Kirjoittaja Aihe: Brushpen?  (Luettu 111436 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re: Brushpen?
« Vastaus #90 : 23.12.2005 klo 11:08:02 »
Tuolta noita teriä voi katsella.

Ainakin alempi linkki toimii, ylemmästä en oo varma.

http://akadotretail.com/shop/shop_showsupplies.php?s=Pen%20Nibs

http://www.animegamersusa.com/istar.asp?a=3&dept=A&class=PN&subclass=NIB

Nuo G-terät ovat niitä, mistä on puhe. Nuo muut lienevät enemmän spesiaalitarkoituksiin, varmaan ihan hyviä sinällään nekin.

G-terän plussapuolia:
- kulkee hieman karkeallakin paperilla kuin juna
- on sen verran iso, että varaa mukavan määrän tussia
- tekee ohutta jälkeä, sekä myös melko paksua
- sopii mun käteeni paremmin kuin mikään koskaan, olisipa mulla ollut viistoista vuotta sitten tuollainen terä!!! :-[ Paras tussiterä ikinä, ylivoimaisesti!
« Viimeksi muokattu: 23.12.2005 klo 11:12:02 kirjoittanut tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #91 : 23.12.2005 klo 11:40:23 »
Jos tilaa yhden neljän säiliön pakkauksen tuolta ketjun alussa olevasta linkistä, hinta on 5.10 euroa + 5.10 euroa postikulut.

Jos tilaa 20 kpl patruunapakkauksia (4 säiliötä/paketti), postimaksu näyttäisi olevan ilmainen. Aika yllättävää. Ja kyllä, laitoin kohdemaaksi Finland.  Kokonaishinta siis = 102,05 e
« Viimeksi muokattu: 24.12.2005 klo 00:50:29 kirjoittanut tertsi »

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #92 : 23.12.2005 klo 12:57:53 »
Ja niiden Pentelin mustepatruunoiden hinta siellä webissä ( 4-pack ? )?

Noin 6 euroa.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #93 : 23.12.2005 klo 13:39:40 »
Se oma favoriittikynäni on Akashiyalta. Ei Pentelin kynää ohuempi varsinaisesti ( kun ohuempaa ei varmaan enää olekaan, ja sitten täytyisikin katsoa jo mikroskoopilla..), mutta pientä jälkeä tehdessä Pentel tuntuu valuttavan mustetta ihan hivenen liikaa mikä levittää jälkeä reunoilta. Riippuu tietysti paperistakin ja piirrostatsista.. Noita kahta kyllä tällä hetkellä käytän ihan vakituisesti.

Joo Pentelin GFKP:ssa on vähän runsaampi musteenjuoksu kuin muissa kokeilemissani täytettävissä sutikynissä. Runsaanpi kuin muissa, muttei kumminkaan mitenkää "runsas". Mun käytössäni se on yksi syistä, miksi GFKP on yleensä parempi kuin noi muut. Sillä piirtää nopeammin. Mua vähän vaivaa noiden muiden kynien taipumus kuivahtaa, kun vetää reippaampaa viivaa jossa on vähän paksuuttakin. Makuasia tietysti.

Tietysti paras tilanne on, kun on erilaisia kyniä, mistä valita.

( Toivottavasti jengiä ei häiritse, että käytän GFKP:sta nimitystä GFKP. Se on ainoa yksiselitteinen nimi mallille. Pentelillä on myös esimerkiksi GFK, joka on aika samankaltainen. )

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #94 : 06.01.2006 klo 18:52:31 »
Eli olen tuomassa nyt Tokiosta brushpenejä ( takaisin Suomessa 10.1. ), varmaan ainakin Penteliä ja Akashiyaa, joista itsellä on parhaat kokemukset.

Akashiya Sai-vesiväripensselikyniä kantsis kokeilla. Näyttää vähän lelulta, mutta on irtokarvoista tehty, eli silleen kunnollisia. Mä otin muutaman, mutten heti innostunut. Mutta sitten kun sotki veden kanssa, niin noista irtosi yllättävän paljon iloa.

