Voisikohan Hannibalin ja selkeän_viivan kokemuksista valittaa jollekin taholle, kuten kuluttaja-asiamiehelle? En osaa sanoa, miten siellä tilanteeseen suhtauduttaisiin, mutta itse pidän Sanoman toimintaa suurena vääryytenä. Tilaajalahjan täytyy olla sitä, mitä on luvattu. Jos Sanoma ei lupaamaansa jostain syystä kykene, asia täytyy hoitaa siten, että se asiakkaalle sopii. Näinhän ei ole käynyt kummassakaan tapauksessa. Ymmärrän täysin, että olo tuntuu petetyltä.
Keksinpäs tähän vielä samanmoisen mielikuvituksellisen tilanteen. Oletetaan, että tilaajalahjaksi on luvattu jokin tavallista arvokkaampi, rajoitetusta erästä peräisin oleva astia. Astiat pääsevät kuitenkin loppumaan ja pulju toimittaa lopuille tilaajille ihan normaalista erästä olevan astian. Eihän tunnu oikeudenmukaiselta? Koen Hannibalin ja selkeän_viivan tilanteet aivan samanlaisina.