Meitsiltä löytyy Hergen nimmari. Ranskankielisen Vol 417 pour Sydney -albumin sisäsivulla, omistuskirjoituksen kera.
SILLÄ LAILLA!! Tuo on kyllä kova juttu!

Olisiko lajissaan Suomen ainoa? Onneksi olkoon, tämä keräilijä on täällä kunnioituksesta polvillaan!
Olen kyllä kuullut tarinaa siitä, kuinka pari suomalaista sarjakuvaharrastajaa meni soittamaan Hergén studion ovea ja kuinka Bob de Moor esitteli heille paikkoja ja näytti Tintti Tiibetissä originaali-sivuja. Mutta mestari itse ei ollut paikalla, joten ei tainnut heille tulla nimmaria kotiinviemisiksi, piirrosta nyt kumminkaan.
Eli pidä siis tuommoisesta aarteesta visusti kiinni! (Mutta niinhän sinä epäilemättä pidätkin). Kuten sanoin, tuolla on jo ihan rahallistakin arvoa nykyään semmoiset seisemänsataa euroa - mutta keräilyarvoltaanhan tuollainen on aivan korvaamaton.
Kun meillä lähinnä aina puhutaan tuosta Disney-keräilystä, niin onpa mukava kuulla muistakin sarjakuva-aarteista. Mitä muuta Suomen niemeltä löytyy? Kuka muu on kirjoittanut fanikirjeitä sarjakuvapiirtäjille 70-80-luvuilla (tai jo aiemmin?!) ja saanut vastauksen? Keneltä??
Löytyisikö Suomesta joltain Franquinin omistuskirjoitus?
(Pentti Nuortimo esiintyy yhdessä valokuvassa Sarjainfossa mestarin itsensä vieressä Angoulemessa, joten voisinpa melkein veikata että löytyy!)
Itse synnyin valitettavasti liian myöhään (hiukan tuon Matin albumin päiväyksen jälkeen) eurooppalaisia mestareita ajatellen: Franquinille yritin pariin kertaan kirjoittaa, mutta enpä saanut vastausta.
Morrisin sentään ehdin tavata.