Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen sarjakuvasi  (Luettu 41137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lemoncurry

• Vieras
Re: Ensimmäinen sarjakuvasi
« Vastaus #45 : 10.07.2007 klo 15:21:20 »
mie en ihan muista ekaa sarjakuvaani.. olihan mulla jotain nallukan päivä sarjakuvaa ja jotain parpie sarjista ja sitten sellasta jossa on monta rosmoa jotka suunnitelee hankkiutuvansa eroon vanhasta vaaristaan,,, näin jälkeenpäin ajatellen se tuli varmaan karhukoplasta... sitten piirsin jotain aku ankka sarjista joka oli surkiaaa ja sitten piirsin taru sormusten herrasta sarjakuvaa ihan oikealla musteella. se oli aika hyvän näköstä oikeastaan. paras sivu jonka piirsin oli, kun mustat ratsastajat esiteltiin ekaa kertaa.. sitten sain selville että oli jo sellanen sormusherra sarjis ja ajattelin että kakat ja onhan niitä monia mutta siis tuo sormus herra sarjis on siis tehty melkein tosissaan vaikkei loppuun asti. se on siis "eka"
 loppu.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #46 : 10.07.2007 klo 15:53:56 »
Tässä mun ensimmäinen julkaistu sarjakuva:
14.9.1977 Non Stop 
« Viimeksi muokattu: 10.07.2007 klo 16:02:33 kirjoittanut Tertsi »

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #47 : 10.07.2007 klo 17:26:35 »
No jopas, kyllähän minä tuon muistan. Riemastuttavalla tavalla poliittisesti epäkorrekti kun sitä nyt silmäilee (vai olisiko näin että nykyisen terveellisyysfasismin jyllätessä lihavia ihmisiä saa pilkata ihan rauhassa).

Tämä voi olla vain minun kuvittelua mutta piirrosjälkesi on vähän hioutunut noista ajoista.

edit. tuo Non Stopin lukijan sarjakuva oli yllättävän merkittävä juttu kun niitä nyt jälkikäteen silmäilee, siellä törmää moneen tuttuun nimeen
« Viimeksi muokattu: 10.07.2007 klo 17:31:48 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tertsi

• Vieras
« Vastaus #48 : 15.07.2007 klo 22:13:15 »

Tämä voi olla vain minun kuvittelua mutta piirrosjälkesi on vähän hioutunut noista ajoista.
Kyllä sitä on harjoiteltukin!!!

Tape

• Jäsen
  • There is no justice... There is only a revenge.
« Vastaus #49 : 16.07.2007 klo 10:59:34 »
Taitaapa olla 10-vuotiaana piirretty Neptunus ja Merkurius Wolverinen maailmassa tuo ensimmäinen tekemäni sarjakuva. Tai oikeastaan se on tehty yhteistyössä kaverini kanssa, mutta olen kuitenkin itse piirtänyt siitä suurimman osan.  Olivathan ne sen ajan sarjakuvat kyllä todella alkeellisia, varsinkin verrattuna niihin, joita nykyään minulla on omissa kokoelmissani kokonainen kansiollinen. 

Nykyäänhän sarjakuvani nimi on Galaktika, eikä Neptunus ja Merkurius, vaikka nämä kaksi heppua yhä siinä pääosassa seikkailevatkin.   

Tarinathan ovat alusta asti olleet eräänlaisia parodioita kaikista supersankarisarjakuvista.  Päähenkilöt ovat nimensä mukaisesti tulleet Neptunuksesta ja Merkuriuksesta vauvoina maahan avaruuskapseleilla.  Neptunus, jonka oikea nimi on kuitenkin Pekka, putosi järveen Suomen eteläosassa. Sieltä hänet noukkivat jotkut kalastajat huostaansa.  Merkurius taas putosi aavikolle lähelle järveä, suoraan armeija tukikohdan liepeille. Sieltä sotilaat sitten löysivät hänet, ja nimesivät Merkuriukseksi, kuten Neptunuskin nimettiin kalastajien kesken.Hänen oikea nimensä oli Mikhael, mutta häntä sanotaan nykyään Mikaksi tai Mikeksi. Koska Merkuriukselle ei löydetty mistään kotia, eivätkä hänen vanhempansa olleet tiedossa, otettiin hänet asumaan tukikohtaan, jossa hän sitten kasvoi 15-vuotiaaksi asti, ennen kuin muutti kaupunkiin. 

