Kirjoittaja Aihe: Kemi 2006 osallistumiskuvat  (Luettu 22171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
Re: Kemi 2006 osallistumiskuvat
« Vastaus #15 : 09.04.2006 klo 16:11:46 »
Joo, ei noista nyt ole tarkoituskaan albumillista matskua pykätä. ;D 15 strippiä olen tähän mennessä tehnyt ja ne lähtivät Kemiin. Jos vielä tekis viisi lisää niin voishan sitä Ilta-Sanomiin yrittää, mutta ans kattoo ny. Eiköhän se sitten siinä olisi.

Tämä nyt esillä oleva strippi pohjautuu muuten ihan tosielämän keskusteluun viime sarjisfestareilta, "rokkistara" vain oli eräs tälläkin foorumilla vaikuttava sarjakuvapiirtäjä. ;)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #16 : 09.04.2006 klo 16:14:54 »
Tarjoa ihmeessä Iltikseen.
Nehän jopa maksaakin ihan jotakin rahaa.

Tuukka S:
Strippien ideat edellyttäisivät mielestäni viimeistellympää tai ainakin ilmeikkäämpää piirustustyyliä. Mä hyydyin stripin numero 5 kohdalla.

Kokeile sivellintä tai tussiterää, jotta sarjakuvastripeistä tulisi mielenkiintoisemman näköisiä.
.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2006 klo 16:31:27 kirjoittanut tertsi »

Holle

• Jäsen
« Vastaus #17 : 09.04.2006 klo 22:19:32 »
T.Saturin  kuvat sain luettua loppuun mikä on hyvä merkki.
Mukana muutama hyvä idea , joissain oli selittelyn makua ja samalla liikaa tekstiä. Jos piirrostyyli on simppeli pitäisi hahmojen olla varmemmin piirrettyjä. Mutta sehän varmaan järjestyy ajan myötä
............
"Luova" luokka on varmempi ja toimii yksittäisenäkin . Voi kuvitella että vahvistuu useamman stripin ryhmässä. Toisaalta Grezenin esitykset ovat olleet sen verran asiallisia että tämä jää niiden joukossa vaisummaksi.
Teknisenä yksityiskohtana korjaisin kuplien asettelun. Olisin myös puolittanut kaikki repliikit.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

laureline

• Vieras
« Vastaus #18 : 09.04.2006 klo 23:22:09 »
Arvelluttaa otsikkoni kielioppi, mutta joka tapauksessa. Yleisön pyynnöstä, tässä niitä.
Tuukan hahmot ovat mielestäni toimivia ja jämäköitä... ne pysyvät kuosissaan ruutu ruudulta. Yleisin ongelmahan stribeissä on hahmojen "velttous" tai "löysyys" varsinkin vasta ideoiduista hahmoista on vaikea saada aluksi toimivaa ruutu ruudulta, koska piirtäjä ei ole vielä harjaantunut piirtämään eikä sisäistämään hahmoa... Oliot ovat mielestäni sopivan simppelisti piirretty juuri stribesarjaan, ehkä viivaa voisi hieman elävöittää esim vahvistamalla joitakin mutkia ja kaarteita. Nyt ne ovat vähän "onttoja"  Idea ufo-olioista on hyvä.. ne eivät ole kuitenkaan eksyksissä maan päällä omalta planeetaltaan vaan tietävät mitä tekevät, ovat sopivan pirullisia. 8] Mielestäni ainesta kehittelyyn!  Grezenin hahmoista vielä: Kannattaisi piirtää joko jämptisti hahmot samaan kuosiin tai sitten reilusti "huonopiirtää" eli joko tai, nyt ne ovat vähän puolitekoisia, eikä katsoja tiedä onko se tahallinen tyylikeino vai taidon puutetta.  :)
« Viimeksi muokattu: 09.04.2006 klo 23:25:38 kirjoittanut laureline »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #19 : 09.04.2006 klo 23:50:54 »
eikä katsoja tiedä onko se tahallinen tyylikeino vai taidon puutetta.  :)

Heh, joo, kyllä se on ihan taidon puutteesta johtuva tahallinen tyylikeino! ;D

HEsko

• Vieras
« Vastaus #20 : 10.04.2006 klo 12:35:46 »
Osallistuin strippikisaan viidellätoista sivulla seuraavaa:
(Varoitus! Sisältää kirosanoja ja pippelin. )
http://www.happyhorsecomics.com/hannu/kollegat.gif

Muita en näytä. Lukekaa myrkkyä jos kiinnostaa.

