Kirjoittaja Aihe: Brushpen?  (Luettu 113369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Brushpen?
« Vastaus #75 : 24.11.2005 klo 21:57:22 »
Tuo Pentelin Brush Pen on osoittautunut ärsyttävän addiktoivaksi kynäksi. Muuta ei viitsisi käyttääkään. Tuntuma on miellyttävä ja patruunoita kestää vaihtaa, harjakset säilyvät kunnossa. Ongelma on ettei ole kivaa ostaa niitä luottokortilla Englannista. Opiskelijoilla ei ole luottokortteja ja toimituskulut nostavat hintaa.

Maahantuoja Anglo Nordic (http://www.anglo.fi/index1.html) vastasi kyselyyni aikoinaan ettei ota tuotetta valikoimiinsa koska tehdas edellyttää 1700 kappaleen tilaamista. Olisipa joku jälleenmyyjä joka vakuuttaisi maahantuojan että kysyntää riittää.

Kyllä hyvää tuotetta sen verran menisi (ellei hintaa nostettaisi kohtuuttomaksi - miksikähän kaikki on halvempaa Britanniassa ja Saksassa...)

Eikö kellään ole suhteita jälleenmyyjiin? Meidän kouluun tilattais sata kynää ja valtavasti patruunoita.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #76 : 26.11.2005 klo 13:18:42 »
Jos Brushpeniä saisi Suomesta, ostaisin kolme kynää. Patruunoita nykyisellä tahdilla mulla ei kulu kuin noin 10 vuodessa.

Lisäksi noita voisi ostaa lapsille joululahjaksi.

Luulisi, että tuosta 1700 kpl:n erästä suurimmasta osasta  myyjä pääsisi eroon aika kevyesti. Suomihan on pullollaan kaikenmaailman taidekouluja. Kannattaisko lähettää niille sähköpostia tästä mainiosta tuotteesta?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #77 : 26.11.2005 klo 17:50:37 »
Jos Brushpeniä saisi Suomesta, ostaisin kolme kynää. Patruunoita nykyisellä tahdilla mulla ei kulu kuin noin 10 vuodessa.

Lisäksi noita voisi ostaa lapsille joululahjaksi.

Luulisi, että tuosta 1700 kpl:n erästä suurimmasta osasta  myyjä pääsisi eroon aika kevyesti. Suomihan on pullollaan kaikenmaailman taidekouluja. Kannattaisko lähettää niille sähköpostia tästä mainiosta tuotteesta?
Kun ensin löytäis vähittäismyyjän joka vakuuttaisi maahantuojan.

Yks kamu käytti viikossa 8 patruunaa kun alkoi luistaa.

Monitor

• Jäsen
« Vastaus #78 : 19.12.2005 klo 10:04:24 »
Onko tätä Pentelin Brushpeniä vieläkään saatavilla Suomesta? Olisi mukava kun vois ostaa mistä tahansa kaupasta missä Pentelin tavaroita myydään. Epätodennäköistä.

Siveltimellä tehdessä musteen jatkuva väheneminen ärsyttää, huopa ja kuitukärkiset "sivellintussit" taas kuluu äkkiä ja eivätkä ole niin monipuolista viivaa tekeviä kuin siveltimen kärki.

K.Huitula

• Jäsen
  • Mutta huumori - se se vasta hauskaa on.
« Vastaus #79 : 22.12.2005 klo 02:26:18 »
Nonnii.. Pahoittelut viivästyksestä folksit..
Olen nyt vihdoin taas menossa käymään Tokiossa ja tarkoitus olisi tuoda lisää taivaanlahja-idästä -brushpenejä.

Joten jotta saisi edes vähän osviittaa paljonko niitä viitsisi roudata mukana niin pistäkää tänne vähän kommenttia kuinka paljon olisi tarvitsijoita.. Lähden 27.12. joten mieluiten siihen mennessä, vaikka webbiin pääsen kyllä varmaan reissunkin aikana.

Hintaa en nyt ihan tarkkaan pysty sanomaan mutta heitän arvion n. 15 ekeä kynä +2 säiliötä.
Lisäksi joku kaipaili vielä hivenen hienompaa terää kuin tuossa Pentelissä, itse käytän juuri sellaista ( Japsikynä myös ), ei täytettävää säiliötä mutta k-tun tarkkaa jälkeä, ja samalla kynällä olen jo tehnyt valmiiksi melkein 1/2 albumia ennenkuin alkoi osoittaa mitään hyytymisen merkkejä. Hinta mahtanisi olla about 10 euroa.

Takaisin Suomessa 10.1., jonka jälkeen voisi sitten kysellä tavaraa.  Gaddäm postikulut tietysti päälle, nyt kun ei ole lähiaikoina messujakaan. Paitsi Tampereen Henkisen elähtämisen kirjafestivaalit helmikuussa..

Let's palaillaan,

Xtian
www.fantacore.com - Fantacore Media
www.lemminki.fi
www.huitula.com - Sarjakuva, elokuva, animaatio & visual design

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #80 : 22.12.2005 klo 11:06:06 »
Hintaa en nyt ihan tarkkaan pysty sanomaan mutta heitän arvion n. 15 ekeä kynä +2 säiliötä.
Lisäksi joku kaipaili vielä hivenen hienompaa terää kuin tuossa Pentelissä, itse käytän juuri sellaista ( Japsikynä myös ), ei täytettävää säiliötä mutta k-tun tarkkaa jälkeä, ja samalla kynällä olen jo tehnyt valmiiksi melkein 1/2 albumia ennenkuin alkoi osoittaa mitään hyytymisen merkkejä. Hinta mahtanisi olla about 10 euroa.

