Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 574640 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ePeep

• Jäsen
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2580 : 05.04.2023 klo 22:36:40 »
AHAA! siitä on nyt tehty sitten karvalakki-versiokin. Kyllähän toikin pitää jotenkin hankkia! Täytyypi katella huutoa ja toria.
Molempien versioiden kuvat löytyvät esimerkiksi Twitteristä. Paksummassa versiossa lukee lehden nimen alla ”100 sivua”, kun ohuemmasta tämä puuttuu. Paksummassa lukee myös ”Mukana Carl Barksin Vanhan linnan salaisuus”, kun ohuemmassa lukee vain ”Carl Barksin Vanhan linnan salaisuus”. Muuten lehdet näyttävät ulkoisesti samalta, mutta toinen on tietysti paksumpi. Pääkirjoituskin oli kirjoitettu melko ovelasti ainakin tuossa ohuemmassa lärpäkkeessä. Ei mitään mainintaa muista tarinoista tai kahdesta eri versiosta. Ihan kuin olisi yritetty peitellä asiaa ja toivottu ettei kukaan huomaa.

PitkäaikainenTilaaja

• Uusi jäsen
« Vastaus #2581 : 05.04.2023 klo 22:55:21 »
Molempien versioiden kuvat löytyvät esimerkiksi Twitteristä. Paksummassa versiossa lukee lehden nimen alla ”100 sivua”, kun ohuemmasta tämä puuttuu. Paksummassa lukee myös ”Mukana Carl Barksin Vanhan linnan salaisuus”, kun ohuemmassa lukee vain ”Carl Barksin Vanhan linnan salaisuus”. Muuten lehdet näyttävät ulkoisesti samalta, mutta toinen on tietysti paksumpi. Pääkirjoituskin oli kirjoitettu melko ovelasti ainakin tuossa ohuemmassa lärpäkkeessä. Ei mitään mainintaa muista tarinoista tai kahdesta eri versiosta. Ihan kuin olisi yritetty peitellä asiaa ja toivottu ettei kukaan huomaa.

Ohuempi (yksi vai kaksi eri versiota?) lienee erittäin rajoitettu tapaus. Kellä se on, voisitteko laittaa kuvan pääkirjoituksesta foorumille. 100-sivuisen olen nähnyt ja pääkirjoituksen lukenut.

ePeep

• Jäsen
« Vastaus #2582 : 06.04.2023 klo 02:15:51 »
Ohuempi (yksi vai kaksi eri versiota?) lienee erittäin rajoitettu tapaus. Kellä se on, voisitteko laittaa kuvan pääkirjoituksesta foorumille. 100-sivuisen olen nähnyt ja pääkirjoituksen lukenut.
Ohuemmassa on 34 tai 36 sivua laskutavasta riippuen. Tämän lisäksi on se 100-sivuinen versio. Näin olen asian ymmärtänyt. Liitteenä ohuemman lehden pääkirjoitus ja kansikuva. Joku 100-sivuisen omistava voisi laittaa tänne vastaavat kuvat niiltä osin kuin ne eroavat näistä. Pahoittelut hieman suttuisista kuvista.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2023 klo 02:58:57 kirjoittanut ePeep »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2583 : 06.04.2023 klo 09:36:10 »
Tässä olisi se 100 -sivuisen kansi ja pääkirjoitus!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2584 : 06.04.2023 klo 09:41:28 »
Täytyy kyllä todeta että pahan kerran meni metsään nyt tämä kokeilu Sanomilla. Toivottavasti ottavat palautteen täältä opiksi, tosin epäilen, kun täällä lienee promillen kymmenes-sadasosa tilaajista edustettuna.

Suurin osa ei varmaan edes tiedosta tai saa asiaa mistään kuulla, ellei sana leviä tyyliin ”naapuriin tuli lehti mutta meille ei!”. Onneksi myös Iltalehti tarttui asiaan.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2585 : 06.04.2023 klo 09:55:51 »
Täytyy kyllä todeta että pahan kerran meni metsään nyt tämä kokeilu Sanomilla. Toivottavasti ottavat palautteen täältä opiksi, tosin epäilen, kun täällä lienee promillen kymmenes-sadasosa tilaajista edustettuna.

