaverillani on pari ja nyt ostin ite suomeks ykkösen ja kakkosen :D

KeBa

• Jäsen
  • --> Angel Sanctyary <--
« Vastaus #20 : 06.08.2006 klo 20:06:59 »
Mäkin oon ostanu kkj ne kaks ilmestynyttä osaa, mut ei se sarja kyl kauheesti säväytä, oon lukenu Kyokon ja henkilö hamot sarjoissa näyttävät aivan liian samanlaisita kuten nyt vaikka Kyokon Sakataki ja kkj:iin Chiaki.. en pidä myösk'ään hahmojen luonnottomuudesta, niinkun ylipitkistä jaloista tai lautas silmistä.. mutta kullakin tyylinsä..toki sarjassa on myös hyviäkin puolia, esimerkiksi Tanemuran rastereiden käyttö ja monet yksityiskohdat vaatteissa sun muuta...
Käykää kaikki kattomassa DeviantArtissa piirrustuksiani:
http://kebappi.deviantart.com/gallery/

Neisi

• Miss harvapää
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 08.08.2006 klo 14:29:03 »
 itse taas pidän lautas silmistä! mutta ne pitkät jalat... ei ne nyt kayheeasti hairitse. miinusta antaa tosin se että luen mielummin shounenia

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #22 : 10.08.2006 klo 00:28:45 »
Okei, luin uudestaan tän sarjan nyt ja huomasin kuinka tajuttoman huono se on. Idea, siis mistä Tanemura repii näitä ideoita? Siis 20-vuotiaan tekemäksi tää on ihan järkyttävää sontaa (okei, oliko idea tullut jo 16-vuotiaana, mutta kummiskin). En sano mitään tyylistä, koska jokainen taaplaa tavallaan (vaikka tykkääkin monotonisista hahmoista), mutta siis toi idea...ymmärrän kyllä, että on tiuha tahti siellä puolen maailmaa, mutta onko kustantajat kieltäneet siellä ajattelemasta omilla aivoillaan? Näin absurdia ideaa en sais koskaan sinisin silmin ajateltua, vaikka kuinka tahtoisin.
Sitten ihmetyttää, minkäikäsille tytöille tämä on tarkoitettu? Tää on vain niin lapsellinen, että en suosittelis sitten edes niille, jotka eivät edes osaa lukea. =D
(Tai no, kertokaa te, en mä teistä koskaan oo ottanut selvää).

Neisi

• Miss harvapää
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 10.08.2006 klo 20:31:06 »
 Ei ehkä, okei, ei todellakaan parasta mangaa mutta shoujou on aina shoujou... Ja tytöt tykkää...  ;)

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 10.08.2006 klo 22:27:52 »
Siis 20-vuotiaan tekemäksi tää on ihan järkyttävää sontaa
Sarja on mielestäni jo piirustusteknisesti ihan omaa luokkaansa. Preferensseillensähän ei mitään mahda, mutta henk. koht. Tanemuran tyyli miellyttää tämän esteetin silmiä.

Näin absurdia ideaa en sais koskaan sinisin silmin ajateltua, vaikka kuinka tahtoisin.
Mitä jos perehdyt ensin muuhunkin kuin kioskimangaan. Luepa ensin Junko Mizunoa, Tatsuhiko Takimotoa ja vaikka Lynn Okamotoa. Jutellaan sitten taas absurdeista ideoista. Absurditkin ideat toimivat, jos tekijä tietää, mitä on tekemässä.

