Just rekisteröidyin tälle foorumille ja jos kaikki viestit lukisin menisi siihen tuhottomasti aikaa. Joten tätä aihetta käsittelevä threadi voi jo olla olemassa tai aihetta on saatettu sivuta ennen mm. jotain tosta oli luonnoksia threadissa....
Anyway, mites te teette noi eri työvaiheet, siis lyijykynän ja tussauksen, paperille "perinteisesti" ja sitten skannaatte koneelle väritystä varten? Mä oon tehny kaiken paperilla, siis lyijykynävedokset ja päälle tussaus ja tekstaus; lopputuloksena sarjis paperilla

Piirtopöydistä ja kynähiiristä mulla ei mitään kokemuksia oo, mutta mieleen tuli ajatus että jos lyijykynä vedoksen/luonnoksen tussaisi tuollaista piirtopöytää käyttäen suoraan koneelle, onko tälläsestä kokemuksia? Jotain kalvoa tms. voisi käyttää siinä lyijärivedoksen päällä ettei lyijykynäjälki suttaannu...
En oo ennen käyttäny konetta juurikaan piirtämisessä ja nyt ajattelin sen mukaan ottamista. Mä oon aina pitäny parempana kirjojen tms. lukemista paperilta kuin näyttöpäätteeltä, mutta ainahan sen vois lopuksi tulostaa. Tykkään myös piirtää paperille ennemmin kuin näytölle (tosin tää mielipide on aika hataralla pohjalla; enhän ole koskaan piirtotasoa edes kokeillut!), kun siinä sen viivan piirtymisen kynänkärjen alla konkreettisesti näkee, mutta mähän voisin edelleenkin "nauttia" tosta niitten lyijykynä vedosten muodossa.
Pääsyy miksi konetta haluaisin tossa käyttää on puhekuplat; mä meinaan oon niin huono tekstaamaan! Ja yleensä kun tekee lyijykynäversion niin käsi on silleen rento, koska mokat voi aina kumittaa helposti. Tussikynän kanssa taas on joskus "ylivarovainen" kun mokan korjaaminen on sitten suurempaa häslinkiä, ja tossa taas jälki kärsii.