Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 624434 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fantom

• Jäsen
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #1425 : 19.10.2013 klo 09:47:00 »
Eipä ollut minullakaan mahdollisuutta lähteä lehteä lähteä liikkeestä hakemaan - no, joku huutonetin jobbari on varmasti valmis myymään numeron minulle hinnalla joka on kaukana kaupan hinnasta... eikä varmasti alaspäin  :P

OM

• Jäsen
« Vastaus #1426 : 23.10.2013 klo 13:20:26 »
Minäkin ihmettelin tänään tuota Aku Ankka lehteä, jossa oli Stokmann nimi. Selailin sitä, ja se oli täynnä sarjakuvaa ja painettu kaikenlisäksi hyvälle paperille. Sellaiselle kiitltävälle. Ilmoituksessa sanottiin että tätä saa vain Stokmannilta. Muistaakseni hinta oli 4,90 kpl.

Näytti olevan melko iso pöytä noita tänään. Tosta saattaa tulla jopa keräily juttu ajan kanssa.

Soittakaa Stokmannille ja pyytäkää lähettämään postissa. Tai katsokaa saako tuota Stokmannin verkkokaupasta. Säästätte rahaa, sillä ajan kanssa ahneet  netti myyjät kinuavat tostakin maltaita. ::)

Minä juuri tällä viikolla lähetin eräälle kvaakkilaiselle piirtäjälle erään lehden täältä Helsingistä, kun hän ei sitä saanut hankittua  kotikaupungistaan.

« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 klo 13:26:14 kirjoittanut Orjan May »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1427 : 23.10.2013 klo 13:43:37 »
Tai jos olisi rutosti rahaa, niin ostaisi Stokkan varaston noista tyhjäksi, säästäisi yhden ja tuhoaisi muut. Sitten olisi ainakin varma keräilyharvinaisuus plakkarissa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

haplo

• Jäsen
« Vastaus #1428 : 23.10.2013 klo 13:52:33 »
Sanoisinko jopa, että ne loput lehdet voisi upottaa mereen.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1429 : 24.10.2013 klo 09:17:00 »
Sanoisinko jopa, että ne loput lehdet voisi upottaa mereen.

;)
"Tex-tieteen yli-morisco"

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
« Vastaus #1430 : 24.10.2013 klo 17:38:01 »
Stocman Akua oli myynnissä kirjamessuilla Akateemisen kirjakaupan osastolla Messualehintaan4,90 -20%! Tuli nippu hankittua!
Hannibal

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #1431 : 24.10.2013 klo 18:47:09 »
Tästä Stockmann-Akusta on varmaan vaikeaa saada selville painosmäärää

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1432 : 24.10.2013 klo 19:26:02 »
Stockmann-Akun lisäksi on tapahtunut Akkarissa myös muuta mielenkiintoista. Tällä viikolla ilmestyi lehden 3000. numero, jonka päätoimittajaksi oli haalittu Kari Korhonen.

Ensimmäinen pettymys oli se, ettei sivuja oltu viitsitty pistää kasaan tavallista enempää. Odotin vähintään 52 sivua. Karin perusteluissa tarinoidensa valinnoille oli hyviä pointteja, kuten Vicarin saaminen numeroon, mutta valitettavasti lopputulos oli kaikin puolin melko ponneton. McGrealien käsikirjoittama Vicarin viimeisiltä vuosilta peräisin ollut tusinatuotos ei ollut kovin häävi valinta maestron pitkältä uralta. Parempi vaihtoehto olisi ollut jokin ennen julkaisematon herkkupala 80- tai 90-luvulta.

Koska Kari oli ruorissa, oli odotettavissa, että hänenkin kynänäjälkeään lehdestä löytyisi, vaikkakin Mummon mysteerien tuppaaminen vakitoimituksen aikaansaannokseksi paljastettiinkin. Sarjassa oli hyvä veto päällä, mutta 3000. numeron sisällöltä odottaisi vieläkin enemmän.

Ainoat rehellisin mielin jaetut kiitokset voin suoda Barks-klassikon Kittiä kanssa! julkaisemiselle. Se on yksi kymmensivuisista Barks-suosikeistani. Mielenkiintoinen seikka oli Daan Jippesin laaja huomiointi kansikuvan ja kahden yksisivuisen kautta.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1433 : 24.10.2013 klo 19:35:51 »
Henendon kanssa samaa mieltä, odotin väh. "tupla-numeroa"  koska kyseessä sentään oli jo 3000. Aku Ankka-lehti, mutta kun ei, niin ei!

Sisältö oli medium, CB:n tarina on oli lehden parasta antia.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1434 : 25.10.2013 klo 10:16:54 »
Itse odotin että Korhonen olis valinnu mukaan edes yhden Brancan. Ja joo, sivuja olis saanu olla 48 - 52. Tuntui ihan norminumerolta, ei juhlavalta.

Timo

fiat126

• Jäsen
« Vastaus #1435 : 26.10.2013 klo 15:18:30 »
Tuntui ihan norminumerolta, ei juhlavalta.

Timo
Näin keräilijänäkin laimea lehti.Esimerkiksi 2000. lehden kohdalla lehteä ilmestyi kolmella erilaisella kannella.Näitä sitten etsiskelin, no lopulta löytyivät kaikki versiot.Nyt esimerkiksi irtonumerona ilmestynyt kansikuvaltaan samanlainen kuin tilaajaversiokin.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #1436 : 29.10.2013 klo 14:52:53 »
En tiedä teistä muista mutta en enää ikinä tilaa mitään lehteä kestotiluksena vaikka kuinka halvalla olisi tarjouksessa, olen tässä juuri yrittänyt puoli tuntia lopettaa Aku Ankan kestotilaustani ja tämä on ihan mahdotonta puuhaa...

Ensin yritin netitse mutta sieltä kautta loppuisi tilaus PUOLEN VUODEN päästä. Puhelimitse taas on aivan mahdotonta päästä läpi, samaa hemmetin typerää biisiä pitää vain kuunnella! Laskun eräpäivä on vasta 6.11. ja sain laskun vasta eilen (läh. 20.10.). Pakkohan tämä on saada päätetyksi muutenkin...

>:(

Olen kyllä TOSI vihainen. Ihan naurettavan vaikeaksi tehty.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #1437 : 29.10.2013 klo 15:17:11 »
Suoraan sanoen aika roistomaista puuhaa: lasku laitettu 20.10. ja tilausjakso alkaa 23.10. ja itse sain siis laskun eilen (28.10.) jolloin tilausjakso jo alkanut ja enää ei voi netitse perua kestotilausta. Ihan uskomatonta pelleilyä. Muistaakseni Egmontilta oli paljon helpompaa perua tilaus ja tilauksen KESKEYTYSKIN mahdollista. Sanoma Magazines näkyy olevan ihan erilainen toimintatavoiltaan.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1438 : 29.10.2013 klo 15:34:09 »
Tuo veemäinen lyhyt laskun maksuaika ei ole pelkästään Sanomien ongelma vaan olen törmännyt siihen muidenkin suomalaisten firmojen kautta.

Mitä tulee itse Sanomien asiakas- ja muuhun palveluun, niin se on ala-arvoista, ei vastata sähköposteihin, eikä netti-"palautelomakkaseen", ei Naamakirjassa, ei missään. Ei vastata julkaisukyselyihin jne.....

Je suis alle kuuden euron pizza!

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1439 : 29.10.2013 klo 16:35:42 »
Minulle lasku on tullut aina vasta jakson alkamisen jälkeen. Saisikohan tuon vaihdettua Lataamo-tilaukseksi.