Kaupungista puheenollen, se on tässä sarjakuvassa maailman suurin metropolis, nimeltään Town Ville.  Kaupunki peittää melkein puolet koko Suomen pinta-alasta.  Tässä paikassa tapahtuu rikoksia enemmän kuin missään muussa paikassa. 

Myöhemmin Merkuriuksesta tuli epäonnistuneen mekaanikon uran jälkeen pikkurikollinen, mutta pian hänestä kehkeytyi kaikkien tuntema superroisto. Neptunus ja Merkurius olivat jo ennen kaupunkiin muuttoaan vihanneet toisiaan, ja yrittäneet tappaa toisiaan koko ajan. Myöhemmin Neptunuksesta tuli taasen kalastajan jälkeen poliisi, joka suojelee Town Villeä rikollisuudelta muiden kolleegojensa kanssa. Hän oli jopa tavallaan supersankari, omaten monenmoisia kotiplaneetaltaan saatuja yliluonnollisia kykyjä.  Ikävä kyllä Merkuriuksellakin oli eräänlaisia erikoiskykyjä, joten molemmat olivat aika tasapuolisia.

Tästä siis alkoi "uskomaton" tarina, johon sisältyy rutkasti mustaa huumoria ja toimintaa, mielenkiintoisia hahmoja sekä erilaisia avaruuusrotuja, kuten myös upeita ja mielenkiintoisia paikkoja.  Myöhemmin Merkurius pääsi Neptunuksen avulla irti rikollisuuskierteestä, ja heistä tuli parhaat ystävät, vaikka he olivat sitä ennen yrittäneet tappaa toisiaan useita kertoja.

Nykyään Neptunus on yhä Town Villeä suojeleva konstaapeli, ja Merkurius on päässyt eräänlaisiin soluttautumisoperaatioihin ynnä muihin Town Villen turvallisuuspalvelun leiviin. 

Että tällaisen oman universumini olen saanut aikaiseksi.
Marvel- ja DC-sarjisten suuri fani.

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #50 : 22.07.2007 klo 01:41:42 »
Oletko julkaissut tuon sarjakuvan? Itsellä taisi olla strippisarjakuvia ja tein myös huvin vuoksi pari Marvel sarjakuvaa. Ensimmäinen hyvä sarjakuva taitaa olla 10 sivun pituinen Hildecutter joka kertoo hirviö Hildecutterista joka vesittää yhden mafiapomon bisnekset.

Guevara

• Uusi jäsen
  • Queen
« Vastaus #51 : 30.07.2007 klo 05:06:04 »
Muumit.
Meillä oli iso kasa Muumipeikko-albumeita, niitä juuri, niitä alkuperäisiä. En kyllä tiedä, mistä se lähti, mutta sitten aloin piirtää muumisarjakuvia. Niitä tulikin isot niput ja satoja, ellei tuhansia sarjakuvia lojui kaapeissa, pöydillä, lattialla... Nyt minulle ei taida olla jäljellä kuin muutama niiltä ajoilta.
Muumisarjakuvissani oli aika paljon eroa alkuperäisiin, sillä ne sisälsivät pissakakkahuumoria, pervoja juttuja, Mikko Alatalon, Frederikin... Muumipappa oli yleensä päähenkilö. Hän huusi aina "HILJAAAA!" Jos perhe ei kuunnellut, hän oli pomo ja aika lapsellinen pomottelija. Hän vei perheen aina jonnekin "Mahtavaan lomakohteeseen" joka osoittautuikin aivan kauheaksi, perheen valittaessa papan suu venyi suunnattomaksi ja hän huusi "HILJAAAAAAAA" ja sitä rataa...
Niiskuneidin rooli oli käyttää toppauksia rintsikoissa, Muumimamma oli järkevin, PikkuMyy oli näsäviisas ja Nuuskamuikkunen oli hullu mutta sarkastinen.
Heh heh.
Olen ajatellut, joskos jatkaisin noita minun tyylisiä muumisarjiksia taas monien vuodien tauon jälkeen, mutta en ole varma...
Muutenkin ideat ihan lopussa, en ole piirtänyt mitään moneen kuukauteen inspiraation ollessa kadoksissa

