Kyseisen pelin nimihän oli Donald Duck's Playground, joka ei varmaan nuoremmalle väestölle sano mitään. Tätä tuli tosiaan 80-luvulla ja vielä 90-luvun alussa hangattua.
Juu, on tullut hommattua nuo Sierran ja Disneyn 80-luvulla yhteistyönä tekemät pelit alkuperäisinä (eri versioineen ja useammmalle koneelle); täällä niiden kansiskannaukset:
http://koti.mbnet.fi/psychic/fin_games_sierra_disney.htmlEli muita sarjassa olivat Mickey's Space Adventure, Winnie the Pooh in the Hundred Acre Wood ja The Black Cauldron (oma suosikki).
Ja suunnitelmissa ollut Goofy's Word Factory (1984) jäi julkaisematta; varmistin asian Al Lowelta (Larryjen isä) noin vuosi sitten. Hänen sivuiltaan nämä pelit löytyvät myös
imuroitaviksi.
Itse olen pidemmän aikaa keräillyt pääasiassa vanhoja seikkailu-/RPG-tietokone- & konsolipelejä ja työstänyt aiheesta sivua
Fantasiaseikkailut.
(Sierra, LucasArts, Tolkien, Ultima, AD&D, SSI, Origin, EOA, Suomi ym. pelien keräilylistoja, kansikuvaskannauksia jne...)
Pelit tulevat kymmenen vuoden päästä olemaan ihan eri tasoa kuin mitä ne oli kymmenen vuotta sitten taikka tänä päivänä.
Minun näkökulmastani 80-luvulla ja 90-luvun alussa tehtiin parhaat pelit

. Ideoiltaan, pelillisesti, taiteellisesti ja tunnelmiltaan.
Ja keräilyllisesti; hienot kansitaiteet ja mukana oli kangaskarttoja, trinkettejä, 3D-laseja, julisteita ym. (No joissakin tyylikkäämmissä julkaisuissa on kyllä nykyäänkin noita karttoja, esim. Neverwinter Nights.)
Omia tyylikkäimpiä pakkauksia on Sierran Gold Rush! käsintehdyssä ja painetussa puukotelossa (vieressä C64 Akun hollantilainen julkaisu).