Idea, siis mistä Tanemura repii näitä ideoita?
Mikä sarjan ideassa herättää noin syvän antipatian? Historiallisten legendojen reinkarnaatioiden käyttämistä välikappaleina taivaallisten voimien käymässä sodassa ei minusta ole ideana huono, eikä varsinkaan absurdi. Järjettömämpääkin on nähty. Se, missä Tanemura saattaa sitten ihan oikeasti ryssiä, on henkilöhahmot, juonenkuljetus ja muu essentiaali, josta manga koostuu. En kuitenkaan osaa sen paremmin arvioida vasta ensimmäisen osan luettuani.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #25 : 11.08.2006 klo 13:09:05 »
Sarja on mielestäni jo piirustusteknisesti ihan omaa luokkaansa. Preferensseillensähän ei mitään mahda, mutta henk. koht. Tanemuran tyyli miellyttää tämän esteetin silmiä.
Mitä jos perehdyt ensin muuhunkin kuin kioskimangaan. Luepa ensin Junko Mizunoa, Tatsuhiko Takimotoa ja vaikka Lynn Okamotoa. Jutellaan sitten taas absurdeista ideoista. Absurditkin ideat toimivat, jos tekijä tietää, mitä on tekemässä.
Mikä sarjan ideassa herättää noin syvän antipatian? Historiallisten legendojen reinkarnaatioiden käyttämistä välikappaleina taivaallisten voimien käymässä sodassa ei minusta ole ideana huono, eikä varsinkaan absurdi. Järjettömämpääkin on nähty. Se, missä Tanemura saattaa sitten ihan oikeasti ryssiä, on henkilöhahmot, juonenkuljetus ja muu essentiaali, josta manga koostuu. En kuitenkaan osaa sen paremmin arvioida vasta ensimmäisen osan luettuani.
Absurdi oli kenties väärä sana. Lapsellinen sopii siihen paljon paremmin. Ihmettelen vaan keille lapsille tällainen sonta on sitten tarkoitettu.
En ite perusta mangasarjoihin, jossa on joku realistinen kappale/henkilö oikeasta maailmasta(tässä esim. Jeanne d'Arc) , mutta on jotenkin tyhmää sitte pitää lukijoitaan idiootteina, mitä Tanemura tässä pitää. En ole kirkkoihmisii, mut en tykkää, että ammattitaidottomasti raiskataan historiallisia henkilöitä, etenkin, jos ne ovat jostain täysin muusta maasta (esim. sekin _pieni_ tosiseikka, että Jeanne d'Arc oli aikanaansa kirkon a.k.a. JUMALAN vihollinen). Järjettömäämpääkin on aivan varmasti olemassa, mutta tähän kiteytyy se sanoinkuvaamaton huonois niin tyylillisesti kuin juonellisestikin, joka tekee koko hössäkästä yksinkertaisesti paskan. Okei, en ole nainen, en tiedä, mitä kiksejä te saatte tuollaisesta, mutta minua ei pahemmin liikuttanut, vaikka niitä omasta mielestäni hyviäkin shojomangasarjojakin olen lukenut.
Ja muutakin kuin kioskimangaa on tullut harrastettua, kiitosta vain "oletko vähän tyhmä"-kommentistasi.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2006 klo 13:44:13 kirjoittanut dErasmus »

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 11.08.2006 klo 15:11:16 »
(esim. sekin _pieni_ tosiseikka, että Jeanne d'Arc oli aikanaansa kirkon a.k.a. JUMALAN vihollinen).
Unohtamatta sitä _pientä_ tosiseikkaa, että Kamikaze kaitou Jeanne sijoittuu nykyaikaan ja nykyaikana Joan d'Arc on Roomalaiskatolisen kirkon pyhimys.

Okei, en ole nainen, en tiedä, mitä kiksejä te saatte tuollaisesta, mutta minua ei pahemmin liikuttanut, vaikka niitä omasta mielestäni hyviäkin shojomangasarjojakin olen lukenut.
Siivutan tuon sovinistisen herjauksesi, koska en ole oikea henkilö asiasta väittelemään, ja sellaiset keskustelut eivät ensinnäkään kuulu tähän ketjuun. Kuitenkin, Tanemuralla on varmasti paljon miespuolisiakin faneja, ja itse(kään) en pahemmin hänen kerrontataitojaan arvosta, vaikka piirustustyyli onkin mieleinen. Huolimatta siitä, että shoujo on "tytöille tarkoitettu", niin oikeasti se on vain tapa kategorioida mangaa. Niin kuin länsimaissa sanotaan tietyn elokuvan edustavan kauhua ja toisen komediaa, jolloin katsoja osaa jo sellaisen määritelmän perusteella etukäteen arvioida, voisiko häntä kiinnostaa ko. teos vai ei. Se ei kuitenkaan poissulje sitä mahdollisuutta, etteikö tietyn genren ystävä voisi pitää toisentyyppisistäkin genreistä. Shoujosta pitävä voi ihan yhtä hyvin pitää shounenistakin ja vice versa.

kiitosta vain "oletko vähän tyhmä"-kommentistasi.
Sille en voi mitään, jos tunnet olosi tyhmäksi.

