Jotkut eivät tosiaan arvosta omaperäistä lähestymistapaa. "Kaiken pitää olla just ja prikuulleen silleen ku mä haluun" -ajattelutapa on aika syvältä.
Mun mielestä esim. Don Rosa on aika huono piirtäjä, sen saan toki sanoa, mutta en nyt häntäkään umpisurkeaksi alkaisi luonnehtimaan. En vain pidä, that's it, sellaista se on. Eri makutottumuksistahan tässä on pohjimmiltaan kyse.
Don rosalla on muuten hieman samanlainen lähestymistapa piirtämiseen kuin Todd McFarlanella. Kummatkin yrittävät peittää taitamattomuutensa ylityöstetyllä piirroksellisella tilpehöörilä. Monet tähän vipuun tuntuvat menevänkin.
Korhonen sentään osaa pelkistää.
Tällä ketjulla on enemmän potentiaalia tappeluketjuksi kuin sillä itsellään...
Itse pidän että pystyn erottamaan hahmot toisistaan enkä voi sotkea autoa ja lentokonetta keskenään.
En ole paljoakaan Korhosta lukenut, mutta en sen perusteella voi sanoa ketjun nimeä oikeutetuksi.
Don Rosa ja McFarlane ovat myös mielestäni hyviä piirtäjiä, jos joku haluaa niitä lyömäaseena minua vastaan käyttää. Ovat minut vivunneet.
Lainatakseni Seppo Heikinheimoa: Saako ainoastaan lehmä arvostella maidon laatua?
No ei ainoastaan lehmä saa arvostella maitoa. Mutta se että jollain yhdellä henkilöllä on laktoosi-intoleranssi ei tarkoita että maidon myynti pitää kaikilta lopettaa.
Saahan sitä kuvitella olevansa axis mundi. Yleensä silloin vain osoittaa olevansa lähes sama fraasi. Ensimmäisestä sanasta vaihtuu vain kaksi kirjainta.
Subjektiivinen maku ja sen osoittaminen on aina sallittua. Oman maun asettaminen oletusarvoisesti muiden yläpuolelle on veren kerjäämistä nenästä.