Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 575697 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #1335 : 10.04.2013 klo 19:48:31 »
KÄÄK! Uusin Aku Ankka eli 15/2013 sisältää normilehden lisäksi lähes yhtä paksun Taskariliitteen! Vaikka Taskariliitteeseen ei nyt nopeasti selailtuna mitäään helmiä olekaan eksynyt, niin niitä näyttää eksyneen normisivuille. Marco Rotaa ja Flemming Andersenin D-koodille tehtyä nelirivistä sarjakuvaa! Tämä näyttää hyvältä!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1336 : 10.04.2013 klo 19:54:01 »
KÄÄK! Uusin Aku Ankka eli 15/2013 sisältää normilehden lisäksi lähes yhtä paksun Taskariliitteen! Vaikka Taskariliitteeseen ei nyt nopeasti selailtuna mitäään helmiä olekaan eksynyt, niin niitä näyttää eksyneen normisivuille. Marco Rotaa ja Flemming Andersenin D-koodille tehtyä nelirivistä sarjakuvaa! Tämä näyttää hyvältä!

Sitä se pitkälti olikin.

Taskariliitteestä kävi ilmi, ettei tänä vuonna ilmeisesti nähdä Triplataskaria. Lokakuussa ilmestyy Tuplataskari ja lisäksi artikkelissa mainittiin "vuosina 2010-2012 ilmestyneet kolme Triplataskaria" sellaiseen sävyyn, että ainakin minä sain kutinan niiden jäämisestä vähintään täksi vuodeksi hyllyistä pois.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1337 : 10.04.2013 klo 23:15:31 »
400 ilmestyneen taskarin kunniaksihan olis pitäny tehdä se quadrupletaskari.  :P

Timo

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #1338 : 17.04.2013 klo 08:03:38 »
Uuh. Tuorein lehti ei voi olla huono, kun mukana aina yhtä hyvää Vicaria ja Barksia  :P

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1339 : 04.05.2013 klo 00:05:52 »
Alkaa olemaan taas tilauksen katkaisun paikka, ei mitään protestia ilmassa, mutta ei lehti vakuuta tällä hetkellä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

kuiskaaja

• Jäsen
« Vastaus #1340 : 04.05.2013 klo 11:03:51 »
Itsellänihän päättyi käytännössä lapsuudesta asti voimassa ollut tilaus tuossa pari viikkoa sitten. Ei ole keskiviikot enää entisensä, mutta jonkinlainen vastalause oli nyt esitettävä Rosa-kesälle sun muulle nykyhumpuukille.

Mutta ei omakaan lopettamiseni puhtaasti protestista johtunut; lehti ei vaan ole enää pitkään aikaan jaksanut kiinnostaa. Pari viimeisintä postilaatikosta pudonnutta lehteä odottaa esimerkiksi vieläkin lukemistaan ja toisaalta jo kertaalleen luettuihin lehtiin noin vuodesta 2009 lähtien ei ole tullut vielä kertaakaan palattua uudelleen. Vuosituhannen vaihteen lehdet sen sijaan ovat edelleen jatkuvassa "käytössä". Tiedä sitten, onko niissä vanhemmissa lehdissä jotain nostalgialisää, mutta tilanne on joka tapauksessa tämä. Rosa-kesä oli sitten se viimeinen pisara.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013 klo 11:06:22 kirjoittanut kuiskaaja »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1341 : 07.05.2013 klo 16:04:04 »
Nyt tätä lehteä pystyy lukemaan myös sähköisenä versiona  iPad:in kautta. Tässä linkki uutiseen: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/aku-ankka-ipadiin

Mitenkähän paljon tätä on nyt mennyt tätä kautta? Minkälainen on käyttäjäkokemus? Mulla kun ei tota helkutin lätkää vielä ole.

Timo

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
« Vastaus #1342 : 08.05.2013 klo 19:25:14 »
Uskoisin, että yksi melko painava syy printtilehtien määrien vähenemiseen on juuri näissä nykytekniikan laitteissa. Niiden määrä on kasvanut aivan räjähdysmäisesti viime aikoina. Olisi todella mielenkiintoista tietää kuinka moni lukee esim. Akua näillä härpäkkeillä.
Hannibal

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1343 : 08.05.2013 klo 20:22:02 »
Uskoisin, että yksi melko painava syy printtilehtien määrien vähenemiseen on juuri näissä nykytekniikan laitteissa. Niiden määrä on kasvanut aivan räjähdysmäisesti viime aikoina. Olisi todella mielenkiintoista tietää kuinka moni lukee esim. Akua näillä härpäkkeillä.
Itse en suostu lukee sarjakuvia mistään sähkölaitteesta. Lehti tai kirja olla pitää, mut mä olenkin muinaisjäänne keskiajalta vai oliko se jopa rautaaika.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1344 : 22.05.2013 klo 19:02:56 »
Viimeviikkoisen järkytyksen jälkeen Akkari palasi varsin mallikkaaseen ruotuun, kun sivuille oli painettu Vicaria sekä Sepen ja naskitrion vaiheista kertova historiikki. Tuli ihan vanhat, hyvät ajat mieleen.

Ensi viikolla luvassa on J. Karjalaisen Ankka-seikkailu.

Ja se viimeviikkoinen järkytyshän oli kanteen ympätty Loreenin hahmo, mikä kyllä on melko lähellä pyhäinhäväistystä. Viisusarjan viimeinen ruutu vaikutti siltä, että Arild Midthun pyrkii Rosaksi Rosan paikalle. Varsinkin Akun kasvot oli piirretty ihan kuin tarkoituksellisesti Rosaa kopioivaan malliin.

