Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen sarjakuvasi  (Luettu 41117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

julli

• kynijä
  • Jäsen
  • Otamma sille!
Re: Ensimmäinen sarjakuvasi
« Vastaus #30 : 07.01.2006 klo 01:09:31 »
Heti rupesin vääntämään albuminmittaista sarjista suomalaisesta Mustanaamion näköisestä antisankarista nimeltä Mustonen. Olin jo lukiossa, eli ennen sitäkin olen piirtänyt ja paljon, mutta sarjakuvaa en muista yrittäneeni. Tuohon Mustoseen tein muutaman sivun alkutarinan ja muuan Keränen lupasi näpytellä käsikirjoituksen.

Luonnostelin lyijykynällä A4-kokoiseen ruutuvihkoon ehkä 10-15 sivua, mutta syystä tai toisesta Keräsellä on käsikirjoitus vieläkin tekemättä. Alkutarinan sivut on puhtaaksipiirretty A3-piirrustuskartongille, mutta hävisivät salaperäisesti n. 8 vuotta sitten. Olivat todennäköisesti asuintalon kellarissa, hatarassa häkkivarastossa. Samassa paketissa hävisi paljon piirros-originaaleja, mm. Nappo -nimimerkillä tekemiäni pilapiirroksia joita on ilmestynyt Kainuun Sanomissa vuosina -90-92. Siitä olen saletti että roskiin ei vahingossa mennyt; oli pahvinen salkkumallinen laatikko, johon mahtui B3-kokoinen paperi taittamatta.

Sen sijaan luonnosteluvihko pelastui: se oli tuolla samaisella Keräsellä, joka palautti vihkon n. 15 vuotta lainassaolon jälkeen.
Tästä ei ole kuulkaa leikki kaukana: www.julli.net

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #31 : 09.01.2006 klo 20:12:46 »
ensimmäinen tais tulla joskus 8 vanhana. joku ukko ampu toises ruudus luodin kohti toista ranea ja sanoi:"tämä on patriootti-luoti" (tai jotain) sitten toisessa ruudussa kosahti ja kolmannessa se ammuttu ukko oli hiilikasana.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Joela

• Jäsen
« Vastaus #32 : 15.01.2006 klo 12:20:16 »
Ensimmäiset valmiit taisi olla sellaisia tikku-ukko sarjiksia jossa oli kaksi eriväreillä piirrettyä ninjaa. Ainoa väri näiden ninjojen lisäksi oli tietysti "verikynällä" tehty punainen. Inspiraatio lienee tullut ensimmäisistä pelikonsolien taistelupeleistä sillä juoni rajoittui roisiin ja verentäyteiseen taisteluun.

Sitten ensimmäinen ns. oikee sarjis jonka nassikkana piirsin ihan loppuun asti oli "Purppura Nalle". Tiedä häntä mistä ideat tähän sarjikseen on lähtöisin. Siinä oli kuitenkin pienvaras  nimeltään Purppura Nalle pääosassa. Nalle piiloutuu metsään varastettuaan sämpylän, sen seurauksena löytää kultasen lohikäärmeen, joka kuljettaa sankarimme saarelle, jossa on jotain epämääräsiä kultisteja ja Saatana. Nalle onneksi löytää räjähtävän kepin (???) ja räjäyttää sekä Saatanan että itsensä pois saarelta...

tuo sarjakuva onneksi löytyy yhä hyllystä.

Koitto

• Uusi jäsen
« Vastaus #33 : 22.01.2006 klo 20:33:47 »
 Eka sarjakuva tuli joskus neljännellä tai viidennellä luokalla, kun teimme luokan omaa lehteä ja minä tarjouduin parin kaverini kanssa tekenään siihen sarjakuvan, jossa seikkaili vaaleanpunainen elefantti, joka verhoutui siniseen viittaan ja naamioon. Kysyinen tarina oli mielestäni kohtalaisen hyväkin, mutta valitettavasti tämä mestariteos on kadonnut aikoja sitten.