Saat vapaasti arvioida ja kritisoida lukemiasi mangoja ja minulla ei ole mitään sanottavaa asiaan. Paitsi että kaikki eivät voi pitää kaikesta. Se on kuitenkin silkan tyhmyyden ja lapsellisuuden merkki, kun aletaan haukkua sellaisia lukijoita, jotka pitävät siitä, mistä sinä et itse pidä. Tanemuran mangaa lukevat kyllä muutkin kuin lapselliset ja tyhmät tytöttöset.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2006 klo 15:13:07 kirjoittanut Laura Sivonen »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

naka 619

• Jäsen
  • -nopea kana jyvän nappaa ja hidas sen syö-
« Vastaus #27 : 11.08.2006 klo 16:00:43 »
olen lukenut kaksi ensimmäistä. mutta en ite ostanut en  :-\ ihan hyviä ne oli, vähän kiinnostavampia kuin tsk. ainakin miusta.  ;D

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #28 : 12.08.2006 klo 00:08:54 »
Unohtamatta sitä _pientä_ tosiseikkaa, että Kamikaze kaitou Jeanne sijoittuu nykyaikaan ja nykyaikana Joan d'Arc on Roomalaiskatolisen kirkon pyhimys.

Siivutan tuon sovinistisen herjauksesi, koska en ole oikea henkilö asiasta väittelemään, ja sellaiset keskustelut eivät ensinnäkään kuulu tähän ketjuun. Kuitenkin, Tanemuralla on varmasti paljon miespuolisiakin faneja, ja itse(kään) en pahemmin hänen kerrontataitojaan arvosta, vaikka piirustustyyli onkin mieleinen. Huolimatta siitä, että shoujo on "tytöille tarkoitettu", niin oikeasti se on vain tapa kategorioida mangaa. Niin kuin länsimaissa sanotaan tietyn elokuvan edustavan kauhua ja toisen komediaa, jolloin katsoja osaa jo sellaisen määritelmän perusteella etukäteen arvioida, voisiko häntä kiinnostaa ko. teos vai ei. Se ei kuitenkaan poissulje sitä mahdollisuutta, etteikö tietyn genren ystävä voisi pitää toisentyyppisistäkin genreistä. Shoujosta pitävä voi ihan yhtä hyvin pitää shounenistakin ja vice versa.

Sille en voi mitään, jos tunnet olosi tyhmäksi.

Saat vapaasti arvioida ja kritisoida lukemiasi mangoja ja minulla ei ole mitään sanottavaa asiaan. Paitsi että kaikki eivät voi pitää kaikesta. Se on kuitenkin silkan tyhmyyden ja lapsellisuuden merkki, kun aletaan haukkua sellaisia lukijoita, jotka pitävät siitä, mistä sinä et itse pidä. Tanemuran mangaa lukevat kyllä muutkin kuin lapselliset ja tyhmät tytöttöset.
Haukuinko sitten lukijoita? Onko lapsellista sanoa, että pidän Tanemuran tekeleitä huonoina, koska hänen tarinansa/tyylinsä eivät tahdo mitenkään iskeä minuun?
Itse olen lukija! Voisin voivotella, että euroni meni kankkulan kaivoon, koska en tykännyt, mutta varmasti joku muu voi tykätä. Tässä just ihmettelenkin MILLAISIIN ihmisiin tämä Tanemurajööti iskee?
Muistaakseni oletukseni oli, että Tanemura pitää ITSE lukijoitaan tyhminä, en minä heitä tyhminä pidä. Omasta mielestäni Tanemuralla on juuri se floppi kerronnassa, että olettaa liikaa, ennen kuin pää ehtii kääntyä ja näkemään "obs, vahinko ehti tullakin". Se on mun mielestä suurta lukijoiden yliarvioimista, etenkin kun puhumme sarjakuvasta, joka on tosi monotonisesti piirretty.
Anteeksi vain, että on se julma asia, etten oo nainen. Ei kannata sinunkaan olettaa sitä, että näen heti samat asiat, mitä sinä näet Tanemuran töissä.
Jos sinä katsot sen lukijoiden haukkumiseksi, että sanon Tanemuran olevan jöötiä, niin en mahda sille sitten taas mitään, että olet vannoutunut Tanemurafani etkä tykkää siitä, etten minä tykkää taas Tanemurasta. Voivoi, mutta sellaista se elämä valitettavasti on.