Sakura^^

• Jäsen
« Vastaus #52 : 07.08.2007 klo 13:58:44 »
Tietenkin Puffleista ja pingviineistä. Kässäreitä onkin vasta yli 40 piirtämättä...  ;D
Do'h!

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
« Vastaus #53 : 07.08.2007 klo 18:43:57 »
 Mun eka(t) sarjakuvani oli piirretty sutaisemalla noin 7-vuotiaana. Se oli Pokémonin ja Digimonin innoitusta. Sen nimi oli Ostarmon. Siinä oli kaksi ökkimönkiäistä, ja yhtäkkiä ilmesty kaaputyyppi, joka antoi niille jostai ihan ufosta syystä niile tehtävän. Niitten piti kerätä yhdeksän talismaania, ja jokaista vartioi joku ökkimönkiäinen. No kaverukset lähti matkaan ihan mitää miettimättä. Kaikki kulki samaa rataa. Örkki tavattiin, tuli turpiin, uusi yritys, kaveria hakataan ja vuorotellen jompikumpi pääsi ylemmälle tasolle ja veti pahista turpaan. Jos kunnolla etsin, niin saatan löytää jonku albumin.
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #54 : 07.08.2007 klo 19:11:13 »
Taisi olla jonninlainen Spiderman versus Mustekala.
Mahtavaa tikku-ukko taistelu. Enään en pystyisi luomaan moista taidetta. :D
Tai sitten se oli Star Wars ykkösen sarjakuvaversio.
Vieläkin ihmettelin miten jaksoin tehdä sen. Se vielä meni häviämään muutossa.

Krs

• Uusi jäsen
Vs: Ensimmäinen sarjakuvasi
« Vastaus #55 : 17.10.2007 klo 23:37:19 »
Uuh mama, mun eka sarjis-sarjis oli kopsattu suoraan digimonista ja pokemonista. Niissä ei ollut mitään puhekuplia, joten juonen seuraaminen saattoi olla...öö, hankalaa. Varsinkin kun vein sarjakuvaa näin upeasti eteenpäin : ensimmäisessä ruudussa kolme tyyppiä, toisessa ruudussa ilmestyy ylälaitaan ihmeellinen spiraali joka vetäisee häipät mukaansa, kolmannessa spiraali sylkäisee heidät ulos syövereistään (tässä kohtaa juoneen astuu mukaan 2 uutta henkilöä, jota ei muissa paneeleissa nähtykkään) ja seuraavassa ruudussa jokaisen vieressä istuu tyytyväisenä joku digipokemon. AMAZING ISN'T IT? Ja koska tuolloin minulla ei ollut käsillä kuin äidin vanhoja työpapereita, joiden toisella puolella oli jotain, teippasin niitä yhteen niin, että kahdesta työpaperista syntyi yksi täysin valkonen paperi...

Johannes

• Jäsen
« Vastaus #56 : 19.10.2007 klo 20:13:04 »
Piirtäminen on aina kiinnostanut mutta sarjakuviin tuli intouduttua noin 7-vuotiaana tietyn ankan innoittamana. Ensimmäinen sarjis oli tieten Aku, joka on jossakin tallella.

