Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 576765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Callipygia

• Jäsen
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #975 : 04.01.2012 klo 19:07:30 »
Täytyy toivoa että lehdessä on muitakin Superhessu-tarinoita kuin tuo.

Kannessa lukee: "Tammikuun sankari: Superhessu!", joten luulenpa, että homma menee niin, että tammikuun jokaisessa numerossa on yksi Superhessu tarina. Helmikuussa uusi sankari jne.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #976 : 04.01.2012 klo 19:15:18 »
Tämähän tässä juuri on ihan lähtökohtaisestikin ongelmana. Osuvimpia vaihtoehtoja ei voi ottaa, kun ehdokkaiden pitää olla (lähes) samalla viivalla...sitten siellä on tuollaisia ihan vaisuja hakuja. Ja näidenkin tunnettuudessa on suuria eroja. Vaikeaahan tuo toimitukselle varmasti on, mutta idea on vähän väsynyt luonnostaankin.
Topolino & Orazio Cavezza

haplo

• Jäsen
« Vastaus #977 : 04.01.2012 klo 19:17:19 »
Noin se varmasti on. Mutta kuinkahan olisi toiminut jos kaikki ehdokkaat olisivat olleet noita tunnetuimpia? Varmaankin olisi selvinnyt vain suosituin hahmo ja vaalit jääneet taka-alalle.

Kannessa lukee: "Tammikuun sankari: Superhessu!", joten luulenpa, että homma menee niin, että tammikuun jokaisessa numerossa on yksi Superhessu tarina. Helmikuussa uusi sankari jne.

Kas, en lukenut tekstiä ajatuksen kanssa. Mukavampi tietenkin jos näin on.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #978 : 04.01.2012 klo 20:44:59 »
No ei ole hyvä, ihan jo siitäkin syystä, ettei tuonnimistä hahmoa edes ole...Joo, tiedän, että Kuunoa tarkoitat, mutta ei sekään minusta oikein osu.

Miksi hahmon pitäisi olla homoseksuaali? Seksuaalinen suuntautuminen ei tosiaankaan ole ensimmäisiä asioita, jotka tulevat ainakaan minulle Haavistosta mieleen. Joviaali ja muita arvostava Pepi on ihan ok tähän. Ehkä hahmo voisi olla vähän fiksumpi (kuin koira). Sopivan sivistyneet Pelle (Peloton) ja Mikki olisivat olleet tavallaan hyviä vaihtoehtoja.

Simo Sisu on liian hyvä tyyppi, ei siis käy. Kaasikin aika kaukana. Musta Pekkakin on turhan sympaattinen. Kyllä Teppo Mulkk...eikun Tulppu taitaa olla se sopivin juntti tähän. Veli Nalle nuijan kanssa heiluvana tollukkana on myös ihan hyvä, tosin sopisi myös Lipposeksi. Palle Pulppu...nojoo, kelpo haku.

Soinin ja Lipposen olemuksessa on jonkin verran samaa, vaikka toistensa kimpussa ovatkin. Aku ja Tulppu?

Nämä ovat hyviä. >:D

Kieltämättä mielikuvat toimivat. Pikku-Pellekin on kyllä tavallaan sopivan omahyväinen kaveri.

Lauri Lokki oli minusta paras oivallus toimitukselta. Veli Kani tuli täälläkin toisena vaihtoehtona mieleen.

Ei tuo toimituksen versio kyllä kokonaisuutena ihan vakuuttanut. Liian monta yhdentekevää sivuhahmoa Barksin tarinoista. Lauri Lokki ja Teppo Tulppu parhaat onnistumiset, tosin viimeksimainittu oli kyllä aika itsestäänselvyys.
Joo Kuunoa tarkoitin...tuli pikku kirjoitusvirhe.
Noh en hirveesti tunne Haavistoa ja tiesin vain, että se on homoseksuaali, niin yritin etsiä sille vastinetta Ankkalinnasta. Niin Disneyhän pelkää kaikkea tämmöistä, joten homoa Ankkalinnasta saa etsiä ja ei taida löytyy...tietysti kaapissa olevat on erikseen.
Mulla oli toi Pelle Pelotonkin mielessä, mut annoin sen sitten Arhinmäelle.

Soinia kuvais Veli Nallen ja Teppo Tulkun risteytys!

Mun mielestä Aku ei sovi mihinkään ehdokkaaseen. Aku on liian agressiivinen, epäonnistuja ja äkkipikainen hermokimppu.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #979 : 04.01.2012 klo 21:52:24 »
Omituista muuten että vieläkin oli uusimman Ankan takasivulla Rosan Koottujen mainos "Tulossa". Ekat kirjat on jo tilaajilla ja käsittääkseni tilausaikaa piti olla vaan vuoden loppuun. Eikö tilauksia tullutkaan tarpeeksi, kun "jatkoaikaa" heltiää...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #980 : 04.01.2012 klo 21:55:34 »
Mitä jos ei olekaan tarpeeksi tilaajia.
Käykö silloin niin, että  2. ja 3. osaa ei tulekaan!!!
Silloin kyllä palautan tän boksin ja pyydän rahani takaisin!