Pentelin Aquash-kynien luulis menevän kaupaksi, niitä ei löydy Suomesta.

Sitten mä diggailen Tachikawan School-G kynää. Metallikärkinen halpa kynä, samantyyppinen kuin Copicin halpis Drawing pen, mutta vaihdettavalla musteella. Joustavampi kuin Rotringin ArtPen. Niinno näistä ei kaikki pidä.

Niin joo, sitten mä olen edelleen kiinnostunut kuulemaan hyvistä kynäkaupoista Tokiossa.

K.Huitula

• Jäsen
  • Mutta huumori - se se vasta hauskaa on.
« Vastaus #95 : 11.01.2006 klo 10:21:47 »
Hyviä kynäkauppoja Tokiossa... No, joitain kyniä yleensä löytyypi melkein kaikista tavaratalojen toimisto/taidetarvikeosastoista, mutta valikoima on pienempi. Samoin päivittäistavaraketjuissakin on aina jotain, mutta kalliimmalla ( 7-Eleven, Sunkus ym. ). Tokiossa isoimpia varsinaisia taidetarvikekauppoja on Sekaido josta löytyy ihan mitä tahansa, Tools on myös hyvä.

Mutta asiaan:
Nyt on saatavana niitä brushspenejä ja muuta. Aivan hirveitä määriä ei tietenkään, jotenka nopeimmat ehtii ensin..

Pentel (XGFKP-A), 14,00 euroa. Hienokärkinen sivellinkynä 2 patruunalla. Soveltuu tarkkaan ohueen viivaan mutta myös paksu viiva onnistuu hyvin, eli paljon variaatiota. Juuri se mitä tässäkin ketjusssa on paljon hehkutettu, oma suosikki Akashiyan ohella.

Akashiya (SA-300), 8,50 euroa. Penteliä vastaava, erittäin hienokärkinen sivellinkynä jolla onnistuu ohut viiva, mutta myös paksumpikin. Oma ehdoton suosikkikynäni, aivan tarkassa viivassa ehkä jopa parempi kuin Pentel.

Daisoo (Hosojiyou), 6,00 euroa. Erittäin ohut sivellinkynä, joka soveltuu lähinnä aivan ohueen viivaan, jonkun verran paksuusvariaatiota kyllä.

Pentel lisäpatruunat (GFKP/FP10) 4-pack, 5,50 euroa. Lisäpatruunat edellämainittuun Penteliin.

Nikko G-terät (SL Comic Pen), 5-pack, 5,00 euroa.

(+Postikulut kotisuomessa n. 1 euron kieppeillä.. ).
Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä mieluiten suoraan ( huitula(at)wlanmail.com ).
www.fantacore.com - Fantacore Media
www.lemminki.fi
www.huitula.com - Sarjakuva, elokuva, animaatio & visual design

K.Huitula

• Jäsen
« Vastaus #96 : 12.01.2006 klo 10:20:48 »
Akashiyat on nyt loppu valitettavasti ( Loput täytyy varata ihan omaan käyttöön..)
Penteliä löytyy vielä jokunen ja muuta tilpehööriä.
www.lemminki.fi

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #97 : 30.01.2006 klo 18:09:37 »
Pentel GFKP sivellinkynää ja patruunoita saa nyt oululaiselta konttorikoneliike Juntuselta. En tiedä hintaa mutta käsitykseni mukaan kohtuullinen.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #98 : 30.01.2006 klo 18:21:49 »
Pitääkin tulla käväisemään Oulussa.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #99 : 30.01.2006 klo 18:27:42 »
Pentel GFKP sivellinkynää ja patruunoita saa nyt oululaiselta konttorikoneliike Juntuselta. En tiedä hintaa mutta käsitykseni mukaan kohtuullinen.

Jee! Jee! Paitsi että saakohan sieltä tilattua postitse...