PS. Oikeesti tykkäsin Villen muslimijutusta, muuten tää
on totista totta koko juttu.

laureline

• Vieras
« Vastaus #21 : 10.04.2006 klo 13:19:18 »

Muita en näytä. Lukekaa myrkkyä jos kiinnostaa.

Erittäin mielenkiintoinen sivu sarjakuvataiteilijan oikeasta elämästä ja vaikeuksista saada piirroksiaan julkaistuksi. Piirrostyyli on mielestäni omaperäinen, toimiva ja omalla tavallaan eleganttia. Tekstaustyyli tosi hyvä. Porkola oli näköinen, päähahmosta en tiedä kuvasiko varsinaisesti ketään olemassaolevaa henkilöä, mutta hyvin näköinen oli sekin. Ehkä pippeleitä olisi voinut piirtää sitten reilusti enemmän, jos kerran sille linjalle lähtee.  Onnea ja menestystä jos olet tämän laittanut Kemiin. Hieno ja kaikenkattava teos. 10 pistettä sekä sisällölle että ulkoasulle. 8]

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #22 : 10.04.2006 klo 15:48:05 »
Strippien ideat edellyttäisivät mielestäni viimeistellympää tai ainakin ilmeikkäämpää piirustustyyliä. Mä hyydyin stripin numero 5 kohdalla.

Kokeile sivellintä tai tussiterää, jotta sarjakuvastripeistä tulisi mielenkiintoisemman näköisiä.
.

Olisit nyt jatkanut vaan. Paranevat loppua kohden. :) Mutta joo.

Olen "kokeillut" hivenen sivellintä, vain siten, että katsonut millaiselta tuntuu kädessä ja millaista jälkeä tulee mutta siinä se sitten on ollut. Olen päättänyt käyttää tusseja.

Ja vielä: Minulla on hyvin epävakaa käsi ja jälki varmaan onkin epävarmaa. Luojan kiitos, että tietokoneella saa viimeisteltyä jälkeä ja vedettyä huti viivoja pois.

Onhan tämä kohtalaisen tuore harrastus vielä, joten en odotakaan saavani mitään überkehuja. Hyvä että tulee rakentavaa kritiikkiä. :) Ajan ja kovan työn kanssahan tässä homassa vain voi edetä.

EDIT:// Viivoitinta en ole pahemmin käyttänytkään kuin ulkoreunojen tekemiseen ja mielelläni teen ne viivoittimella jatkossakin. Rasterointi taas... En mielelläni lähde kikkailemaan sen kanssa. Siinä on omat ongelmansa. On kyllä "värittömyydestä" mainittu aikaisemmin, mutta minun mielestäni taas enempää väriä ei tarvita. Lisään mustaa joihinkin strippeihin jos tausta ja/tai yksityiskohdat kaipaavat.

Vaihtoehtoisesti: Olen harkinnut pistää koko sarjan väreiksi. En ole päässyt vielä yhteisymmärrykseen itseni kanssa että minkä väriseksi kukakin ja mikäkin tulee.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 klo 16:01:12 kirjoittanut Tuukka Saturi »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #23 : 10.04.2006 klo 15:55:16 »
HEskolla oli aivan mainio duuni. Sopivalla tavalla just Myrkky-henkistä (paitti että paljo parempaa). Sulla on aika laaja repertoaari sarjakuvassa: hieno homma, ettet ole yhteen tyyliin jumittunut.

Pippelikin on aina plussaa! :-*

Tuukalle vielä: Joo, sun stripit tosiaan parani loppua kohti huomattavasti. Sehän tässä sarjakuvahommassa kivaa onkin, että kaikki harjoitteleminen ja tekeminen on aina edistystä, ja oman kehittymisensä ja jäljen paranemisen huomaa aika nopeasti.

