Päivää. Olen Aapo Kukko, alias vääpeli Körmy. Ikää on 14 vuotta ja asustelen Oulussa. Hauska tutustua.
Viime syksynä sain päähäni aloittaa piirtämään tietokoneella. Käsillä työnteko onnistui, mutta kaipasin uusia haasteita. Nyt olen piirtänyt Dusty Roger-nettisarjakuvaa jo jonkin aikaa perus-Paintilla hiiri apuvälineenä. Töitäni on koottu eräälle nettisivustolle, jonka linkki on tässä viestissä. Siellä on kaksi valmista seikkailua ja yksi keskeneräinen, jota jatkan parhaillaan. Piirtämistahti on n. 1-3 kuvaa päivässä, joten yksi tarina vaatii kauan aikaa ja hyvän käsikirjoituksen.
Mutta nyt lukija kysyy, kuka on Dusty Roger? Hän on amerikkalainen kersantti, joka seikkailee toisessa maailmansodan vaarallisessa maailmassa. Dusty on perin patrioottinen jenkki, jonka piirteinä on suussa roikkuva sikari ja leuassa oleva ainainen parransänki. Lisäksi Roger on hieman naisiin ja väkijuomiin menevä, joten se aiheuttaa välillä ongelmia.
Hänen ystävänsä, RAF:n lentäjä Billy Osgood on yleensä mukana seikkailemassa ja joutuukin hätyyttelemään toveriaan pois epäolennaisesta. Kunnon britin tapojen mukaan Billy nauttii aina teensä viideltä ja on kunnollinen herrasmies, joka saakin Dustyn yleensä ihmettelemään.
Vihollisina ovat yleensä ilkeät natsit, mutta nyt meneillään olevassa tarinassa on mukana japsit. Tiukkaa tilannetta siis riittää pitkin ja poikin. Tunnelma on Korkkariakin tiukempaa ja huumori erilaisempaa.
Lopuksi haluan toivottaa hyviä lukuhetkiä sarjakuvani parissa. Olisi mukava lukea kommentteja työstäni ja niitä voitte laittaa tähän ketjuun. Kaikki kehuista kritiikkiin kannustaa minua jatkamaan tätä entistä enemmän.
Olkaa hyvä! Lopuksi itse linkki...
http://www.dustyroger.se8.org/-Aapo