Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 575683 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #1350 : 29.05.2013 klo 17:38:53 »
Järkytykset tämän kevään osalta sen kuin jatkuvat! Ensin viiranneet viisuilut ja nyt J. Karjalaisen juonimaa sarjaa varten väsätty artikkeli, joka antoi ymmärtää Iineksen, Mummon ja Pulivarin olevan Barksin luomia hahmoja. On sanoinkuvaamattoman kamalaa, kun Suomen pää-Disney-lehdessä esitetään moisia räikeän virheellisiä väitteitä silkkana totuutena! Viimeistään nyt on toimituksen otettava itseään niskasta kiinni ja petrata kovasti.

Suuri Rosa-kesä käynnistetään ensi viikolla. Akkarin nykyistä tilaa kuvastaa se, että tämäkin on laskettavissa järkytykseksi.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1351 : 29.05.2013 klo 18:17:28 »
Itse peruin tilauksen äskettäin. Tosin tilaus katkeaa vasta Lokakuussa, hinta ja "laatui" ei enää kohtaa.

Jos joskus tulee jotain erikoista niin ostan irtonumeron. Seuraavana on leikkurin alla Roope-Setä-lehti, ei siinäkään ole enää hurraamista.

J. Karjalaisen tarina oli kökkö.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
« Vastaus #1352 : 29.05.2013 klo 18:52:30 »
Meitä on toki moneen junaan. Itse olen vallan intohimoinen keräilijä. Esim. Akun Taskukirjoja, jotka kaikki omistan en ole lukenut vuosikausiin. Aku lehtiä joita on tullut kohta 40 vuotta luen vain satunnaisesti, Roopeja jotka myös kaikki omistan en lue juuri koskaan. Pääasiassa nykyisin fiilistelen vanhojen näkkäreiden ym. klassikoiden parissa. Toki sitten "eläkeukkona" ehdin lukea loputkin jos luoja vain suo. Pääasiani onkin saada nyt kerättyä mahdollisimman paljon etupäässä ennen 1990-lukua julkaistua kaikenlaista Suomi-Disney tavaraa (purkkakuvista figuureihin ja äänilevyistä lehtiin sekä kirjallisuuteen) kuin mahdollista rajoitetun budjettini puitteissa.
Hannibal

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1353 : 29.05.2013 klo 21:35:22 »
väsätty artikkeli, joka antoi ymmärtää Iineksen, Mummon ja Pulivarin olevan Barksin luomia hahmoja. On sanoinkuvaamattoman kamalaa, kun Suomen pää-Disney-lehdessä esitetään moisia räikeän virheellisiä väitteitä silkkana totuutena!

Sehän oli lainaus J. Karjalaisen suusta. Sen fanin asiantuntemuutta, ei toimituksen. Olisi tietty voitu oikaista. Vaan eipä tuo sarjakuva kauheesti lämmittänyt. Mutta onpa Jukalla Barks-originaali.

Timo

Whee

• Vieras
« Vastaus #1354 : 30.05.2013 klo 07:55:58 »
Itse peruin tilauksen äskettäin. Tosin tilaus katkeaa vasta Lokakuussa, hinta ja "laatui" ei enää kohtaa.

Jos joskus tulee jotain erikoista niin ostan irtonumeron. Seuraavana on leikkurin alla Roope-Setä-lehti, ei siinäkään ole enää hurraamista.

J. Karjalaisen tarina oli kökkö.

Itse peruin kestotilauksen pari vuotta sitten samasta syystä. Mutta jatkoin tilaamista kun löysin hyvän tarjouksen Sanomalta, 9kk 39€, à 1€ (on edelleenkin voimassa). Aku Ankan sivuilla tarjous taitaa olla 7kk 38€, à 1,27€.

Kyllä tuohon euron kappale hintaan niitä voi lunastaa. Eipähän ainakaan kokoelman keruu katkea kun on tullut haalittua lehtiä jo -60 luvulta lähtien.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #1355 : 30.05.2013 klo 09:56:30 »
Itse peruin kestotilauksen pari vuotta sitten samasta syystä. Mutta jatkoin tilaamista kun löysin hyvän tarjouksen Sanomalta, 9kk 39€, à 1€ (on edelleenkin voimassa). Aku Ankan sivuilla tarjous taitaa olla 7kk 38€, à 1,27€.

Kyllä tuohon euron kappale hintaan niitä voi lunastaa. Eipähän ainakaan kokoelman keruu katkea kun on tullut haalittua lehtiä jo -60 luvulta lähtien.

Minä tilasin Akkarin tuolla 7 kk tarjouksella johon sisältyi lisäksi Leirielämää kovakantinen sarjiskirja ja myös joku digiversio-sarjiskirja (jota olen selannut mutten vaan jaksa ruudulta sarjiksia tai kirjoja lukea). Lisäksi sain olkalaukunkin. Muutamia saamiani Aku Ankan numeroita olen lukenut sieltä täältä lähinnä Vicarit ja Barksit mutta muuten on kyllä nyky-Aku Ankan piirustajat suuria pettymysiä, samoin tarinointi...tuskinpa jatkan tilausta enää kun 7 kk kulunut.

