Arvostelu uusimmasta Akkarista.
AKU ANKKA: HIRMULISKOHAAVERI
Yllättävän hyvä tarina ollakseen norjalaisten tusinatekijöiden tuotos. Onhan tämä idealtaan ja tarinankulultaan niin perus kun olla ja voi, mutta toteutuksesta en löytänyt mitään huonoja tai ärsyttäviä puolia. Eipä tästä tosin mitään erityisen kehuttavaakaan löytynyt. Normipullaa.
7+
HESSU: KOTIKULMILLA
Ah, Noel van Hornin tarina! Tätä olen odottanut pitkään ja hartaasti. : ) Ei yllä aivan herran parhaimmistoon, mutta kyllä tämä erikoisuudellaan ja absurdiudellaan kunniamaininnan silti ansaitsee. Tämänkaltaisia käsikirjoittajia tulisi olla enemmän Akkarissa.
9½
ROOPE-SETÄ: TUTTU EURO
Hollantilaisskeidaa. Tuore ja hauska idea, mutta Jonkerille tyypillisesti huonosti toteutettu. Tarina on tylsä, liukuhihnamainen ja innoton. Sander Gulienin piirrostyyli on jotain kuvottavaa.
5½
AKU ANKKA: MOHENJO-DARON ARVOITUS
Myötähäpeällistä mukarosaa. Nærumin ja Løklingin pitäisi lopettaa käsikirjoittaminen kokonaan, sillä kyllähän tästäkin nyt hyvänen aika huomaa sen, ettei tuo kaksikko osaa tehdä seikkailutarinoita (jos nyt tarinoita ylipäätään). Aivotonta kohellusta sinne tänne maailmaan, välillä väännetään huonoa vitsiä yms.. Tämä tarina yrittää olla silkkaa Rosan matkimista, eikä onnistu siinä lähellekään (itse Rosankin tarinat ovat mielestäni huonoja). Tunnelmatonta roskaa. Olen edelleen sitä mieltä, että Midthunin upeat piirrokset ansaitsisivat enemmän - tässäkin näkyy kuinka häikäisevää hänen tussinjälkensä onkaan (sivu 29, ensimmäinen ruutu).
6
Noel van Horn on aliarvostettu nero.