Iletys

• What the hell... I'm feeling lucky!
  • Jäsen
  • Pyhät palapelit!
« Vastaus #34 : 28.01.2006 klo 14:44:25 »
Ensimmäinen sarjakuva? Kalevala-parodia "Walegala: retki Pohjolaan", jossa seikkailivat Lemmingäinen ja Goggolintu. Piirsin tämän joskus 5-6 luokalla... Seitsemäs osa jäi joskus kesken kun into loppui. Sarja tosin oli jo vieraantunut melko kauas Kalevalasta, sillä uusia hahmoja vilisi vaikka niillä ei Kalevalan kanssa mitään tekemistä olisikaan.... Nykyään niitä lukee tippa silmäkulmassa, kankeaa piirtojälkeä ja puuttuvia taustoja ihaillen... Olivat ne aikoja ne. Kaikki ovat vielä tallessa ja hyvässä kunnossa, voisi vaikka nettiin laittaa (jos kehtaan, kökösti piirrettyjä). Aika multaa muistot.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2006 klo 14:50:15 kirjoittanut Iletys »
I'd hit it, two times!

neko

• Vieras
« Vastaus #35 : 03.06.2006 klo 19:37:39 »
Minun eka sarjis oli sellainen kun tyttö menee metsään ja kerää marjoja ja sitten se menee kotiin tekemään piirakkaa ja sen kaverit tulee sinne syömään...
Nykyään teen isompaa sarjakuvaani. Sen nimi on Necorin...

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 08.06.2006 klo 20:08:07 »
Eka sarjakuvaksi luokiteltava kyhäelmäni oli Marino - kaunis tyttökissa, joka seikkaili jatkosarjakuvassa päiväkirjojeni sivuilla.

Olin tuolloin 9v.. eikä olisi heti arvannut että Marinon seikkailut kertovat suhdeongelmista kaupungin kollikissojen kanssa.. Marino vaihtaa poikaystäviä kuin sukkia  ;D näitä oli mm. Chéri (pelimies), Deiv (kuolee) ja Morgan (naapurinpoika ja lopulta Se Oikea). Sarjaan kuului myös muita eläimiä kuten jäniksiä ja oravia. Jatkoin sarjaa 11 -vuotiaaksi asti.. Ja ei se niin pöljältä vaikuta. Ehkä voisin piirtää joskus koko sarjan uudestaan paranneltuna ;)
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Tinca

• Vieras
« Vastaus #37 : 09.06.2006 klo 19:21:00 »
Hmm, ensimmäisiä sarjakuviani oli varmaankin (minkä näin itsekin muistan) n. 9 vuotiaana piirtämäni strippi-sarja Vilma nimisestä koirasta (piirsin sitä monta vuotta keksien uusia hahmoja ja vähän "uudistaen" ulkonäköä). Samoihin aikoihin piirsin myös kahdesta linnusta Tompasta ja Hompasta samankaltaisia lyhyitä sarjakuvia. Niitä minulla on vieläkin pari säästössä.
Ja sitten en tiedä voiko niitä nyt ihan sarjakuviksi sanoa, mutta miulla oli myös pienempänä tapana piirtää semmoisia kuvasarjoja, jotka aina kertoi semmoisen pienen tarinan. Niissä ei ollut tekstiä eikä puhekuplia. Leikkelin semmoisia paperilappuja, joihin piirsin aina. :D Yhden muistan semmoisen (on säästössä tuolla jossain ehkä) kissa emo, jonka pennun pöllää paha kissa lauma. Sitten se kissa emo menee pyytää apua koiralaumalta, jotka sitten taisteltuaan saavat kissan pennun haltuun. jou.

Jemppu

• Uusi jäsen
« Vastaus #38 : 13.06.2006 klo 16:25:30 »
Sitten ensimmäinen ns. oikee sarjis jonka nassikkana piirsin ihan loppuun asti oli "Purppura Nalle". Tiedä häntä mistä ideat tähän sarjikseen on lähtöisin. Siinä oli kuitenkin pienvaras  nimeltään Purppura Nalle pääosassa. Nalle piiloutuu metsään varastettuaan sämpylän, sen seurauksena löytää kultasen lohikäärmeen, joka kuljettaa sankarimme saarelle, jossa on jotain epämääräsiä kultisteja ja Saatana. Nalle onneksi löytää räjähtävän kepin (???) ja räjäyttää sekä Saatanan että itsensä pois saarelta...
Ihan ykkönen. Naureskelin tälle silmät vetisinä :,D

Vaan, jos ihan ketjuun liittyen yrittäisin muistella varhaistöitäni. Ensitekeleestäni ei ole varmaa muistikuvaa, mutta ensimmäisten joukossa on ainakin ykkösluokalla puuvärien ja siskon palapelirasian kanesta leikattujen kappaleiden avulla kyhäämäni perin tylsä 'Muumi Robin Hood'. Tarina keskittyy Muumipeikon eli Robin Hoodin ja Marianin eli Niiskuneidin häihin. Annoin sen tehtyäni luokkani opettajalle, enkä ole sen koommin nähnyt, mutta muistan yhä rikkaan alkudialogin menneen jokseenkin näin:

Muumi Robin: *istuu mietteliään näköisenä jossain linnan pihalla*
Marian Niiskis: "Robin, mitä sinä mietit?"
Muumi Robin: "En minä mieti. Minä pohdin."
Marian Niiskis: "Mitä sinä pohdit?"
Muumi Robin: "Hääpäivää."