Ensimmäiset julkaistut sarjikset ovat vuosikertaa 1973, jolloin oltiin vielä 11-vuotiaita. Ne ilmestyivät täkäläisen sanomalehden Kalevan Pressiteekki -nuorten palstalla ja on piirretty vihreällä huopakynällä päähenkilönä Jöre -niminen spurgu.

Tuohon aikaan ihastuksen kohteena oli Pulteri ja Velho, joiden vaikutuksen voi hyvällä tahdolla nähdä piirrostyylissä.

Originaaleja ei silloin palautettu, joten ohessa lehtileikkeestä skannattu kuva. Itse sarjaan liittyy kiva episodi. Kaleva taisi maksaa peräti 15 markkaa siitä mutta täällä toimi silloin Puhto System -niminen jätefirma, jonka pomo soitti kotia ja kertoi antavansa satasen hyvästä ''mainonnasta'' piirtäjälle. Satanen haettiin.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #57 : 18.11.2007 klo 17:09:43 »
Muistan hämärästi tehneeni (oletettavasti) ensimmäisen sarjakuvani joskus Pellefantti-iässä kun opettelin kirjoittamaan. Siinä oli monta neliskulmaista ruutua joiden piirrostyö ontui hieman loppua kohden. Sisältö oli lähinnä hevosenpäitä ja epämääräisiä puhekuplia joissa oli yksinkertaisia sanoja ja ilmaisuja tyyliin "AA" ja "ÄÄB".

Muistan ajatelleeni että "kylläpä sarjakuvien tekeminen on vaikeaa, miten ne oikein pystyy tähän?" Sinänsä taisin olla paremmin perillä asioista kuin muut leikkipuiston lapset jotka tuntuivat kuvittelevan että sarjakuvat vain ilmestyvät jostain, eihän niitä kukaan piirrä.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #58 : 19.11.2007 klo 21:59:43 »
Loistosäie tämä. :D

Piirsin alle kouluikäisenä lyhyitä kuvakirjoja, joissa yhdellä sivulla oli yksi kuva ja vähän tekstiä. Monta ruutua sivua kohden taisin alkaa tehdä vasta kolmannella luokalla, jolloin piirsin kaverini keksimän M.A. Mato -hahmon sekä luomani Apulaisen seikkailuja. Samoihin aikoihin tein myös omia Karvinen-strippejä. En muista, tulivatko madot ennen Karvista.

Viime isänpäivänä sain isovanhemmiltani mukaan vanhan piirustusvihkoni, josta löysin sarjakuvan muotoon toteuttamani kuvauksen The Mask - Naamio -elokuvan muutoskohtauksista. Elokuva taidettiin esittää Suomen televisiossa ensi kerran vuonna 1998, mistä päättelisin olleeni ainakin yli kahdeksanvuotias. Jokaisella rivillä toistuu sama kaava: naamio päähän ja salama iskee, vajaa muutos, pyörremyrsky ja viimeisessä ruudussa täydellinen muodonmuutos.

Meillä pitäisi olla laatikollinen vanhoja piirroksia siskoni huoneessa, ja sieltä saattaisi löytyä vieläkin vanhempaa matskua. Jonakin päivänä voisin kurkistaa laatikkoon ihan ajan kanssa... sen saattaminen ulos kätköstään tulee kuitenkin olemaan jo operaatio itsessään. :)

mastermind

• Jäsen
« Vastaus #59 : 23.11.2007 klo 18:05:28 »
Ensimmäinen sarjakuvani taisi olla joskus ala-asteella (en muista tarkkaa ikää) tehty Asterix sarjkouva, joka oli musitaakseni omam versioni Tarinasta Asterix - Kultainen sirppi (Lähes suoraan kopioitu juoni alkuperäisestä).
Hirveäähän se piirrosjälki varmaan oli... Harmi ettei ole enää tallessa...