Suurin osa ei varmaan edes tiedosta tai saa asiaa mistään kuulla, ellei sana leviä tyyliin ”naapuriin tuli lehti mutta meille ei!”. Onneksi myös Iltalehti tarttui asiaan.
Tuossa lehdessä sanottiin vielä näin:

Lainaus
Tälle vuodelle on suunnitteilla vielä kaksi KÄÄK!-lehden numeroa, joten toiveita niiden sisällön suhteen otamme kernaasti vastaan. Olemme varanneet jopa muutamia Suomessa ennen julkaisemattomia klassikkosarjoja!

Kyllähän minä ja muutkin varmaan haluaa nämä kaksi seuraavaakin lehteä...varsinkin jos tulee jotain ennen julkaisematonta materiaalia. Sanomien pitää lähettää ne kaikille tilaajille...näin olisi oikein. Ei mitään epämääräistä uskollisimmille tilaajille.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2586 : 06.04.2023 klo 10:02:57 »
Ei mitään epämääräistä uskollisimmille tilaajille.

Varsinkaan kun se ei edes tunnu pitävän paikkaansa.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2587 : 06.04.2023 klo 19:55:53 »

Tuskin ottavat vaan saattavat perua nuo tulevat Kvääkit.

Kyllähän minä ja muutkin varmaan haluaa nämä kaksi seuraavaakin lehteä...varsinkin jos tulee jotain ennen julkaisematonta materiaalia. Sanomien pitää lähettää ne kaikille tilaajille...näin olisi oikein. Ei mitään epämääräistä uskollisimmille tilaajille.

Niinpä, uskollinen tilaaja on vähän häilyvä käsite, joku on tilannut lehteä 30+ vuotta putkeen (ensin toki vanhempien nimissä) ja toinen taas ottanut uuden tarjoustilauksen kun ed. on päättynyt ja kumpikin on tilannut lehteä yhtä pitkään.

Tuskin noita "läpysköitä" tehtiin kuin muutama 100 kappaletta eli harvinaisia muttei sentään samaa luokkaa mankeloidun kirjan kanssa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

PitkäaikainenTilaaja

• Uusi jäsen
« Vastaus #2588 : 06.04.2023 klo 21:52:47 »
Kiitos pääkirjoituskuvista molemmille. Sisältö siis sama, poislukien sivumäärät ja tarinoiden nimet.

Kahta lisäjulkaisua tosiaan suunnitteilla, mutta suunnitellahan saa? Toteutuksesta ei tarvitse huolehtia.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #2589 : 07.04.2023 klo 21:19:01 »
En ole Akun tilaaja, mutta on pakko todeta, että se, että erikoisjulkaisu (josta on vieläpä kaksi versiota) jaetaan randomisti tilaajille, on käsittämättömän eriarvoistavaa toimintaa.  >:( Nyt kyllä aasinlakki päähän jollekulle Sanomalla!

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
« Vastaus #2590 : 21.04.2023 klo 11:15:18 »
Lohja-spesiaali on nyt julkaistu https://yle.fi/a/74-20027602

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2591 : 21.04.2023 klo 12:40:24 »
Lohja-spesiaali on nyt julkaistu https://yle.fi/a/74-20027602
Saiko nyt kaikki Aku Ankan-tilaajat tämän Lohja-liitteen vai lähetettiinkö sekin vain "uskollisimiille" tilaajille.
Itse sain tuon ainakin!

jarkkopatiala

• Jäsen
« Vastaus #2592 : 21.04.2023 klo 16:25:11 »
Kyllä se sieltä sen varsinaisen akkarin välistä löytyi.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2593 : 21.04.2023 klo 18:28:43 »
Saiko nyt kaikki Aku Ankan-tilaajat tämän Lohja-liitteen vai lähetettiinkö sekin vain "uskollisimiille" tilaajille.
Itse sain tuon ainakin!

Kyllä se meidän akkarin välissä oli, eli lienee mennyt kaikille. Tosin en nyt kyllä suoraan sanottuna tiedä mikä lisäarvo tuolla on muille kuin Lohjalaisille. ???

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #2594 : 21.04.2023 klo 21:40:37 »
Kyllä se meidän akkarin välissä oli, eli lienee mennyt kaikille. Tosin en nyt kyllä suoraan sanottuna tiedä mikä lisäarvo tuolla on muille kuin Lohjalaisille. ???
Mainosarvo lienee suurin hyöty lehdestä.

Lohjan Matkailupalvelussa ja kaupungintalolla myydään myös lehden kannesta tehtyä
julistetta. Kovimpien ankkakeräilijöiden lisäksi se saattaa saada lapsiperheet koukkaamaan Lohjan kautta kesälomareissullaan tai matkalla mummolaan.
Kääk13-kirjoittaa!