Tee nyt vaikka seuraavaksi jotain juttua noihin Kvaak-haasteisiin. Itse olen ainakin kokenut ne ja niistä saadut kommentit oikein hyödyllisiksi. :)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 klo 15:58:19 kirjoittanut Grezen »

Sika

• Jäsen
« Vastaus #24 : 10.04.2006 klo 16:00:30 »
Grezen: mukavan näköistä ruutua, voisit näyttää meille lisää näitä. Yleensä stripit ei ole mistään kotoisin ennen kun on lukenut niitä pari kymmentä. Pidän tapeteista. HYVÄ!

Heskolla: ammattimaista jälkeä. En olekkaan myrkkyä lukenut aikoihin ehkä tässä joskus nappaan sen kainalooni kaupasta(en siis varasta) Itse en tuntenut kyseisiä herroja sarjakuvasta, paitsi nyt rannan ,mutta idea avautui silti.

Tuukalla ihan hyvää sarjakuvaa. Jopa taisin hymähtää hiljaa mielessäni osalle. Ja se on jo hyvin.Taisi olla tämä jossa menee avaruusolioiden nimet sekaisin. Jotkut taisivatkin sanoa tämän saman eli hahmoja voisi kehittää hieman omaperäisemmiksi ja enemmän mustaa kehiin tai harmaata.
Mutta hyvä näinkin. Itse en saa aikaiseksi minkäänlaista sarjakuvaa, mutta ehkä vielä joskus....(menee masentuneena pois)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 klo 16:03:55 kirjoittanut Sika »

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #25 : 10.04.2006 klo 16:03:22 »
Sehän tässä sarjakuvahommassa kivaa onkin, että kaikki harjoitteleminen ja tekeminen on aina edistystä, ja oman kehittymisensä ja jäljen paranemisen huomaa aika nopeasti.

Kunnes pikkuhiljaa jämähtää toistamaan itseään ja tekemään kaiken aina vain tylsemmin ja huonommin. Phah.

laureline

• Vieras
« Vastaus #26 : 10.04.2006 klo 16:09:24 »
Kunnes pikkuhiljaa jämähtää toistamaan itseään ja tekemään kaiken aina vain tylsemmin ja huonommin. Phah.
Ei noin saa ajatella. Ole taiteilija Prkl !!  >:( Yleensä  (oli se sitten sarjakuva- tahi yleensäkin kuvataidetta) taiteilija jämähtää tekemään samaa silloin kun huoma että joku tietty juttu menee juuri noin kaupaksi. Monet eivät uskalla uudistua tai muuttaa tyyliään siinä pelossa että heitä ei enää tunnistettaisi töidensä perusteella, eikä hynää tulekaan... eikä kukaan tykkääkään... Oikea taiteilija ottaa riskejä. "Oikean taiteilijan ja minun ero on se, että minä olen oikea taiteilija.  ;D  ::) Hali hali.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #27 : 10.04.2006 klo 16:25:40 »
Tee nyt vaikka seuraavaksi jotain juttua noihin Kvaak-haasteisiin. Itse olen ainakin kokenut ne ja niistä saadut kommentit oikein hyödyllisiksi. :)

Voit luotta että olen heti mukana eturivissä, kun olen saanut skannerini. :) Se minulla on ollut pahimpana esteenä tavaran esittämiseen. Tilasin skannerin vasta viime perjantaina, ja varmaan tällä viikolla jo tulee. Toivottavasti.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #28 : 10.04.2006 klo 16:31:52 »
PS. Oikeesti tykkäsin Villen muslimijutusta, muuten tää
on totista totta koko juttu.
Syvälle sinuun on kylvetty taiteen siemen, joka on näämmä itänyt, ja voit jo pian alkaa nauttia sen hedelmistä, Porkolan ohella tietenkin. Siinä vaiheessa kun oot Kankaanpään koulusta sujut, voit alkaa lapioida rahaa tojotan konttiin.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #29 : 10.04.2006 klo 20:34:04 »
No tässä tulee nyt sitten koko satsi.

Ruzaccholle krediitit strippejen 4, 7 ja 14 ideoista. :)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 klo 21:58:33 kirjoittanut Grezen »