Ja en kulta, en tuntenut itseäni tyhmäksi. Risoo vain se, että useimmat manganharrastajat ovat aina niin kovin kärkkäästi valittamassa juuri sitä markettimangan tuomitsemista juuri siksi mangaksi, miksi sen he itse näkevät mangana. :3
« Viimeksi muokattu: 12.08.2006 klo 00:25:11 kirjoittanut dErasmus »

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 13.08.2006 klo 14:47:28 »
kulta
Ihan ensinnäkin, on helvetin huono idea alkaa nassuttaa minulle alentuvasti.

Haukuinko sitten lukijoita?

"Ihmettelen vaan keille lapsille tällainen sonta on sitten tarkoitettu."

"Sitten ihmetyttää, minkäikäsille tytöille tämä on tarkoitettu?"

"Okei, en ole nainen, en tiedä, mitä kiksejä te saatte tuollaisesta"

Ja et näe noissa kommenteissa mitään vikaa? Jos joku esim. 40-vuotias mies pitää Tanemurasta ja lukee tuollaiset spekuloinnit, niin miten hänen pitäisi ne ymmärtää? Selvästi oletat, että pitääkseen Tanemurasta lukijan pitäisi olla lapsi ja/tai naispuolinen. Minä näkisin tuon melko halventavana (miespuolisia) aikuislukijoita kohtaan.

Onko lapsellista sanoa, että pidän Tanemuran tekeleitä huonoina, koska hänen tarinansa/tyylinsä eivät tahdo mitenkään iskeä minuun?
Ei. Mutta on vähintään huvittavaa, kun joku raivoaa autolleen, ettei se osaa lentää.

Tässä just ihmettelenkin MILLAISIIN ihmisiin tämä Tanemurajööti iskee?
Ilmeisesti totaalisen aivokuolleisiin imbesilleihin, jotka sattuvat olemaan naispuolisia, kuten hienovaraisesti vihjaisit.

Omasta mielestäni Tanemuralla on juuri se floppi kerronnassa, että olettaa liikaa, ennen kuin pää ehtii kääntyä ja näkemään "obs, vahinko ehti tullakin". Se on mun mielestä suurta lukijoiden yliarvioimista, etenkin kun puhumme sarjakuvasta, joka on tosi monotonisesti piirretty.
Melkein tajusin. Voisitko valaista minua esimerkein?

Anteeksi vain, että on se julma asia, etten oo nainen.
?
Avaisiko naiseus sinulle ymmärrykseesi uusia ulottuvuuksia?

Ei kannata sinunkaan olettaa sitä, että näen heti samat asiat, mitä sinä näet Tanemuran töissä.
Sinun ei kannata suinkaan olettaa, ettenkö tietäsi tuota jo ennestään. Asia selvisi minulle heti ensimmäisestä viestistäsi.

Jos sinä katsot sen lukijoiden haukkumiseksi, että sanon Tanemuran olevan jöötiä, niin en mahda sille sitten taas mitään, että olet vannoutunut Tanemurafani etkä tykkää siitä, etten minä tykkää taas Tanemurasta.
Tainut dErasmukselta jäädä tuo luetun ymmärtämisen harjoittelu vähemmälle. Voisit aloittaa lukemalla viestini uudestaan.

Voivoi, mutta sellaista se elämä valitettavasti on.
Tajuat kai kuulostavasi esikouluikäiseltä kakaralta pateettisine voivotteluinesi? Kai minäkin voisin voivotella sitä, että joillekin on annettu lusikalla, mutta mielestäni asialliseen ja kypsään keskusteluun se ei kuulu. Ivailuun alentuvat ne, joilla ei ole oikeasti mitään sanottavaa.