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #981 : 04.01.2012 klo 22:05:47 »
ja varmana tulevat. elleivät tuu, nii saavat kuitenkin melko monen vihat niskaansa luulen ma.

Ei ne uskaltais  >:(

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #982 : 04.01.2012 klo 22:19:50 »
ja varmana tulevat. elleivät tuu, nii saavat kuitenkin melko monen vihat niskaansa luulen ma.

Ei ne uskaltais  >:(
Niin eihän ne viime aikoina ole hirveen hyviä päätöksiä tehnytkään. Ei ole kysymys uskaltamisesta vaan tyhmyydestä ja ammattitaidottomuudesta.

Mut varmaankin ton kirja-sarjan ilmottautumisen pitkittymisen syy johtuu siitä, ettei tarpeeksi tilaajia ole ilmestynyt. Ehkä kannattais tarkastaa sitä hintaa koko kirjasarjalle ja näitä kirjojahan on jo ihmisillä ja niissä nimmarit Rosalta. Miten saamme näihin uusiin kirjoihin nimmarit...Don Rosa menee kauppoihin nimikirjoitustilauksiin...saammeko viedä nämä kirjat sinne.
Sitten on Sanomien maine mm. Carl Barksin koottujen yhteydessä, ihmeelliset Don Rosan kootujen tilauslappu-sekoilut ja yhtiön sekava tilanne.

Kyllä moni miettii tarkkaan tilaako näitä kirjoja. Jotkut voivat harkita, että jos odottais amerikkalaisten julkaisevan samanlaista Don Rosa kokoelmaa ja ostaa sitten sen. No pitää odottaa ja ihmetellä mitä tuleman pitää...itse en ylläty Sanomien puolelta enää mistään.

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #983 : 04.01.2012 klo 22:24:11 »
Rosan kootuista esitteestä lainaten: Rajoitettu painos... Kun tilaajamäärä on selvinnyt ja painosmäärä lyöty lukkoon loppuvuodesta 2011...

Pidän tätä tilauksen "jatkoaikaa" vähän sarjan tilaajien pettämisenä - tavallaanhan on tilaajien etu että painosmäärä on pienehkö - mitä vähemmän tehdään, sitä harvinaisempi ja "arvokkaampi" sarja joskus on.

Nyt sitten jatketaan tilausaikaa vaivihkaa vaikka sadalla vuodella ja saadaan jotain viiden miljoonan kappaleen painos ja sarjasta tulee arvoton tusinakappale ja antikvaarien yleisin tuote  >:(

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #984 : 04.01.2012 klo 22:47:10 »
Noh en hirveesti tunne Haavistoa ja tiesin vain, että se on homoseksuaali, niin yritin etsiä sille vastinetta Ankkalinnasta. Niin Disneyhän pelkää kaikkea tämmöistä, joten homoa Ankkalinnasta saa etsiä ja ei taida löytyy...tietysti kaapissa olevat on erikseen.
Mulla oli toi Pelle Pelotonkin mielessä, mut annoin sen sitten Arhinmäelle.

Joo, aika vaikea etenkään "stereotyyppistä" homoa löytää Ankkalinnasta. Tosin sitä vähän hainkin, että ei Haavistokaan ole mikään muotiohjelmien joulukuusi vaan hänen olemuksestaan ja puheistaan ensimmäisenä ainakin minulle näkyvät ihan muut asiat kuin seksuaalinen suuntautuminen, jolla ei politiikan kanssa olekaan mitään tekemistä.

Mun mielestä Aku ei sovi mihinkään ehdokkaaseen. Aku on liian agressiivinen, epäonnistuja ja äkkipikainen hermokimppu.

Joo, ei sinällään sovi missään nimessä. Tuollainen taistelupari tuli vain mieleen, mutta ei se ollut tosissaan heitetty. (Mikä tässä keskustelussa sitten toisaalta on tosissaan heitettyä? ;D)
Topolino & Orazio Cavezza

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #985 : 05.01.2012 klo 05:30:05 »
Joo, aika vaikea etenkään "stereotyyppistä" homoa löytää Ankkalinnasta. Tosin sitä vähän hainkin, että ei Haavistokaan ole mikään muotiohjelmien joulukuusi vaan hänen olemuksestaan ja puheistaan ensimmäisenä ainakin minulle näkyvät ihan muut asiat kuin seksuaalinen suuntautuminen, jolla ei politiikan kanssa olekaan mitään tekemistä.

Joo, ei sinällään sovi missään nimessä. Tuollainen taistelupari tuli vain mieleen, mutta ei se ollut tosissaan heitetty. (Mikä tässä keskustelussa sitten toisaalta on tosissaan heitettyä? ;D)
Joo hauskaa leikkiähän tää on, mutta on mielenkiintoista etsiä Ankkalinnasta samankaltaisia hahmoja, näille tylsille pressaehdokkaille.