Vaan onko kellään kokemuksia siitä, että Pentele alkaa harottamaan? Tutulla kävi niin kahden patruunan jälkeen. Keijo arveli tukosta, mutta miten sen saa aikaan ja onko kynä tuomittu siinä vaiheessa? Oma Pentel toimii hyvin, vaikka patruunoita on mennyt jo kymmenkunta.

Monitor

• Jäsen
« Vastaus #100 : 01.02.2006 klo 22:05:35 »
Tilasin eilen Oulusta kaksi Pentelin sivellintussia ja 16 patruunaa ja tänään tuli perille. Todella hienoa jälkeä saa aikaan, kärkiosa on herkempi ja terävämpi kuin siinä perinteisessä keinokuitusiveltimessä mihin olen tottunut mutta tsaijaijai mikä piirustusinstrumentti tämä oikein onkaan!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #101 : 01.02.2006 klo 22:22:30 »
Tilasin eilen Oulusta kaksi Pentelin sivellintussia ja 16 patruunaa ja tänään tuli perille. Todella hienoa jälkeä saa aikaan, kärkiosa on herkempi ja terävämpi kuin siinä perinteisessä keinokuitusiveltimessä mihin olen tottunut mutta tsaijaijai mikä piirustusinstrumentti tämä oikein onkaan!
Joo. Tapasin tänään myyntineuvottelija Juntusen, ja hän neuvoi tilaamaan niitä sähköpostiosoitteesta

tuure.juntunen@toimistotarvikejuntunen.fi

Limingan taidekoulun tarvikekanttiiniin onnistuttiin tuota kynää saamaan Juntusen avulla.

K.Huitula

• Jäsen
« Vastaus #102 : 03.02.2006 klo 15:19:01 »
Nyt on minulta loppu nuo G-terät sitten myös..

Muutama Penteli vielä löytyy ja voisin myydä ne nyt pois alennuksella, hinta ainakin on nyt halvempi kuin missään ikinä, mutta montaa ei ole jäljellä huom. ( Kun niitä niin kauan pyydeltiin tuomaan, mutta en niitä enää itsekään käytä, Akashiya toimii paremmin ).

Pentel (XGFKP-A), 9,50 euroa. ( sis. 2 patruunaa )

Pentel lisäpatruunat (GFKP/FP10), 4 euroa. ( sis. 4 patruunaa )

( Ja postimaksuhan on se 0,65 e, ellei kovin montaa tilaa, kysellä voi edelleen suoraan: huitula(at)wlanmail.com )

Entä onko kukaan ajatellut tätä: Kun joku pulju tuo sivellintusseja maahan, lentorahdissa lämpötila on n. -50 astetta ja alle. Eli tussit ja patruunat on umpijäässä.. Mitenkäs tämä sitten mahtaa vaikuttaa musteen koostumukseen? Epäilen ettei ainakaan kovin positiivisesti. Voipi olla että 10 vuoden päästä originaalit näyttää siltä kuin ne olisi piirretty näkymättömällä taikamusteella. No, mene ja tiedä mutta itse taidan joka tapauksessa vastaisuudessakin tuoda kynät turvallisesti käsimatkatavaroissa, varmuuden vuoksi..

www.lemminki.fi

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #103 : 03.02.2006 klo 16:42:01 »
Nyt on minulta loppu nuo G-terät sitten myös..

Muutama Penteli vielä löytyy ja voisin myydä ne nyt pois alennuksella, hinta ainakin on nyt halvempi kuin missään ikinä, mutta montaa ei ole jäljellä huom.
Suositeltavaa. Kyseinen työkalu muuttaa työskentelytottumuksia kun on mahdollista piirtää siveltimellä vaikka bussissa.

G-teriä voi tilata siedettävään hintaan esim. 144 kpl Nippon-Exportista, mutta toimitusaika tuntuu olevan pitkähkö.

Sika

• Jäsen
« Vastaus #104 : 03.02.2006 klo 21:14:00 »
paljos nuo siis maksaa jos tilaa tuolta juntuselta?
jonku perussetin ( mulla ei oo mitää hajua ees nuista, mutta täytyy testaa)