Kirjoittaja Aihe: Dusty Rogerin seikkailut  (Luettu 3863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AapoK

• Jäsen
Dusty Rogerin seikkailut
« : 25.04.2006 klo 17:32:13 »
Päivää. Olen Aapo Kukko, alias vääpeli Körmy. Ikää on 14 vuotta ja asustelen Oulussa. Hauska tutustua.

Viime syksynä sain päähäni aloittaa piirtämään tietokoneella. Käsillä työnteko onnistui, mutta kaipasin uusia haasteita. Nyt olen piirtänyt Dusty Roger-nettisarjakuvaa jo jonkin aikaa perus-Paintilla hiiri apuvälineenä. Töitäni on koottu eräälle nettisivustolle, jonka linkki on tässä viestissä. Siellä on kaksi valmista seikkailua ja yksi keskeneräinen, jota jatkan parhaillaan. Piirtämistahti on n. 1-3 kuvaa päivässä, joten yksi tarina vaatii kauan aikaa ja hyvän käsikirjoituksen.

Mutta nyt lukija kysyy, kuka on Dusty Roger? Hän on amerikkalainen kersantti, joka seikkailee toisessa maailmansodan vaarallisessa maailmassa. Dusty on perin patrioottinen jenkki, jonka piirteinä on suussa roikkuva sikari ja leuassa oleva ainainen parransänki. Lisäksi Roger on hieman naisiin ja väkijuomiin menevä, joten se aiheuttaa välillä ongelmia.
 Hänen ystävänsä, RAF:n lentäjä Billy Osgood on yleensä mukana seikkailemassa ja joutuukin hätyyttelemään toveriaan pois epäolennaisesta. Kunnon britin tapojen mukaan Billy nauttii aina teensä viideltä ja on kunnollinen herrasmies, joka saakin Dustyn yleensä ihmettelemään.
Vihollisina ovat yleensä ilkeät natsit, mutta nyt meneillään olevassa tarinassa on mukana japsit. Tiukkaa tilannetta siis riittää pitkin ja poikin. Tunnelma on Korkkariakin tiukempaa ja huumori erilaisempaa.

Lopuksi haluan toivottaa hyviä lukuhetkiä sarjakuvani parissa. Olisi mukava lukea kommentteja työstäni ja niitä voitte laittaa tähän ketjuun. Kaikki kehuista kritiikkiin kannustaa minua jatkamaan tätä entistä enemmän.

Olkaa hyvä! Lopuksi itse linkki...

http://www.dustyroger.se8.org/

-Aapo

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
Re: Dusty Rogerin seikkailut
« Vastaus #1 : 25.04.2006 klo 21:17:08 »
Näin komeaa jälkeä ja neljätoistavuotiaana.. piru vie! :o

Mitä ohjelmaa olet käyttänyt piirtämiseen? Epäilemättä käytät piirtopöytää.. vai? Jos niin on, niin testaa Photoshopia ja viivan paksuuden vaihtelua ääriviivoissa niin johan alkaa syntyä vielä tuplasti komeampaa jälkeä. :)

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #2 : 25.04.2006 klo 21:45:22 »
Itse asiassa minä en käytä piirtopöytää, vaan ihan normaalia pelikäytössäkin olevaa hiirtä ja Wintoosan perus-Paint on siis ohjelma. Eri ohjelmia olen kokeillut, mutta en ole niihin paljoa perehtynyt. Voisin kylläkin alkaa käyttämään jotain toista ohjelmaa, kunhan opettelen ensin käytön...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 26.04.2006 klo 00:54:01 »
Itse asiassa minä en käytä piirtopöytää, vaan ihan normaalia pelikäytössäkin olevaa hiirtä ja Wintoosan perus-Paint on siis ohjelma.

....
....
Ei kadotuksen syöveri. Hiirellä? Tiedätkö jos et pehmene sinä menet vielä pitkälle.
Ystävän sana, tee sarjakuvia niin paljon kuin ehdit. Ikäsi huomioon ottaen tämä on harvinaisen hyvää sarjakuvaa.
Tämä piristi.
Vingu vanhemmilta tasoskanneri ja piirtopöytä. Lue uudestaan ilmiselvästi rakastamasi korkkarit ja päälle vielä Geoffrey Reganin Päin mäntyä-kirja sotilaallisista tunaroinneista.
Sekoita kunnolla. jäämme odottamaan.
Hiirellä?

Sika

• Jäsen
« Vastaus #4 : 26.04.2006 klo 12:40:33 »
Todella hyvää jälkeä hiirellä piirretyksi ja vielä paintilla. Kannattaa muuten etsiä semmoinen versio open canvasista kun 1.1 se on vanha mutta hyvä ja ilmainen vielä. Takaan että tulee parempaa jälkeä kuin paintilla.

Olen itse vähän surullinen kun lopetin piirtämisen pitkäksi aikaa 12 vuotiaana ja jatkoin joskus 6 vuotta myöhemmin. Voisin olla nyt lahjakaskin piirtäjä. Eli sinun kannattaa vain piirtää ja vielä vähän piirtää. Ja todellakin osta se wacomi.

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #5 : 05.06.2006 klo 22:11:16 »
Laitetaas tämäkin nyt sitten tänne...

Elikä tässä on tällainen vaatimaton wallpaper. Saa laittaa koneelle, ken haluaa.

-Aapo

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #6 : 05.06.2006 klo 22:11:50 »
Ei oo totta: Linkki unohtui. Nyt on dementia tullut poikaparalle...

http://img207.imageshack.us/img207/8438/dustytausta10pv.jpg