Meikä ei niin hirveesti seuraa politiikkaa, kun niiden puheisiin ei oikeesti voi luottaa. Olen aina käynyt äänestämässä, mutta nyt ekan kerran äänioikeuden saatuani, en pysty äänestää noista oikeista pressaehdokkaista ketään...en tee kompromisseja...se on kaikki tai ei mitään. Muutenkin nämä vaalit on tylsät...oikeesti ei voi vaikuttaa, kun kaikki tietää kenestä se pressa kumminkin tulee.
Mutta tähän Aku Ankan pormestarivaaliin kyllä vastaan. Valitsen sieltä vähemmän pahan ehdokkaan. Tähän voi oikeesti vaikuttaa, koska noista kuka tahansa voi voittaa...tässä on sekin hyvä puoli, että lapset saavat äänestää.
Oikeesti kannatan, että nuoret (k-15) saisivat äänestää...mutta toivoisin, etteivät vanhemmat johdattelisi lapsiaan äänestyksessä vaan, että nuoriso voisi antaa itse oman äänensä katsomalleen henkilölle.
Me aikuiset ollaan jo niin pahasti kalkkeutuneet ja suoraviivaisesti äänestetään määrättyjä henkilöitä. Nuoriso toimii sponttaanisti ja voivat vaihtaa edustajaa lennossa. Se toisi politiikkaan vähän uusia tuulia. Kaikki paska ei meniskään sellaisenaan läpi mitä politiikot suustaan päästävät...samaa ei voi sanoa meistä aikuisista.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #986 : 05.01.2012 klo 12:52:22 »
Joo hauskaa leikkiähän tää on, mutta on mielenkiintoista etsiä Ankkalinnasta samankaltaisia hahmoja, näille tylsille pressaehdokkaille.

Meikä ei niin hirveesti seuraa politiikkaa, kun niiden puheisiin ei oikeesti voi luottaa. Olen aina käynyt äänestämässä, mutta nyt ekan kerran äänioikeuden saatuani, en pysty äänestää noista oikeista pressaehdokkaista ketään...en tee kompromisseja...se on kaikki tai ei mitään. Muutenkin nämä vaalit on tylsät...oikeesti ei voi vaikuttaa, kun kaikki tietää kenestä se pressa kumminkin tulee.
Mutta tähän Aku Ankan pormestarivaaliin kyllä vastaan. Valitsen sieltä vähemmän pahan ehdokkaan. Tähän voi oikeesti vaikuttaa, koska noista kuka tahansa voi voittaa...tässä on sekin hyvä puoli, että lapset saavat äänestää.
Oikeesti kannatan, että nuoret (k-15) saisivat äänestää...mutta toivoisin, etteivät vanhemmat johdattelisi lapsiaan äänestyksessä vaan, että nuoriso voisi antaa itse oman äänensä katsomalleen henkilölle.
Me aikuiset ollaan jo niin pahasti kalkkeutuneet ja suoraviivaisesti äänestetään määrättyjä henkilöitä. Nuoriso toimii sponttaanisti ja voivat vaihtaa edustajaa lennossa. Se toisi politiikkaan vähän uusia tuulia. Kaikki paska ei meniskään sellaisenaan läpi mitä politiikot suustaan päästävät...samaa ei voi sanoa meistä aikuisista.

Tää on ehkä vaikee uskoo mut mä seuran politiikkaa :D
Siis katon kaikki vaalitentit ja luen lehtijutut ym. ja kiinnostaahan mua se Natokin jonkun verran. (politiikkaahan siinäkin on :D) Saatan mennä kans ens maanantaina sinne Tampere-talon vaalitenttiin jossa on ne kaikki ehdokkaat.
(Paitti Lipponen joka suuttu siitä lehtijutusta ;D)
MUN mielestä Soini vetää kyllä höplästä kaikkia "perus suomalaisia"
Kun se vetää ne asiat nii yksinkertasesti et "Nän pitäis tehdä joo rikollisuus kuriin heti"
Varsinki mummoihin näyttää tehoavan.
Amen.
Te ootte suurin osa ehkä erimieltä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #987 : 05.01.2012 klo 13:00:41 »
Keskustelu täällä alkaa mennä kohta "Vaalit ja äänestäminen" -osastoon.
Paitsi tietenkin jos pysymme Ankkalinnan vaaleissa  ;)
Harmi että Ankkalinnan Pamauksen politiikka-numero on loppu.

Timo

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #988 : 05.01.2012 klo 13:08:03 »
Keskustelu täällä alkaa mennä kohta "Vaalit ja äänestäminen" -osastoon.
Paitsi tietenkin jos pysymme Ankkalinnan vaaleissa  ;)
Harmi että Ankkalinnan Pamauksen politiikka-numero on loppu.

Timo

Juu huomasin :D
Sielä ollaan vielä paljon viisaampia, niin että en taida osallistua niihi keskusteluihi ;DD

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #989 : 05.01.2012 klo 13:56:14 »
No joo eiköhän tästä politiikasta ole jo höpisty tarpeeksi...ketä enää kiinnostaa, kun TV:stä tulee sitä tuutin täydeltä. Parempi pistää TV kiinni ja ruveta nauttimaan kunnon sarjakuvasta. Ei muuta kuin Aku Ankkaa lukemaan.