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
« Vastaus #1356 : 30.05.2013 klo 15:52:10 »
Nää tilaajalahjakirjat ovat meille keräilijöille oikea päänvaiva. Tuotakin Leirielämää kirjaa olen metsästänyt muutaman kukkauden. Kerran oli huutonetissä ja hölmö menin häviämään huudon. Kyllä näitä pitäisi meidän muidenkin vanhojen tilaajien saada ostaa vaikka niitä uusille jaetaankin ilmaiseksi.
Hannibal

haplo

• Jäsen
« Vastaus #1357 : 30.05.2013 klo 17:59:00 »
Noita tilaajalahjakirjojahan näkee kirppareilla vähän väliä. Eivät tietystikään ihan heti niihin ilmesty, mutta kun malttaa muutaman kuukauden niin jo alkaa löytyä. Tota Leirielämääkin olen jo nähnyt.

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
« Vastaus #1358 : 30.05.2013 klo 18:11:02 »
Joo, ostetaan heti kun saadaan!
Hannibal

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1359 : 30.05.2013 klo 18:13:04 »
Sehän oli lainaus J. Karjalaisen suusta. Sen fanin asiantuntemuutta, ei toimituksen. Olisi tietty voitu oikaista.

Esimerkiksi Ankkalinnakkeesta löytyy Sanoma Magazinesin tiedote aiheesta, jossa melkein sama virhe toistuu olematta J. Karjalaisen lainaus. Siellä mainitaan Barksin luomiksi hahmoiksi Pelle, Roope ja Pulivari, joista viimeksi mainittu virheellinen väittämä.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1360 : 04.06.2013 klo 16:26:06 »
Nyt tätä lehteä pystyy lukemaan myös sähköisenä versiona  iPad:in kautta. Tässä linkki uutiseen: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/aku-ankka-ipadiin

Uusinta uutta uutista pukkaa:

Lainaus
Aku Ankka avaa upean digitaalisen sarjakuvapalvelun syksyllä 2013. Palvelussa on tarjolla kaikki Suomessa kautta aikain julkaistut Aku Ankka -lehdet, ja erilaisten hakuominaisuuksien avulla niiden selaaminen on silkkaa riemua.

Tule kehittämään Aku Ankka Lataamoa

Facebookin kehitysryhmään kuuluvat testikäyttäjien lisäksi Aku Ankan toimitus, palvelun kehitystiimi sekä Aalto-yliopiston asiantuntijat. Etsimme ensisijaisesti käyttäjiä, jotka pystyvät testaamaan sekä tabletti- että webversiota, mutta mukaan voidaan ottaa myös jonkin verran yksinomaan nettiversioon keskittyviä testaajia.

Timo

EO

• Vieras
« Vastaus #1361 : 11.06.2013 klo 01:10:17 »
Kyllä mun mielestä kansi, sivun juttu ja kaksi pidempää tarinaa + 1 sivuinen oli ihan hyvä suoritus. Lisäksi kun mukana oli Vicarin johtosarja ja Feriolin jatkis niin mun mielestä Sepen ja possujen juhlalehti oli onnistunut kokonaisuus.
Täytyy myöntää että toinen "pidempi" tarina meni pläräykseltä ohi. Silti, 2*4 sivua on tuhlausta kun molemmat vaatii sen turhan alustuksen ennen kuin tarinan jippo pääsee käyntiin.

Muistan vanhoista monivaiheisista Sepe-tarinoista parhaiten ne, joissa Sepe päämääräisesti yritti possujen tykö toistuvasti jonkin teeman mukaan. Teemoista osaan hatarasti nimetä erään tarinan jossa Sepe asioi jossain "gadget"-tyyppisessä kaupassa ostellen hieman Kelju K. Kojootin tapaan erinäisiä apuvälineitä. Moni apuväline oli hieman erikoinen, mutta käytössä niistä paljastui jotain epäkäytännöllistä.

Toinen tarina sisälsi pistetutkan, joka saattoi olla siihen aikaan olla huipputekniikkaa ja 90-luvulla luettuna hieman kornia mutta silti ihailtavaa. Tutka oli possuilla ja Sepe yritti saada possut ymmältä esim tuottamalla hyppykepillä pistesuoran, kun possut aattelivat että muodon pitäisi olla mutkikkaampi jos susi hyppi kepillä. Muita tapauksia en tarinasta muista, mutta niitä täytyi olla useampi, kun taas tämän vuoden lehdessä kukin tarina veti läpi hyvin pitkälti vain yhden alaidea per idea. Nimenomaan Sepe-tarinoissa nämä toistuvat alaideat olivat muinoin se kerma kakun päälle.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1362 : 13.06.2013 klo 10:10:05 »
Ilta-sanomien kesän ensimmäinen Aku-spesiaali (2,90) ilmestyi tänään. Jatkuu kesän yli koko loppuvuoden. Kevyttä kesätavaraa kevyin artikkelein ja 20 s, sarjista, visaa ja triviaa.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1363 : 13.06.2013 klo 14:53:36 »
Ilta-sanomien kesän ensimmäinen Aku-spesiaali (2,90) ilmestyi tänään. Jatkuu kesän yli koko loppuvuoden. Kevyttä kesätavaraa kevyin artikkelein ja 20 s, sarjista, visaa ja triviaa
Joo täällä kesälomaa viettämässä böndellä läheisessä ostarissa huomasin tuon Kesä-Akun...pakkohan se oli ostaa ja varmaan ostan noi 5 seuraavaakin lehteä. En ole kyllä kerennyt lukee niitä vielä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1364 : 19.06.2013 klo 19:20:04 »
Päivän lehti oli masentavan huono, Korhosen Turku-räpellys ja Rosa-kesä=booring!
Je suis alle kuuden euron pizza!