Vielä kun muistaisin lopun, vaan tuskin se tuota jännemmäksi muuttui.

Ai niin. Ja nyt vasta tuli mieleeni, että tätä ennen olin jo ehtinyt tehdä ainakin 'Kasviksia Kotimaasta' sarjakuvalehdykkäisen. Se tapahtui jo ennen kun osasin kirjoittaa, joten isä ystävällisesti tarjoutui tekstaamaan sen sanelustani. Se kertoi tarinan seikkailulle lähtevästä porkkanasta, joka päätti pärjätä yksin, ilman muita vihanneksia, mutta eipä pärjännytkään.

Yachiru

• Jäsen
« Vastaus #39 : 19.06.2007 klo 18:43:18 »
7- vuotiaana joku tällänen:

Bobby oli taas kerran työtön . Kun Bob käveli kotia kohti, niin hän huomasi ilmoituksen jossa luki:
"Pätevä puutarhuri saa paikan"! Silloin Bobby muisti, että oli saanut puutarhurin koulutuksen.
Bob ryntäsi sisään ja pyysi paikkaa.
-Saanko paikan? Olen saanut puutarhurin koulutuksen! Bob kysyi.
-Hmm... Koska olet ensimmäinen ja olet saanut koulutuksen... Saat paikan!, Bobbylle vasttiin.
-Kiitos oikein kovasti!!,
-Tule huomenna kello 9:00!
-Totta maar tulen!
Bobby ryntäsi riemuissaan kotiinsa ja leipoi kukkakakun.
-Bobby, mitä sinä...
oikein nyt...
.aiot tehdä?
Pallero kysyi.
-Sain töitä! Sain sain sain!
-Hienoa.mutta...mistä?
-Kukkaliikkestä! Työt alkaa huomenna!
Ahaa… kiva. Mitä muuten teet siellä?
-En vielä tiedä. Luulisin, että saan pääpuutarhurin paikan.
Seuraavana päivänä kun hän tuli puutarhalle ja kysyi, mitä hänen
pitäisi tehdä niin työnjohtaja vastasi:
-Sinun täytyy hoitaa tuota lihansyöjäkasvia. Antaa sille ruokaa, kastella
sitä ja hoivata sitä.
"Glunks", pääsi Bobyn kurkusta kun hän näki miten iso
lihansyöjäkasvi oli.
Sitten...se kasvi hyökkäsi, ja yritti saada Bobyn kiinni, mutta joutui tyytymään vain Bobyn lapaseen . Bob suuttui ja huusi kasville. ...
ja repi lapasensa takaisin.
”Älä KOSKE LAPASIINI!”
-*Kasvia* Jaahas! Aletaan sitä uhittelemaan! Täältä peseee!
Kasvi hyökkäsi Bobyn kimppuun ja alkoi pestä Bobbya paloletkulla.
Pomo saapui paikalle.
-Kuules nyt, Bob,
....jos et ala ottamaan tätä työtä kunnolla, en voi muuta kuin antaa sinulle potkut."
Enhän minä sitä tehnyt.
- Niin, ja lehmät lentää! Aavekkos?
-No e-ei mutta tuo lihansyöj...
-No höpönlöpön. Saat vielä yheden mahdollisuuden, joudut tyytymään kukkien kasteluun!
Aku rupesi kastelemaan kukkia mutta yht'äkkiä...
Letkusta ei tullutkaan enää kuin muutama pisara. Bob oli ihan ihmeissään ja meni katsomaan, oliko joku vahingossa kääntänyt hanan kiinni. Bob alkoi kääntää hanaa auki, mutta letkusta ei tullut vettä. Hän käänsi, käänsi ja käänsi, kunnes yht'äkkiä tunsi olevansa nilkkojaan myöten vedessä. Bobby katsoi taakseen ja huomasi kasvin takanaan, ja säikähti.
- Hui kauhistus! hän huudahti. - Pomo, tule...
...katsomaan! todistan sinulle, että minä en ole syyllinen"
Pomo tuli, ja katsoi Bobyn touhotusta, ja sitten kasvia, jota Bob osoitti.
Kasvi oli aivan normaalin näköinen, eikä yhtään väkivaltainen.
Pomo sanoi:"...
- No mitä nyt, Bob? Etkö näe että olen
puhelimessa?
- Mutta, mutta, olen syytön., Bob selitteli.
- Tuo kasvi on vaaraton!
- Sait potkut.
Illalla kun Bobby taapersi suruissaan kotiin niin
hänen kännykkänsä soi.
- Saimme juuri tietää, että kasvi, jota hoidit, olikin vaarallinen, vaikka ei näyttänyt siltä.
Pahoitteluni. Huolitteko enää paikkaanne takaisin?, pomo selitti.
Bob vastasi:
- Jahas! Ettekö tule toimeen ilman minua? Kyllä minä tulen takaisin jos saan tuntuvan palkankorotuksen.
- Toki, Bob, mutta vain jos teet 2 viikkoa palkatta töitä. No, mitäs sanot? kyseli pomo.
- Vähennä yhteen viikkoon!!
- En
- No hyvä on, paljonko muuten saan palkankorotusta?
- 400€
- Juu, suostun!
 Kun Bob oli takaisin töissä niin hän näki täsmälleen samannäköisen kasvin kuin se, joka oli yrittänyt syödä hänen lapaset . Bob huusi: -
-APUA APUA! Pomo täällä on se hirviökasvi!!!!
Pomo ryntäsi paikalle ja purskahti nauruun.
-Hahaha tuohan on pelkkä tekokaktus.
Bob punastui ja lähti kastelemaan muita kukkia.
Kun hän oli kastelemassa orvokkia niin hän näki pufflen .- Mitähän teet? mietti Bobby. -Hohoo vain sinullekin, sanoi oiva puffle vihreällä, lihansyöjäkasvin kasvolla
- UAAH! Huusi Bobby ja pelästytti pomon pufflen.
Bobby lähti ikuisiksi ajoiksi puutarhasta, juoksi kotiin ja kun Pallero kysyi kasvimaasta, Bobby sanoi:
- Tässä iglussa ei enää puhuta Kasveista!!
  LOPPU

