Kirjoittaja Aihe: Nemi  (Luettu 137977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Nemi
« Vastaus #240 : 12.06.2008 klo 18:28:29 »
Aa.

Filosofiasi fiilistelee fundamentalistisesti.
Nemi kun on funkkista. Ei vain funkya, vaikka anglismina fun onkin.
Fennoskandeille ei mikään muu faabeli uppoa.
Ollaan liian fakkiintuneita filosofointiin mutta Nemin fenotyyppi luovii ohi sen.
Tunnistettava fenomenologia auttaa ymmärtämään fatalismin tarkoituksettomuuden.

Ja sama hienostelematta(ja ilman F-kirjaimen ylikäyttöä) : Nemin voimavara on siinä että kuvaa yhteispohjoismaista yhteiskuntaa sellaisena kuin se on koko ajan muistaen Mitä Oscar Wilde sanoi:
"jos kerrot totuuden kerro se niin että muut nauravat tai he tappavat sinut"

Nemi on tekijänsä... kypsyessä(?)/kyynistyessä(?)/Vanhetessa(?) tullut jossain määrin julistavammaksi. Mutta jos sarjan päihteiden käytössä mennään liiallisuuksiin ei vikaa kannata etsiä tekijästä, vaan vaikkapa ihan sarjakuvien ulkoisesta maailmasta.
Sillä Nemi ei ainakaan minusta ihannoi vaan satirisoi. Ero on pieni, mutta merkittävä.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #241 : 12.06.2008 klo 19:19:30 »
Sillä Nemi ei ainakaan minusta ihannoi vaan satirisoi. Ero on pieni, mutta merkittävä.

Nemin kaveri Sini on usein saanut silloin puheenvuoron, kun on haluttu välittää jotain vakavampaa sanomaa. Ehkä se johtuu siitä, että jos Nemi sanoo jotain "tärkeetä", kukaan ei tiedä onko se sarkasmia, ironiaa, ivaa, ilkeilyä, teeskenneltyä kiltteyttä vaiko sitten ei.

Kemppuli

• diggari
  • Jäsen
« Vastaus #242 : 31.08.2008 klo 11:40:24 »
Oon päättänyt ostaa tästä lähtien vain kovakantisia Nemi-kirjoja, niissä kun sarjikset on ilmestymisjärjestyksessä ja suomennokset parempia. (Oon pikkuhiljaa myynyt/antanut pois niitä Nemi-albumeja mitä on tullut aiemmin ostettua.)
Mun mielestä hölmöin suomennosvirhe Nemissä on toistaiseksi ollut sellaisessa stripissä, missä Nemi on joko juuri värvätty verenluovuttajaksi tai luovuttanut juuri verta. Nemi saa pienen esineen ja huudahtaa innostuneena: "Ooh, refleksi!" Oletan että Nemi on saanut heijastimen (ainakin ruotsiksi reflex, norjaksi luultavasti sama tai hyvin samantapainen sana).
Neljättä kovakantista Nemiä odotellessa...
« Viimeksi muokattu: 01.09.2008 klo 20:52:59 kirjoittanut Kemppuli »
And somewhere in this part of the song somebody gets turned into a loathly worrrrrrrrrrm...(Sandman/World's End)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #243 : 02.09.2008 klo 14:17:53 »
Neljättä kovakantista Nemiä odotellessa...

Tulossa on, ja on tuoretta tavaraa, tai siis, yuu know. Ainakin tässä moodissa tuoretta. Saivat tämän ulos Norjassakin vasta juuri äsken.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3190200
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Kemppuli

• diggari
  • Jäsen
« Vastaus #244 : 02.09.2008 klo 20:18:09 »
Jesh! Pitääkin ruveta räknäämään riittääkö myydyistä Nemi-lärpäkkeistä saadut rahat tuohon kovakantiseen...
And somewhere in this part of the song somebody gets turned into a loathly worrrrrrrrrrm...(Sandman/World's End)

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #245 : 24.10.2008 klo 18:53:31 »
Eiköhän riitä neljäs kovakantinen oli ainakin tänään kaupoissa hintaan 24,90€.
Miellyttävän asiallista toimintaa.

Eksa

• Vieras
« Vastaus #246 : 24.10.2008 klo 19:27:03 »
Neljäs on jo tullut?Äh ei oo ees kolmea ekaa.On ollut suunitelmissa että ostaisin mutku ei niin ei... :(

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #247 : 29.10.2008 klo 11:19:03 »
Uusimmassa kioskinemissä on onnistuttu käyttämään Nemin kaverista sekä Sini- että Anu-nimeä.

