Olen tässä lueskellut juuri katkaisemani Aku Ankka -tilauksen aikana kertyneitä lehtiä. Vajaan vuoden lehti taas meille tuli, mutta ei tätä taaskaan viitsi pidempää pätkää tilata.
Erityisesti tympäisee lukea lehteen kirjoitettuja toimituksellisia sisältöjä kun niiden suurin anti tuntuu olevan, että "lue Aku Ankan nettisivuilta". Lehden käytettävyyden ja iän kannalta olisi hyvä tuottaa sitä sisältöä myös itse lehteen. Varsinkin kun Aku Ankka on yhä monelle keräilykohde. Vuosien päästä lehtiä selatessa jollakulla toisellakin kuin minulla nyt voisi tympäistä lukea noita mainoksia.
Minulla ei ole mitään Lataamoa vastaan ja Lataamo-vinkit ovat olleet hauska lisä lehteen, mutta esimerkiksi jonkin merkkipäivän kohdalla olisi kivaa lukea synttäreitään viettävästä hahmosta enemmän itse lehdestä eikä vaihtaa mediaa jos jatko kiinnostaa. Tuntuu lähinnä piruilulta lehden tilaajaa kohtaan.
Mutta ei marinaa ilman jotain hyvääkin. Tarinavalinnat ovat olleet vajaan vuoden aikana parempia kuin etukäteen uskoin. Uusimmista lehdistä mieleen jäi William Van Hornin Rajanvetoa Aku Ankassa nro 11/2015. Mukavan absurdi! Tarina jättää Akun motiiviin tulkittavaa ja jo koko asetelma on erikoisen hassu.