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #1345 : 22.05.2013 klo 20:59:23 »
Jonkun nyt on vain noustava mestariksi mestarin tyhjälle paikalle :-P

Luffymcankka

• Jäsen
  • Stand user
« Vastaus #1346 : 22.05.2013 klo 21:30:21 »
Viimeviikkoisen järkytyksen jälkeen Akkari palasi varsin mallikkaaseen ruotuun, kun sivuille oli painettu Vicaria sekä Sepen ja naskitrion vaiheista kertova historiikki. Tuli ihan vanhat, hyvät ajat mieleen.
Heh, olin sanomassa samaa mutta ehdit ensin. Tuli pieni flashback alakouluajoilta kun kymmenen vuotta sitten oli kannessa Sepe ja possut 70 vuotta. Tuohon aikaan kun Vicarin johtosarja oli hyvin yleinen (ja mainio) näky. Ei jättänyt tämäkään Vicarin sarja  kylmäksi. Olisin kuitenkin halunnut että Sepen 80-v juhlan kunniaksi olisi lehteen laitettu tuo 30-luvun sarja jossa Sepellä on kolme poikaa yhden sijaan. Onko sitä julkaistu 30-luvun jälkeen ollenkaan? Oliko tuo mukana siinä Silly Symphonies kirjassa joka tuli 90-luvulla?
Awaken, my masters!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1347 : 22.05.2013 klo 22:29:47 »
Heh, olin sanomassa samaa mutta ehdit ensin. Tuli pieni flashback alakouluajoilta kun kymmenen vuotta sitten oli kannessa Sepe ja possut 70 vuotta. Tuohon aikaan kun Vicarin johtosarja oli hyvin yleinen (ja mainio) näky. Ei jättänyt tämäkään Vicarin sarja  kylmäksi. Olisin kuitenkin halunnut että Sepen 80-v juhlan kunniaksi olisi lehteen laitettu tuo 30-luvun sarja jossa Sepellä on kolme poikaa yhden sijaan. Onko sitä julkaistu 30-luvun jälkeen ollenkaan? Oliko tuo mukana siinä Silly Symphonies kirjassa joka tuli 90-luvulla?
Joo Silly Symphonissa on noi Seura-lehdessä julkaistut 30-luvun "Kolmen pienen porsaan uudet seikkailut".
Sivu 85-100
http://coa.inducks.org/issue.php?c=fi/M%201996
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

EO

• Vieras
« Vastaus #1348 : 23.05.2013 klo 00:34:55 »

Itselle on nuo "hyvä ajat" tiedossa parin kilon perintöakkarien ja satunnaisten kirjastonäkkärien muodossa. Ei pahalla, ovathan ne kelpo luettavaa kun tietää niiden olleen vanhalta ajalta, joskus jopa unelmoin että olisin ollut lukemassa niitä painotuoreina. Mutta nyt kun pläräsin taas läpi 2010-luvun uusimman akkarin, vaikutti se äkkiseltään surkeimmalta vähään aikaan. Tämän ajan pirtaan.

Sen enempää parjaamatta, luen lehden tässä parin päivän sisään ja korjaan näkemykseni, mutta ensivaikutelma oli heikko.

Sepeä olisi toivonut enemmän kun kerran synttärilehti oli. Roope-sedässä teemanumerot on otettu haltuun viime vuosina mallikkaasti, vaikka kyseessä on vain kerran kuukaudessa ilmestyvä lehti. Kerran viikossa ilmestyvällä akkarilla luulisi olevan edellytyksiä riskeerata lukijakunnan tottumusten rikkomista tällaisessa harvinaisessa tapauksessa hieman intensiivisemmälläkin paketilla, kun ensi viikolla kuitenkin olisi taas luvassa normaalimpaa settiä.

Puolivillainen teemanumero on se pahin vaihtoehto. Paras olisi pyhittää iso osa lehteä teemalle, muttta pelkän "tekstiosion" käyttäminen aiheeseen ja sarjakuvasisällön pitäminen normaalina olisi kaikessa mitättömyydessäänkin parempi kuin parin sivun kiusoittelu.

Akkarin tilaus on muutenkin tässä taloudessa taas katkeamassa. Itse annoin katkaisu käskyn vaikken tilausta maksakaan. Jos maksaisin, saattaisin antaa mahdollisuuden, sillä kyllä akkaria lukee nykyisissä suvantovaiheissakin aamiaspöydässä mieluummin kuin rakennustarvikeliikkeen mainoslehtistä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1349 : 26.05.2013 klo 11:07:17 »
Sepeä olisi toivonut enemmän kun kerran synttärilehti oli. Kerran viikossa ilmestyvällä akkarilla luulisi olevan edellytyksiä riskeerata lukijakunnan tottumusten rikkomista tällaisessa harvinaisessa tapauksessa hieman intensiivisemmälläkin paketilla, kun ensi viikolla kuitenkin olisi taas luvassa normaalimpaa settiä.

Kyllä mun mielestä kansi, sivun juttu ja kaksi pidempää tarinaa + 1 sivuinen oli ihan hyvä suoritus. Lisäksi kun mukana oli Vicarin johtosarja ja Feriolin jatkis niin mun mielestä Sepen ja possujen juhlalehti oli onnistunut kokonaisuus.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"