Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 575764 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

devilis6

• Mr.Devilish
  • Jäsen
  • To Live Is To Die...
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #255 : 16.06.2006 klo 21:34:23 »
Mikä on Akkarijuttu, joka on jäänyt
mieleesi lapsuudesta. Ei siis välttämättä
koko story, vaan vaikka vain hahmo tai
se mitä hahmo sanoi jne...

Minulla se on ehdottomasti Hessun Puhuva Hammas.
Vieläkin tulee hyvät fiilikset ja karvat nousee pystyyn.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #256 : 17.06.2006 klo 11:52:18 »
Tutustuin Aku Ankkaan ensimmäisen kerran naapurissa jonne Aku tuli tilattuna. Ongelma oli että en osannut vielä lukea. Lehden ensimmäisen tarinan aloituskuvassa Aku ja pojat istuvat autossa mäenharjalla ja Aku sanoo jotain mikä jäi minulle ikuiseksi arvoitukseksi ja vaivaa minua vieläkin. En ilmeisesti älynnyt kysyä asiaa keneltäkään.
Toisaalta tuo kuva loi Aku Ankan ja yleensä sarjakuvan ympärille tiettyä mystistä ilmapiiriä jonka joskus vieläkin tavoitan ja joka sai minut aikanaan sarjakuvista kiinnostumaan.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #257 : 18.06.2006 klo 17:16:08 »
Lehden ensimmäisen tarinan aloituskuvassa Aku ja pojat istuvat autossa mäenharjalla ja Aku sanoo jotain mikä jäi minulle ikuiseksi arvoitukseksi ja vaivaa minua vieläkin.

Olisiko kyseessä Höpsismi-sarja? Se jäi kyllä erinomaisen hyvin minunkin mieleeni. Mutta "Kaappari-Kallen laivakello" (piirt. Strobl) oli ensimmäisiä todella vahvasti jytisseitä Ankkajuttuja, ilmestyi juuri niillä kieppein kun olin oppinut lukemaan.   
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Leo

• Jäsen
« Vastaus #258 : 19.06.2006 klo 16:35:26 »
Olisiko kyseessä Höpsismi-sarja?
Eihän Höpsismi-sarja ala ruudusta, jossa Aku ja pojat istuisivat autossa?

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #259 : 19.06.2006 klo 16:54:39 »
Lehden ensimmäisen tarinan aloituskuvassa Aku ja pojat istuvat autossa mäenharjalla ja Aku sanoo jotain mikä jäi minulle ikuiseksi arvoitukseksi ja vaivaa minua vieläkin.

Mites tämä tarina, missä Aku oli ollut kanafarmarina ja joutui naamioitumaan kun ajoi Omeletin (ent. Päivänpaiste) läpi, kun oli hukuttanut kaupungin kananmuniin? En ole varma noista kaupunginnimistä, mutta eiköhän joku pian kerro mikä tarina tuo on.

Niin, tuo Barksin tarina ei ole offtopicia, sillä se on yksi mikä jäi kersana hyvin mieleen. Kasvoin maalla ja ihmettelin että miten kananmunia voidaan kasata tuollaisiksi vuoriksi, no ehkä amerikassa osataan paremmin.

Aku rocktähtenä? Mäkin muistan sen tarinan, tosin tajusin sarjan pikku vitsit eli Elton Ankan (väännös David Bowiesta) ja Normaalijätkät (tietysti yhdistelmä nimistä Hassisen Kone ja Grand Slam) vasta myöhemmin. Akua viedään trukilla lavalle, jee!

Ehkä parhaiten mieleen jäi Murryn(?) piirtämä Hessun soolojatkis, jossa Hessu yrittää viedä professorille tämän unohtaman salkun, mutta joutuukin rahtilaivaan ja lopulta autiolle saarelle - jonne proffa oli yrittänyt paeta Hessua. Oli siistii ku katepillari ajo palmuun ja sit ne taipu ja ampu konnia kookos pähkinöillä jee!
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Holle

• Jäsen
« Vastaus #260 : 19.06.2006 klo 17:05:31 »
Ei ole kumpikaan noista sarjoista. Tuolla tavalla alkavia sarjoja on mielestäni useitakin. Sellainen mielikuva on että alhaalla kauempanä näkyi kylä, kaupunki, lomapaikka tai vastaava? En mene vannomaan että varmuudella tunnistaisin vaikka näkisinkin.
Ehkä vielä joskus selvitän tuon mysteerin.
Sarjakuvat ja kuvitus

Duckster

• Jäsen
« Vastaus #261 : 19.06.2006 klo 17:30:12 »

