Kirjoittaja Aihe: Huonot kirjakaupat  (Luettu 10215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Huonot kirjakaupat
« Vastaus #30 : 02.08.2006 klo 17:04:05 »
Salo putosi kulttuuriluokituksessani 1031 pykälää: INFO-kirjakaupan ovessa luki että "Tässä avataan Suomalainen kirjakauppa".

Eläköön markkinatalous ja valinnanvapaus. Jossain Adam Smithin houreissa.

ViPe.

• Uusi jäsen
« Vastaus #31 : 03.08.2006 klo 11:39:24 »
Helsingin Akateeminen on tosi hyvä. Siellä on PALJON erilaisia sarjakuvia yms. Palvelu oli huippuluokkaa  :o

ViPe.

• Uusi jäsen
« Vastaus #32 : 03.08.2006 klo 12:11:39 »
Ja tässä lähellä on joku kauppa joka myy paljon erilaisia sarjakuvia sekä warhammer pienoismalleja. Menin kauppaan sisään, ja myyjä (eli kaupan omistaja) katsoi heti nyrpeästi minua. Kävi mielessä että taidanpa samantien lähteä, mutta kysyin sittenkin myyjältä "Anteeksi mutta mistä löytyis dragonball pokkareita?" Myyjä vastasi "Tuolla" ja osoitti kädellä suuntaa. Enhän minä nyt siitä tietenkään tajunnut että missä tarkalleen. Päätin vaan kävellä sinne päin mihin myyjä käski, ja kohta kuului "Ei sinne kun tuonne!!" ja tuo huuto tuli todella vihaisena. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain takaisin mutta pidin kuitenkin pään kylmänä. Sitten löysin etsimäni, ja myyjä tuli heti ihan viereen tarkkailemaan tekemisiäni. Kysyin myyjältä "Niin näitä ihan ensimmäisiä dragonball kirjoja ei vissiin saa enää mistään?" Myyjä: "Ne vedettiin pois myynnistä pienen kärhämän takia." Kysyin vielä: "Niitä siis ei saa enää mistään?" Ja myyjä siihen: "No niinhän minä juuri sanoin!" Tuosta huolimatta ostin kuitenkin 3 kappaletta db pokkareita hinnalla 6e/kpl. Myyjä oli siis vanha mies. Todella hyvä kauppa muuten mutta asiakaspalvelu todella alhaista.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #33 : 03.08.2006 klo 12:16:35 »
ViPe, kannattaa äänestää jaloillaan, jos tuollaista palvelua saa. En olisi itse ostanut moisesta paikasta mitään.

Akateeminen on hyvä, mutta niistä kaupoista ei maha löytää mitään.

Ainakin Helsingin Akateemisen valikoimat ovat parhaat, mitä olen Suomen kirjakaupoissa tavannut. Lähinnä erikoiskirjakaupoista, kuten Hobboksista, voi löytää sitten laajemmasti.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2006 klo 12:18:37 kirjoittanut ökpö »
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 03.08.2006 klo 22:44:16 »
Kirjakaupoista voi olla hankala toivoa tietämystä sarjakuvista, kun kauppojen myyjät/asiakaspalvelijat eivät tiedä kirjoistakaan välttämättä mitään, kuten on tullut tämänkin ketjun joistain viesteistä ilmi. (Ei pidä tietenkään yleistää, kunhan kärjistän.)

Kirjakauppojen kanssa pitäisikin itse asiassa alkaa harrastaa seuraavaa: Aina käydessään jossain uudessa kirjakaupassa kyselee myyjiltä sarjakuvasuosituksia ja kuuntelee mitä sanovat. Siitä voisikin sitten alkaa koostaa raporttia mitä suositellaan missäkin ja miksi. Ja saman voisi tehdä kirjojen kanssa. Hmm...
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #35 : 04.08.2006 klo 08:42:15 »
Kirjakaupan myyjä on semmoinen ala, jossa oppii tekemällä, ellei ole vihkiytynyt alan harrastaja. Kirjakaupoista saa asiantuntevaa opastusta vanhemmilta myyjiltä, jotka ovat olleet työssä vuosikymmeniä. Muutoin on aika harvinainen sattuma, jos joku nuorempi/vähemmän aikaa alalla ollut osaisi ladella faktaa erityisesti vanhemmista opuksista. Kun miettii, kuinka helvetin paljon maailmassa on kirjoja, niin ei niitä kovin äkkiä ulkoa opetella. Ja lisää tulee koko ajan.