Heips,
Joku sanoi vallan hienosti, että Texin suuralbunit ovat viritetty vieraileville tähdille joka pitää täysin paikkansa. Tämä merkitsee sitä, että joukkoon mahtuu niin loistavia piirtäjiä sekä todella surkeita, joita esimerkiksi Pasquale Frisenda mielestäni edustaa. Odottakaa...antakaa minun sanoa ajatukseni loppuun ennenkuin ärähdätte Texin fanit!

Toisaalta näiden Texin suuralbumien viehätys ehkä saattaa piillä juuri siinä, että mukana on ollut piirtäjiä, jotka eivät ennen ole pirtäneet Tex Willeriä juuri koskaan. Yksi näistä on Joe Kubert sekä Ronerto De Angelis. Roberton piirtämä Texin albumi oli minusta taiteellisesti hyvä. Mutta samaa en todellakaan voi sanoa Pasguale Frisendasta.
Ja nyt haluan perustella miksi en kelpuuta Patagonian rangeri albumia kirjastooni on se, että taiteilija on niin surkea. Tex Willer ei useissa ruuduissa ole ollenkaan sen näköinen kuin pitäisi. Maisemat ja vuoret ovat kamalia töherryksiä. Se on todella vaikeaa kuvata vuoria ja preeriaa realistisesti. Tiedän sen itsekkin, sillä harjoittelen edelleen itsekkin vuorten piirtämistä eikä tulos juuri koskaan minua miellytä. Vaikeaa!!! Ja intiaanit olivat aivan kauheita joissakin ruuduissa. Victorio sanoi ylläni olevassa puheenvuorossaan osuvasti "piirtäjä ei sovi Willerin piirtäjäksi". Olen täysin samaa mieltä.
Netistä löysin yhden kuvan kyseisestä albumista. Koska albumia ei minulla itselläni ole, minun on vaikea sanoa, onko antamani sivunumero oikea. Mutta yksi esimerkki suorastaan kamalasta ruudusta on sivun 22 ensimmäinen ruutu, jossa intiaanit raivaavat veitsillä kasvistoa. Aivan hurjan huonon näköisiä inkkareita koko ruutu. Kuva tekee hallaa koko intiaanien upealle kulttuurille ja perinnölle. Ja samalla sivulla on ruutu, jossa Tex lukee jotakin kirjettä. Aivan kamalaa sontaa koko piirrosjälki.
Mutta kuten sanoin jokaisella meillä on omat mieltymyksensä niin piirtäjiin ja tarinaan.

Nyt olen henkisesti valmis kuulemaan kritiikkinne. Antakaa palaa pojat!!!!!