Taitaapa olla 10-vuotiaana piirretty Neptunus ja Merkurius Wolverinen maailmassa tuo ensimmäinen tekemäni sarjakuva. Tai oikeastaan se on tehty yhteistyössä kaverini kanssa, mutta olen kuitenkin itse piirtänyt siitä suurimman osan. Olivathan ne sen ajan sarjakuvat kyllä todella alkeellisia, varsinkin verrattuna niihin, joita nykyään minulla on omissa kokoelmissani kokonainen kansiollinen.
Nykyäänhän sarjakuvani nimi on Galaktika, eikä Neptunus ja Merkurius, vaikka nämä kaksi heppua yhä siinä pääosassa seikkailevatkin.
Tarinathan ovat alusta asti olleet eräänlaisia parodioita kaikista supersankarisarjakuvista. Päähenkilöt ovat nimensä mukaisesti tulleet Neptunuksesta ja Merkuriuksesta vauvoina maahan avaruuskapseleilla. Neptunus, jonka oikea nimi on kuitenkin Pekka, putosi järveen Suomen eteläosassa. Sieltä hänet noukkivat jotkut kalastajat huostaansa. Merkurius taas putosi aavikolle lähelle järveä, suoraan armeija tukikohdan liepeille. Sieltä sotilaat sitten löysivät hänet, ja nimesivät Merkuriukseksi, kuten Neptunuskin nimettiin kalastajien kesken.Hänen oikea nimensä oli Mikhael, mutta häntä sanotaan nykyään Mikaksi tai Mikeksi. Koska Merkuriukselle ei löydetty mistään kotia, eivätkä hänen vanhempansa olleet tiedossa, otettiin hänet asumaan tukikohtaan, jossa hän sitten kasvoi 15-vuotiaaksi asti, ennen kuin muutti kaupunkiin.
Kaupungista puheenollen, se on tässä sarjakuvassa maailman suurin metropolis, nimeltään Town Ville. Kaupunki peittää melkein puolet koko Suomen pinta-alasta. Tässä paikassa tapahtuu rikoksia enemmän kuin missään muussa paikassa.
Myöhemmin Merkuriuksesta tuli epäonnistuneen mekaanikon uran jälkeen pikkurikollinen, mutta pian hänestä kehkeytyi kaikkien tuntema superroisto. Neptunus ja Merkurius olivat jo ennen kaupunkiin muuttoaan vihanneet toisiaan, ja yrittäneet tappaa toisiaan koko ajan. Myöhemmin Neptunuksesta tuli taasen kalastajan jälkeen poliisi, joka suojelee Town Villeä rikollisuudelta muiden kolleegojensa kanssa. Hän oli jopa tavallaan supersankari, omaten monenmoisia kotiplaneetaltaan saatuja yliluonnollisia kykyjä. Ikävä kyllä Merkuriuksellakin oli eräänlaisia erikoiskykyjä, joten molemmat olivat aika tasapuolisia.
Tästä siis alkoi "uskomaton" tarina, johon sisältyy rutkasti mustaa huumoria ja toimintaa, mielenkiintoisia hahmoja sekä erilaisia avaruuusrotuja, kuten myös upeita ja mielenkiintoisia paikkoja. Myöhemmin Merkurius pääsi Neptunuksen avulla irti rikollisuuskierteestä, ja heistä tuli parhaat ystävät, vaikka he olivat sitä ennen yrittäneet tappaa toisiaan useita kertoja.
Nykyään Neptunus on yhä Town Villeä suojeleva konstaapeli, ja Merkurius on päässyt eräänlaisiin soluttautumisoperaatioihin ynnä muihin Town Villen turvallisuuspalvelun leiviin.
Että tällaisen oman universumini olen saanut aikaiseksi.