Ei ois Holle tämä?
http://coa.inducks.org/story.php/x/W+WDC+204-01

laureline

• Vieras
« Vastaus #262 : 19.06.2006 klo 17:33:14 »
Tutustuin Aku Ankkaan ensimmäisen kerran naapurissa jonne Aku tuli tilattuna. Ongelma oli että en osannut vielä lukea. Lehden ensimmäisen tarinan aloituskuvassa Aku ja pojat istuvat autossa mäenharjalla ja Aku sanoo jotain mikä jäi minulle ikuiseksi arvoitukseksi ja vaivaa minua vieläkin.
Aku sanoo: "Hengittäkää syvään raikasta vuoristoilmaa" Ellen erehdy.  Kerro vielä suunnilleen akkarin vuosi ja ehkä vuodenaika, oliko akkari silloin uusin, vai jo jonkun viikon vanha.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2006 klo 17:34:48 kirjoittanut laureline »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #263 : 19.06.2006 klo 17:56:55 »
Minusta Sunien seitsemän kaupunkia (AA 9-12/81), lähinnä sen loppukohtaus jäi vaivaamaan vuosiksi. Loppu oli teemoiltaan nuorelle mielelle liian haastava käsiteltäväksi, siksi se kai jäikin parhaiten mieleen. Siinähän ihmisen ahneus tuhoaa kaiken niin perusteellisesti, että jopa tieto ihmeellisistä aarteista katoaa.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #264 : 20.06.2006 klo 19:56:00 »
Aku sanoo: "Hengittäkää syvään raikasta vuoristoilmaa" Ellen erehdy.  Kerro vielä suunnilleen akkarin vuosi ja ehkä vuodenaika, oliko akkari silloin uusin, vai jo jonkun viikon vanha.

Laitoin tuosta jo sinulle viestiä.
Kyseinen lehti on kuusikymmenluvun alkupuolelta. Aloitin jo kirjastossa salapoliisintyön. Samanlaisia kuvia on varmaan useita. Selasin testimielessä läpi yhden neljännesvuosikerran 80-luvulta ja jo siinä oli kaksi tuntomerkit täyttävää aloituskuvaa.
Ilmoittelen jos löydän etsimäni.
Sarjakuvat ja kuvitus

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #265 : 20.06.2006 klo 22:18:09 »
Kyllä se on Kultaa ja kalavelkoja (AA 1983/48-50). Jossain mielen perukoilla se kummitteli ennen kuin joskus 90-luvulla luin Minä, Roope-setää, jossa sama tarina on julkaistu. Sitä lukiessa yhtäkkiä tajusi, että tämä on se juttu. Vaikka 4-vuotiaana ei paljon tarinasta tajunut, niin silti Roopen ja vanhan vetokoiran ystävyys oli jäänyt mieleen. Sniff.

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #266 : 22.06.2006 klo 02:38:54 »
Muistan vain yhden ruudun jossa joku veljenpojista hyppää jostain majasta ja huutaa "IKKI VIKKI JU-HAA".  sitä tuli sitte käytettyä taisteluhuutona useissa eri tilanteissa, joskus vieläkin.
Tilulilulii.

SamiK

• Uusi jäsen
« Vastaus #267 : 03.08.2006 klo 21:48:03 »
Lainaus
Kivettävä säde on ainoa Aku Ankka -sarja joka tuntui minusta lapsena jotenkin pelottavalta.  En muista sitä tarkalleen mutta jotain kaameaa siinä oli.

Mä en siis ookaan ainoa :) Akuissa ei ollu koskaan mitään pelottavaa paitsi tää sarja. Mä tosin muistan selkeesti mikä siinä pelotti: se isompi kivetyskone kaikkine ulokkeineen. Jäi kai joku trauma koska minusta se on edelleen pelottavan näköinen :-[

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #268 : 03.08.2006 klo 22:41:18 »
Kivettävän Säteen pelokkuus tulee miusta (ehkä) siitä, että
1) Kone ei diskriminoinut ketään. Roopenkin immuunius oli täysin mysteerinen ennen loppua.
2) Kaaliproffa oli täysin hullu, mutta silti esitettiin lähinnä harhautuneena.
3) Se isompi kone lonkeroineen muistutti jonkinlaista jättikokoista hyönteistä, ja jättikokoisista hyönteisistä ei, väittäisin, pidä kovinkaan moni.

Klassinen "hullu tiedemies"-tarina, siis. Toisinsanoen: Hyväkin ihminen voi harhautua pakkomielteensä takia niin, että päätyy satuttamaan muita - vakavastikin. Ei mitenkään ihmeellistä, että tuo tuntui miustakin lapsena pelottavalta: Vaikka tarinaa ei ehkä analysoinut suuresti, alitajuisesti lapsi(kin) huomaa tällaiset seikat.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #269 : 16.11.2006 klo 10:27:10 »
Eilen tulleessa Akussa oli Taikaviitta ensimmäisen kerran, aika ovelaa. Superhessukin, harvoin nähty hahmo nykyakkarissa. Herlokki Solmunen takaisin!