Oululainen konttorifirma lupasi kynää tammikuussa. Jos sitä on Oulussa, luulisi olevan muuallakin, joten myös patruunatilanne helpottuu. Niitä on saanut 4:n pakkauksissa.

Mikä on Brushpeniä terävämpi  kun sillä kuitenki piirtää yhdenkarvan viivaa? Ne kertakäyttöiset on kans miellyttäviä, esimerkiksi harmaasävyjä tuottamaan, muttei ihan tasalaatuisia.

K.Huitula

• Jäsen
« Vastaus #81 : 22.12.2005 klo 12:31:23 »
Paljonko mahtaa tuo Oululaisfirma ottaa kynistä, jos niitä sinne sitten tulee ( tai täyttöpulloista )?..

Se oma favoriittikynäni on Akashiyalta. Ei Pentelin kynää ohuempi varsinaisesti ( kun ohuempaa ei varmaan enää olekaan, ja sitten täytyisikin katsoa jo mikroskoopilla..), mutta pientä jälkeä tehdessä Pentel tuntuu valuttavan mustetta ihan hivenen liikaa mikä levittää jälkeä reunoilta. Riippuu tietysti paperistakin ja piirrostatsista.. Noita kahta kyllä tällä hetkellä käytän ihan vakituisesti.
www.lemminki.fi

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #82 : 22.12.2005 klo 13:17:42 »
Nyt sitte kiinnostaa Akashiya.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #83 : 22.12.2005 klo 13:49:12 »
Nikko G ja Deleter G -terille saattaisi myös olla kysyntää.
Mua kiinnostavat nuo Brushpenin säiliöt (voisin ostaa n.  20 kpl, riippuen tietysti jonkin verran hintapyynnöstä, halvemmalla pitäisi saada kuin netistä. Mieluiten kädestä käteen).
« Viimeksi muokattu: 22.12.2005 klo 13:52:40 kirjoittanut tertsi »

K.Huitula

• Jäsen
« Vastaus #84 : 23.12.2005 klo 00:16:00 »
Porukka taitaa olla jo enimmäkseen joululomilla, mutta pistetään tämä nyt vielä kertauksen vuoksi..
Eli olen tuomassa nyt Tokiosta brushpenejä ( takaisin Suomessa 10.1. ), varmaan ainakin Penteliä ja Akashiyaa, joista itsellä on parhaat kokemukset.
Eli pistäkää immeiset kommenttia jos kiinnostaa ( kts. tarkemmin muutama viesti taaksepäin ).
www.lemminki.fi

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #85 : 23.12.2005 klo 00:28:43 »
Olen kiinnostunut lunastamaan sulta 1 kpl Akashiya kynää jotta tietäisin mistä siinä on kysymys.

Tuo mitä Tertsi mainisti g-teristä (deleter-terät on nikon teriä): ne ei paina paljon ja on käyttökelpoisia. Mangatyttöin silmät hohtaa kilvan. Ellei sitten niitä tulkita turvatarkastuksessa vaarallisksi. Niin no kynähän on aina ase.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #86 : 23.12.2005 klo 01:09:39 »

Tuo mitä Tertsi mainisti g-teristä (deleter-terät on nikon teriä):

Mä tilasin tuossa taannoin molempia. Näyttävät samoilta, mutta tuntuvat erilaisilta. Toinen on jäykempi ja toinen löysempi. Vai onko tuntemukseni harhaa vain?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #87 : 23.12.2005 klo 01:26:27 »
Mä tilasin tuossa taannoin molempia. Näyttävät samoilta, mutta tuntuvat erilaisilta. Toinen on jäykempi ja toinen löysempi. Vai onko tuntemukseni harhaa vain?
Nii, no kun mun tilaamissa deleter-pusseissa oli nikko-teriä niin tulkitsin noin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #88 : 23.12.2005 klo 11:02:02 »
Tilasin noita molempia teriä noin kuukausi sitten. Näyttävät tosiaan ihan samoilta, pakkaus vain on erilainen. Mä avasin pakkaukset heti, joten en tiedä kummat terät ovat kumpia. Mutta pientä eroa noissa tuntuisi olevan.

Mulla on sellainen tunne, että Deleter on aavistuksen verran löysempi eli omaan makuuni sopivampi. Mutta ero on aikalailla hiuksenhieno, jos eroa sitten on ollenkaan.

No, tilasin uuden erän Deleter G-teriä (Nikko oli loppu varastostaan).
Kunhan postipoika toimittaa paketin mulle, pääsen vertailemaan.

« Viimeksi muokattu: 23.12.2005 klo 11:05:09 kirjoittanut tertsi »

K.Huitula

• Jäsen
« Vastaus #89 : 23.12.2005 klo 11:04:20 »
Ok, tuon varmaan jonkun verran extra-lisäpatruunoita myös kun niillekin on tarvetta. Riippuu nyt kanssa niiden hinnoista siellä paljonko..

Noista g-teristä ei ole kokemusta, olisiko jossain teillä linkkiä/ kuvaa miltä ne näyttää ( ja jokin tietty malli/ numero? ). Niitäkin on varmaan ainakin Tokiossa sitten aika liuta erilaisia..
Ja niiden Pentelin mustepatruunoiden hinta siellä webissä ( 4-pack ? )?
www.lemminki.fi