Huono?? Mielipiteet??

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #40 : 19.06.2007 klo 19:55:55 »
tämä on itse asiassa kaikkein ensimmäinen sarjikseni. Mutta myönnettäköön että siinä menikin sitten 1,5 vuotta kun väänsin sitä iltapuhteina ja piirsin kaikki sivut 2-5 kertaa uudestaan ennenkuin lopputulos alkoi tuntua sujuvalta.

Ja sitte sivusto vielä herjaa sua:
Lainaus
Kuvaa http://www.ramaform.com/vesi.jpg ei voida näyttää, koska se sisältää virheitä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #41 : 19.06.2007 klo 20:13:33 »
Mulla tulee sama ilmoitus kuin Keijolla. Sulla, Rama, on toi kuva ilmeisesti välimuistissa ja siksi se näkyy sulla, mutta ei meillä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #42 : 19.06.2007 klo 20:18:41 »
Mulla tulee sama ilmoitus kuin Keijolla. Sulla, Rama, on toi kuva ilmeisesti välimuistissa ja siksi se näkyy sulla, mutta ei meillä.

Tyhjensin cachen ja käynnistin Safarin uudelleen ja edelleen näkyi. Plus että näen kuvan kun katselen sivuston sisällysluettelossa. Voi voi, missähän vika...

Omat edit: Äh, en löydä mitään onkelmaa  :-\
Poistan tuon aiemman viestini niin ei tule kiusattua ihmisiä viallisilla linkeillä...
« Viimeksi muokattu: 19.06.2007 klo 20:40:07 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #43 : 19.06.2007 klo 21:07:40 »
Kuvan uploadaus on ilmeisesti epäonnistunut osittain. Firefox valitti kuvan sisältävän virheitä, mutta kunhan sen tallensi koneelle, johan kansikuva näkyi ongelmitta.

Karranman

• Karman vartija
  • Jäsen
  • Oma teksti...
« Vastaus #44 : 05.07.2007 klo 16:48:00 »
Oi voi kuulkaas mun eka sarjakuva, jonka tein joskus 8-9 vuotiaana on mestariteos!  :D oikeasti... en koskaan tule enään tekemään niin hyvä sarjakuvaa. Olen lukenut sen läpi jo monta kertaa... se on semmonen.. olisko joku 10 sivunen ehkä.. ei oikein muistu yhtään, kun jossain nurkassa se on ja vähään aikaan en ole nähnyt.
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.