Minusta on hyvin liikuttava esimerkki intohimosta, että Jeren ja Nemin faneilta tulee poikkeuksetta sähköpostia, jos hahmojen nimet ovat toisin albumissa kuin sanomalehtiversiossa. Sille ei vain voi mitään, koska kääntäjät tekevät työtään eri kustantajille. Omasta mielestäni Cyan = Sini on aivan oikea käännös. 
- Barack Obama

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #248 : 29.10.2008 klo 12:17:25 »
Mutta kun sama kääntäjä onnistuu samassa albumissa käyttämään molempia nimiä.

Noh, ehkä hän haluaa sitten palvella faneja tasapuolisesti.
- Barack Obama

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #249 : 31.10.2008 klo 20:51:08 »
Joskus elämä on hienoa.
7 vuotias poikani on hankkinut minulle isänpäivälahjaksi tuoreen Nemin.
Täytyy muistaa näytellä yllättynyttä.
Kaikkein ylpein olen siitä että paitsi että pojalla on hyvä maku, niin lukee Nemin itse ensin.
Ei ole kasvatus mennyt hukkaan.

Eksa

• Vieras
« Vastaus #250 : 31.10.2008 klo 21:14:45 »
Joskus elämä on hienoa.
7 vuotias poikani on hankkinut minulle isänpäivälahjaksi tuoreen Nemin.
Täytyy muistaa näytellä yllättynyttä.
Kaikkein ylpein olen siitä että paitsi että pojalla on hyvä maku, niin lukee Nemin itse ensin.
Ei ole kasvatus mennyt hukkaan.

Ei niin, ei niin.Mikä olisikaan parempaa opetusta elämää varten kuin Nemi?

JONE

• Vieras
« Vastaus #251 : 09.11.2008 klo 22:13:47 »
Kaikkein ylpein olen siitä että paitsi että pojalla on hyvä maku, niin lukee Nemin itse
Hyvinkö poika jo lukee? Jotkut oppii lukemaan Akkarin ansiosta, toiset Nemin. Oma suhteeni Nemiin meni katkolle katkeransuloisissa tunnelmissa: rahapulassa kiikutin koko alppariläjän Alfaan. Ei ollut elämäni helpoin keikka. Joskus toivottavasti voin taas hankkia Nemit itselleni...vaikka kovakantisina. Nemi...myyty nainen. Kalenteri sentään on vielä seinällä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #252 : 09.11.2008 klo 22:20:51 »
Hyvinkö poika jo lukee? Jotkut oppii lukemaan Akkarin ansiosta, toiset Nemin.

ihan kohtalaisesti. tekee omia sarjakuviakin.
Osassa Nemikin, älkää kertoko Myhrelle.
Mutta oli oikein iloinen isänpäivälahja.Osaanottoni JONE, ei voinut olla helppo teko.
toivottavasti saat Nemisi takaisin

Nemi-isille ja pojille.

zoukka

• Jäsen
« Vastaus #253 : 08.02.2009 klo 12:52:02 »
Itse inhoan Nemiä. Vitsit ovat liian rautalankaa ja strippien rakenne näyttäisi monesti olevan tyyliä "piirrämpä ensin läjän ruutuja paperille ja täytän ne jollain" kuin, että ne tukisivat vitsiä/tarinaa milään tapaa. On myös aika häiritsevää miten näinkin suositun sarjakuvan tekninen taso on niinkin alhaalla kuin se on. Myhre käyttää usein samaa ruutua kopioituna yhdessä stripissä. Nemiä lukuunottamatta hahmot ovat todella rumia ja yleensä klooneja toisistaan. Taustakrääsä on yleensä ihan jostain muualta kuin maa-planeetalta ja tarinoissa vilisee naurettavan usein klaffivirheitä.

Onkohan albumin skannaaminen ja tänne postaaminen laillista? Minulla olisi mielessä herkullisen paska sivu esimerkkien latelemiseen...

Tissit myy.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #254 : 08.02.2009 klo 13:01:25 »
Onkohan albumin skannaaminen ja tänne postaaminen laillista? Minulla olisi mielessä herkullisen paska sivu esimerkkien latelemiseen...

Ei koko albumin tietenkään, mutta mikäli skannaat kohtuullisen määrän strippejä ja arvioit niitä omalla luovalla työlläsi, näkisin, että se menee sitaattioikeuden piiriin. Ei kai niitä erilaisia ongelmia voi niin paljoa olla, että 10 tai 20 strippiä riittäisi esimerkiksi.

Lainaus
Tissit myy.

Minulle Nemin möi Darkthrone, mutta siitäkään ei ole ollut vitsejä pitkään aikaan!
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.